Ei ole aiempaa kokemusta autojen moottoreiden rakentamisesta, mutta mittavälineen ja työkalut pysyy kyllä käsissä. Kirjallisuutta on hankittu ja opiskeltu valmiiksi. Tässä linkki Starskyn ketjuun http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=13742
Listailen alle osia mitä on jo, mitä olen suunnittellut sekä huolenaiheita mitä käytetyt ja hankittavat osat ymmärrettävästi aiheuttaa.
Lohko ja pyörivät on siis jo mutta lopuista osista on tarkoitus selvitä alle 3k€ kustannuksella. Se on vähän ja odotukset ja tavoitteet on sen mukaiset

Eli puhutaan karkeasti noin 300hp koneesta. Auto on tosiaan 68 HT c4 laatikolla ja 8" perällä. Tarkotus tehdä hyvin päivittäiseen ajoon sopiva eikä tule ollenkaan kiihdytyskäyttöön.
-Lohko -67, 302 ,030" ylikoossa. =102,362 kulunut pahimmillaan 102,46mm.
-stroker kit Scat 1-94165BE (347)
Näistä ensimmäinen huolenaihe:
Mitattu suurin männän välys 0,007", valmistajan suositus 0,003"- 0,004". Voiko tämän kanssa vielä elää? Jos ei voi niin tämä projekti kaatuu tähän kustannuksien karatessa käsistä. (muokattu välyksen arvoa pikaisen uudelleen laskemisen jälkeen)
Lisäksi sylinterien kuluminen aiheuttaa myös männänrenkaan raon kasvun, mukana tulleet ovat "valmiit" renkaat joilla rako nyt noin 0.9mm. Nämä arvelin vaihtaa viilattaviin ja säätää kohdilleen.
Lisäksi sylintereissä noin 0.02mm kartiota ja saman verran pyöreyden heittoa.
Kuitenkin, jos lohko ja pyörivät vielä kelpaavat niin kansi ja nokka ovat ne suurimmat ihmetyksen aiheet.
Kansiksi varmaankin Edelbrock 5025 starskyn alkuperäisen kokoonpanon mukaisesti, Nämä kannattaa ilmeisesti lähettää tehtaanpaketista suoraan konepajalle tarkastettavaksi?
Ja nokasta en ymmärrä juurikaan mitään. Starskyllä oli Comp Cams XE268H-10 mikä on ilmeisen hyvä valinta. Voiko tähän kuitenkin harkita hieman rajumpaa nokkaa? esim. onko FS XE284H-10 sellainen ja saadaanko siitä mitään hyötyä vai enemmän haittaa tavoitteisiin nähden?
Joka tapauksessa hydr.tappi nostimet tarkoitus laittaa ja kiinteät keinut. Halvoilla rulla osilla tulee kuulemma neulaiset öljyt.
Imusarjaksi edelbrock 2121 ja kaasuttimena quick fuel slayer 600cfm.
Vanhasta moottorista peltipakosarjat, vesipumppu, nokkaketjun kotelo, öljypohja, venakopat, öljynsuodattimen adabteri jne. pikkuosat mitä voin kierrättää.
tämän hetkinen Summit ostoskorin arvo arvioidulla veroilla ja rahdeilla on 2400€ ja se sisältää kaiken tarvittavan. Loppu summa varattu kansien parannukseen ja muihin juokseviin kuluihin.
Tuli pitkä teksti ja vieläkin olisi ihmeteltävää mutta katsellaan tästä alkuun. Saa tyrmätä täysin ja antaa vinkkejä osien hankintaan jne.