Ja tarkemmin: -70sr olisi kyseessä.
sub connectors/korijäykisteet earlyyn
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Varmaan porukasta löytyy paljon niitä,jotka on noi tehnyt itse,olisiko mistään löydttävissä mittoja 
Ja tarkemmin: -70sr olisi kyseessä.
Ja tarkemmin: -70sr olisi kyseessä.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Ennenkuin tein omaan -67.aan runkonyhtistäjät tuli kontattua tapahtumissa jokaisen öörlin alla vakoilemassa kanssaharrastajien aikaansaannoksia. Eipä tainnu kahta samanlaista versiota löytyä. Tein sitten omaani täysin omanlaiset, tuliko hyvät, nooooh ainakin toimii !! Profiiliputkee rautakaupasta 60x60x3, ja auton alle hahmotteleen mitenkä menis jouheesti. Toisen kun sai leikkaa-liimaa-askartele valmiiks, niin siittä oli helppo tehdä kopio toisellepuolelle peilikuvana. Itellä ei ollut tarkoituksenmukaista säilyttää alkuperäistä, vaan hakea pysyvää ja mahdollisimman jäykkää ratkaisua joten vedin jatkeet pohjan läpi. Helpommalla ja jos ei halua ruveta leikkeleen pohjaa löytyy ainakin tuolta mallikuvia: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=25
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Ainakin siinä mielessä teknisesti uskottavan näköinen, ettei ole vain etupalkin päästä/reunasta takapalkin päähän/reunaan vetästy ja etäisyys lattiasta jäykistää kanssa. Näkymätön se ei taida olla, mitenkäs maavarat?JXA-26 kirjoitti:tuolta mallikuvia: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=25
Mitä tuota omaa on tullut rälläköityä auki, niin oon silmäillyt, että noi olis mahdollista toteuttaa niin, että "jatkaa" takapalkit takajalkatilan yli ja seatriserin alla sukeltaa kiinni etupalkkiin. Olis aika näkymätön ja tappio olisi marginaalinen takajalkatiloissa. Jäykkyydessä on kyllä vaikea pärjätä em. ratkaisulle ja vaatii jonkun verran askartelua.
Soppaan vielä sekaan käsitykset jäykkyydestä, niin on varmaan aika hyvin ainekset kasassa miksi jäykkärit on kuin pakoaukot, jokaisella omansa.
Mustang -69 SR
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Kyllä tarkoitus olis että jäykisteet jää auton alle ,ja ei tarvitsis pilkkoa näitä klassikkoja myöskään paikosta joita suuri yleisö ei nää
Hakalan tekeleisiin olen tutustunut kuvien kautta jo aikaisemmin.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Jos teet jäykisteet pohjan alapuolelle, niin kannattaa miettiä käytätkö RHS-tankoa vai pyöreää. RHS-tangossa on parempi taivutusvastus, joten sillä saat kevyemmän rakenteen.
Itse tein 40x40x2.5 kokoisesta autokoriputkesta jonka taivutusvastus 4160 mm3. Vaikea tietenkin määrittää voimia joilla kori taipuu, mutta miksi laittaa ylimääräistä painoa autoon!?
Jokatapauksessa jäykisteet kannattaa tehdä niin pitkät kuin pystyt ja hitsata ne useammasta kohtaa apurunkoihin kiinni. Myös jäykisteen keskeltä olisi hyvä laittaa kiinnitys lattiaan. Itse en sellaista alkanut tekemään!
Itse tein 40x40x2.5 kokoisesta autokoriputkesta jonka taivutusvastus 4160 mm3. Vaikea tietenkin määrittää voimia joilla kori taipuu, mutta miksi laittaa ylimääräistä painoa autoon!?
Jokatapauksessa jäykisteet kannattaa tehdä niin pitkät kuin pystyt ja hitsata ne useammasta kohtaa apurunkoihin kiinni. Myös jäykisteen keskeltä olisi hyvä laittaa kiinnitys lattiaan. Itse en sellaista alkanut tekemään!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Tein kanssa 60x60x3 rhs-putkesta 67 fastbackiin apurungot yhdistävät palkit. Vanhat lattian alle tulevat etupalkit oli sen verran märäntyneet ja mutkalla että leikkelin ne pois ja vedin taakse asti yhdellä palkilla. Prässillä painoin palkkeihin parit kulmat niin passaa lattian muotoihin.
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... G_7544.jpg
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... G_7544.jpg
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Jotakuin näin olen ajatellut,ja matsku rhs:ää.Perhana kun vanha tietokone tillttasi ja siinä meni paljon tallennettuja sivuja,mukana esim sellainen missä oli öörlin runkopiirros mittojen kanssa ,enkä nyt millään muista mikä sivusto oli kyseessä.Onko kellään näitä mittoja?musse67 kirjoitti:Tein kanssa 60x60x3 rhs-putkesta 67 fastbackiin apurungot yhdistävät palkit. Vanhat lattian alle tulevat etupalkit oli sen verran märäntyneet ja mutkalla että leikkelin ne pois ja vedin taakse asti yhdellä palkilla. Prässillä painoin palkkeihin parit kulmat niin passaa lattian muotoihin.
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... G_7544.jpg
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Kyllä HHP. mallissakin maavara riittää. Mulla tulee pakoputket niiden alapuolelta, sivulta ulos, eikä ole kun pari kertaa kolahtanut. Takajouset on vielä tosi löysät, ei tosin enää ensi kesänä.munmummu69 kirjoitti:Ainakin siinä mielessä teknisesti uskottavan näköinen, ettei ole vain etupalkin päästä/reunasta takapalkin päähän/reunaan vetästy ja etäisyys lattiasta jäykistää kanssa. Näkymätön se ei taida olla, mitenkäs maavarat?JXA-26 kirjoitti:tuolta mallikuvia: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=25
Mitä tuota omaa on tullut rälläköityä auki, niin oon silmäillyt, että noi olis mahdollista toteuttaa niin, että "jatkaa" takapalkit takajalkatilan yli ja seatriserin alla sukeltaa kiinni etupalkkiin. Olis aika näkymätön ja tappio olisi marginaalinen takajalkatiloissa. Jäykkyydessä on kyllä vaikea pärjätä em. ratkaisulle ja vaatii jonkun verran askartelua.
Soppaan vielä sekaan käsitykset jäykkyydestä, niin on varmaan aika hyvin ainekset kasassa miksi jäykkärit on kuin pakoaukot, jokaisella omansa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Näköjään intervepistä löytyy kasapäin erityyppisiä ja tyylisiä apurunkojen yhdistäjiä.
Laittakaa googleen kuvahaku subframe connector ja valitkaa omanne.
Tässä yksi asennusohje mielestäni hyvään kaupalliseen subframe connectorien asennukseen.
How To: Install Subframe Connectors
http://www.fly-ford.com/MM0105-How_To_I ... ctors.html
http://www.miracerros.com/mustang/subframes.htm

Laittakaa googleen kuvahaku subframe connector ja valitkaa omanne.
Tässä yksi asennusohje mielestäni hyvään kaupalliseen subframe connectorien asennukseen.
How To: Install Subframe Connectors
http://www.fly-ford.com/MM0105-How_To_I ... ctors.html
http://www.miracerros.com/mustang/subframes.htm

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Yellow Devil
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Paikkakunta: Tikkurila
Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn
Minulla on Compotition Engineeringin Bolt-On C3140 sarja. Käytössä. Pintakäsittelyn vaativa helposti asennettava sarja.
Tiukkasovitus etuapurunkoon johon kahdella läpipultilla per/puoli. Takapäässä tukeutuu runkoon ja fiksu kinnitys takajousen etupultiin. Mutta toinen kiinnityskohta varsinaiseen taka-apurunkoon alapuolelta onneton. Vaatisi vielä hitsauksen. Minulla on Insertalla maalattu pohja,en halunnut sitä pilata. Joten helppo valinta.
Ei varmaankaan teknisesti paras. Mutta auttaa!
http://www.competitionengineering.com/c ... Code=11001
Tiukkasovitus etuapurunkoon johon kahdella läpipultilla per/puoli. Takapäässä tukeutuu runkoon ja fiksu kinnitys takajousen etupultiin. Mutta toinen kiinnityskohta varsinaiseen taka-apurunkoon alapuolelta onneton. Vaatisi vielä hitsauksen. Minulla on Insertalla maalattu pohja,en halunnut sitä pilata. Joten helppo valinta.
Ei varmaankaan teknisesti paras. Mutta auttaa!
http://www.competitionengineering.com/c ... Code=11001