347 Stroker projekti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

JuhoH kirjoitti: 30 Joulu 2017, 19:32 Toivottavasti tiedoista on hyötyä muillekkin ja herättävät keskustelua jos sellaiseen on aihetta.
Vastaavia olen hankkimassa joten kiinnostavaa tietoa. Kiitos.
Oliko johtopäätös, että ne ovat kelpo kannet sellaisenaan, ilman rassailuakin?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
JuhoH
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 21:05
Auto: 1968 Ford mustang 289 ht
Paikkakunta: Juankoski

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoH »

Ilmeisesti nämä ainakin olivat, vaan näissä on ollut poikkevia tuotoksia mukana ja sen takia kannattaa nuita mestareita kuunnella ja pistää tarkastettavaksi. Pieni hinta siihen nähden jos jokin onkin pielessä ja hajoaa sen takia.
Kanavissa oli kanssa pientä rappua imusarjan puolella, ei varmasti käytännön merkitystä ainakaan minun moottorilla, mutta onpahan nekin siistitty.
Avatar
JuhoH
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 21:05
Auto: 1968 Ford mustang 289 ht
Paikkakunta: Juankoski

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoH »

Riittääkö minulle teräksiset työntötangot vai pitääkö käyttää chromoly tankoja?
Pituudeksi sain 6.900" mittaamalla vanhasta tangosta tehdyllä tulkilla.
Eli tämän on nyt todellista pituutta, ilmoittaakohan myyjät tämän arvon vai laskennallisen arvon yleensä?
Toisaalta se 0.017" minkä öljyreikä suunnilleen lyhentää laskennallisesta arvosta, ei vielä aiheuta ongelmia.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja starsky »

JuhoH kirjoitti: 06 Tammi 2018, 20:13 Riittääkö minulle teräksiset työntötangot vai pitääkö käyttää chromoly tankoja?
Pituudeksi sain 6.900" mittaamalla vanhasta tangosta tehdyllä tulkilla.
Eli tämän on nyt todellista pituutta, ilmoittaakohan myyjät tämän arvon vai laskennallisen arvon yleensä?
Toisaalta se 0.017" minkä öljyreikä suunnilleen lyhentää laskennallisesta arvosta, ei vielä aiheuta ongelmia.
Laitoin jo viestiä, että hakee minulta comp-cams mittatangot ja jumitetun nostajan + mittaa vielä uudelleen työntötankojen pituuden. Lisäksi pitää olla karkaistut työntötangot kun on sivuttaisohjaus noilla levyillä. Ehdotin, että tilaa vaan kromimoly-työntötangot.
Avatar
JuhoH
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 21:05
Auto: 1968 Ford mustang 289 ht
Paikkakunta: Juankoski

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoH »

Huomasin ettei ole tullut juuri kuvilla juhlittua, niin lisäilläämpäs muutama tänne ihan vain fiilistelyä varten. Onhan ne taas mikä mitenkin päin kun kännykän asentotunnistin on särki eikä jaksa käännellä. No venytelkää niskoja... Pahoittelen äärimmäisen sotkuista "autotallia"..
IMG-20180126-WA0003.jpeg
Keinut sattuivat venttiilin päihän aika hyvin, mutta onhan niissä liike varaa molempiin suuntiin joku milli.
IMG-20180126-WA0001.jpeg
Ei malttanut olla laittamatta kaasutinta imusarjan päälle. Sain muuten 6Bar puristuspainetta pyörittämällä kampuraa käsin avaimella. Ei kait se huonosti ole sisäänajamattomalta myllyltä. Olispa ohivuotomittari niin nyt sais hyvää vertailuarvoa mittailtua.
DSC_0521.JPG
Kannet olin just saanut paikoilleen ja alkoi vihdoin näyttämään moottorila. Ja pitihän sitä nostajalaaksoa hieman hioda.

Moottorihan on nyt käytännössä niin valmis kuin voin tehdä purkamatta vanhaa. ja vanhaa ei pureta ennen kuin saan auton ajoon taas.
Avatar
JuhoH
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 21:05
Auto: 1968 Ford mustang 289 ht
Paikkakunta: Juankoski

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoH »

Tulihan se kevät pohjois-savoonkin ja musse on vanhalla myllyllään ollu ajossa pari viikkoa. Nyt alkaisi seuraava viikonloppu olemaan otollinen koneen vaihdolle ja siihen liittyen pari kymysystä mihin olisi jälleen kiva saada mielipiteitä. Eli öljyt ja tulpat lähinnä.

Öljyjen osalta mitähän tähän koneeseen kannattaa laittaa nyt sisäänajoon ja onko sitten jatkossa samat vai eri litkut sisällä?
Ainakin sinkki lisäaine sisäänajoa varten, mutta sitä tuskin tarvitsee ekan öljynvaihdon jälkeen enää käyttää, vai?

Ja tulpista lähinnä lämpöarvoa mietin, jos lyötyy varmaa tietoa sopivista niin kertokaas, ei tarvitse testailla.

Mielellään jos olis motonetin hyllyltä löytyvät nesteet ja tulpat niin helpottaisi hankintaa, sekun on tuossa lähimpänä :D

Muuta pientä autoon tulevaa osaa nyt motin vaihdon yhdeydessä: uudet ylätukivarret ja ohjausnivel että pysytään vähän paremmin omalla kaistalla ja lisäksi moottorin ja vaihelaatikon kumit ja kardaanin nivelet.

Niin ja vielä, onko kumisten moottorityynyjen repeäminen sen verran todennäköinen tilanne, että kannattaisi harkita ketjua?
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja ak72 »

NPS
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Joulu 2017, 23:04

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja NPS »

Kun laahuri nokka, niin ehdottomasti sellaiset öljyt joista löytyy vähintään 1200ppm ZDDP lisäainetta.
varmaan viskositeetiltaan 10-40 on ihan hyvä jollei rata ajoa harrasta.
Jos lyhyet vaihtovälit, niin mineraali menee ihan hyvin.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tulpat:
Spark Plugs: Use 14mm x 3/4” reach gasketed spark plugs. Heat range will vary by application. Champion RC12YC is the recommended plug to start with for most applications, modifying the heat range from there as needed. Use anti-seize on the plug threads to prevent galling in the cylinder head, and torque to manufacturer’s specification for aluminum heads.

http://www.edelbrock.com/automotive/mis ... 0/5025.pdf

Öljyt jo tuossa mainittiin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Eikös osassa kansista ole kartiolla tulpan tiivistys?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Firebolt kirjoitti: 14 Touko 2018, 20:31 Eikös osassa kansista ole kartiolla tulpan tiivistys?
On.
Ei tässä tapauksessa.
Edelbrock E-Street™ Cylinder Heads For S/B Ford 5023, 5024, 5025
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Hyvä tietää, ite kun en vieläkään ole moottoria autooni löytänyt...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
JuhoH
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 21:05
Auto: 1968 Ford mustang 289 ht
Paikkakunta: Juankoski

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoH »

Noniiin joo sen verran kiirusta pitäny ettei tänne asti oo joutana tekemisijjään kertommaan. Elikkä uus kone lyötiin pyörimään ja sisäänajettiin perjantaina ja nätistihän se pyöri. Jostain takastefan tuntumasta tuntuu vaan öljyä vuotavan, kerää bellhousingiin ajossa ja lorottaa sitten parkissa alas, voi olla flexplaten pultitkin? Liimalla kasattiin tosin, että varmaan se se stefa on :roll: Nooh vuotakoon nyt ei jaksa välittää...

Öljynä jotain mobili super 2000 semisynttiä ja arvelin jatkossakin lisätä öljyyn motonetista saatavan öljynlisäaineen, juurikin sinkin takia.

Konehan pelaa hyvin ja lambdan avulla tässä säätänyt hiljakseen. Pientä tuskaa aiheuttaa vaan aiemmin vaihdettu startti joka ei jaksa kuumalla koneella veivata konetta juuri yhtään. Kokeilin orkkista paikalleen, se jaksoi, mutta ei taas irrota :x Sen enempää tutkimatta tilasin uuden vähän tehokkaamman.

Päivittelen tässä tulevina viikkoina excel laskut ja julkaisen sellaisenaan tänne. Vähähän siellä on oppirahojakin maksettu ja varmasti halvemmallakin pääsee. äkkiseltään arvoisin ~4500€ projektiin menneen, tarkka selviää itellekkin kuhan plärään kuitit..

Ja kunhan saan startin ja pääsen säätää kunnolla niin laittelen myös suuttimet,lambda arvoja, ennakoita jne josko niistäkin jollekkin jotain hyötyä, taikka keskustelun aihetta saatas.

Niin ja firebolt, mulla olis tos tommonen lowperf 289 joutavana.
NPS
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Joulu 2017, 23:04

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja NPS »

Tuossa super 2000 semi synteettisessä on delvacin jälkeen eniten ZDDP lisäaineita.
Muistaakseni juurikin 1200ppm.
Pitäisi olla ihan hyvää tavaraa tälle moottorille.

Mitä erilseen lisättävistä lisäaineistä testejä olen lukenut, niin saattavat (usein) heikentää öljyn voitelu ominaisuuksia, en itse kyllä lisäisi mitään.
Avatar
JuhoH
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 21:05
Auto: 1968 Ford mustang 289 ht
Paikkakunta: Juankoski

Re: 347 Stroker projekti

Viesti Kirjoittaja JuhoH »

Hyvä kuulla. Harmi vaan etteivät pysy oikein sisällä.. Sen verran rajua se vuoto että taitaa joutua aika pian laatikon irrottaa ja katsomaan tarkemmin mistä se tulee. :roll:

Startti vaihdettu mutta ei se vinkuminen hävinny mihinkään. Alkaa siis semmoisesta hieman kovemmasta kiihdytyksestä ja täyteen kaasuun asti. Ei kuulu N tai P asennossa enää (alkuun kuului!!!) ja kiihdyttäessä ei ole merkitystä mistä nopeudesta kiihdyttää.

Mitä ihmettä tämä voi olla???? Ei nakutuskaan voi esiintyä sellaisena vinkumisena kuin tämä on?

No perusajelussahan ilman kiihdyttelyä sitä ei tule niin onhan tuota nyt tullut ajeltua, oli viisasta eli ei...

Laatikko vaihtaa ja vetää tosi hyvin, pienintäkään luistamisen tunnetta ei ole tullut.
Vastaa Viestiin