sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Varmaan porukasta löytyy paljon niitä,jotka on noi tehnyt itse,olisiko mistään löydttävissä mittoja :oops:

Ja tarkemmin: -70sr olisi kyseessä.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Ennenkuin tein omaan -67.aan runkonyhtistäjät tuli kontattua tapahtumissa jokaisen öörlin alla vakoilemassa kanssaharrastajien aikaansaannoksia. Eipä tainnu kahta samanlaista versiota löytyä. Tein sitten omaani täysin omanlaiset, tuliko hyvät, nooooh ainakin toimii !! Profiiliputkee rautakaupasta 60x60x3, ja auton alle hahmotteleen mitenkä menis jouheesti. Toisen kun sai leikkaa-liimaa-askartele valmiiks, niin siittä oli helppo tehdä kopio toisellepuolelle peilikuvana. Itellä ei ollut tarkoituksenmukaista säilyttää alkuperäistä, vaan hakea pysyvää ja mahdollisimman jäykkää ratkaisua joten vedin jatkeet pohjan läpi. Helpommalla ja jos ei halua ruveta leikkeleen pohjaa löytyy ainakin tuolta mallikuvia: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=25
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

JXA-26 kirjoitti:tuolta mallikuvia: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=25
Ainakin siinä mielessä teknisesti uskottavan näköinen, ettei ole vain etupalkin päästä/reunasta takapalkin päähän/reunaan vetästy ja etäisyys lattiasta jäykistää kanssa. Näkymätön se ei taida olla, mitenkäs maavarat?

Mitä tuota omaa on tullut rälläköityä auki, niin oon silmäillyt, että noi olis mahdollista toteuttaa niin, että "jatkaa" takapalkit takajalkatilan yli ja seatriserin alla sukeltaa kiinni etupalkkiin. Olis aika näkymätön ja tappio olisi marginaalinen takajalkatiloissa. Jäykkyydessä on kyllä vaikea pärjätä em. ratkaisulle ja vaatii jonkun verran askartelua.

Soppaan vielä sekaan käsitykset jäykkyydestä, niin on varmaan aika hyvin ainekset kasassa miksi jäykkärit on kuin pakoaukot, jokaisella omansa. 8)
Mustang -69 SR
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Kyllä tarkoitus olis että jäykisteet jää auton alle ,ja ei tarvitsis pilkkoa näitä klassikkoja myöskään paikosta joita suuri yleisö ei nää :mrgreen: :mrgreen: Hakalan tekeleisiin olen tutustunut kuvien kautta jo aikaisemmin.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Jos teet jäykisteet pohjan alapuolelle, niin kannattaa miettiä käytätkö RHS-tankoa vai pyöreää. RHS-tangossa on parempi taivutusvastus, joten sillä saat kevyemmän rakenteen.

Itse tein 40x40x2.5 kokoisesta autokoriputkesta jonka taivutusvastus 4160 mm3. Vaikea tietenkin määrittää voimia joilla kori taipuu, mutta miksi laittaa ylimääräistä painoa autoon!?

Jokatapauksessa jäykisteet kannattaa tehdä niin pitkät kuin pystyt ja hitsata ne useammasta kohtaa apurunkoihin kiinni. Myös jäykisteen keskeltä olisi hyvä laittaa kiinnitys lattiaan. Itse en sellaista alkanut tekemään! :oops:
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Tein kanssa 60x60x3 rhs-putkesta 67 fastbackiin apurungot yhdistävät palkit. Vanhat lattian alle tulevat etupalkit oli sen verran märäntyneet ja mutkalla että leikkelin ne pois ja vedin taakse asti yhdellä palkilla. Prässillä painoin palkkeihin parit kulmat niin passaa lattian muotoihin.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... G_7544.jpg
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

musse67 kirjoitti:Tein kanssa 60x60x3 rhs-putkesta 67 fastbackiin apurungot yhdistävät palkit. Vanhat lattian alle tulevat etupalkit oli sen verran märäntyneet ja mutkalla että leikkelin ne pois ja vedin taakse asti yhdellä palkilla. Prässillä painoin palkkeihin parit kulmat niin passaa lattian muotoihin.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/67fb/p ... G_7544.jpg
Jotakuin näin olen ajatellut,ja matsku rhs:ää.Perhana kun vanha tietokone tillttasi ja siinä meni paljon tallennettuja sivuja,mukana esim sellainen missä oli öörlin runkopiirros mittojen kanssa ,enkä nyt millään muista mikä sivusto oli kyseessä.Onko kellään näitä mittoja?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

munmummu69 kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti:tuolta mallikuvia: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=25
Ainakin siinä mielessä teknisesti uskottavan näköinen, ettei ole vain etupalkin päästä/reunasta takapalkin päähän/reunaan vetästy ja etäisyys lattiasta jäykistää kanssa. Näkymätön se ei taida olla, mitenkäs maavarat?

Mitä tuota omaa on tullut rälläköityä auki, niin oon silmäillyt, että noi olis mahdollista toteuttaa niin, että "jatkaa" takapalkit takajalkatilan yli ja seatriserin alla sukeltaa kiinni etupalkkiin. Olis aika näkymätön ja tappio olisi marginaalinen takajalkatiloissa. Jäykkyydessä on kyllä vaikea pärjätä em. ratkaisulle ja vaatii jonkun verran askartelua.

Soppaan vielä sekaan käsitykset jäykkyydestä, niin on varmaan aika hyvin ainekset kasassa miksi jäykkärit on kuin pakoaukot, jokaisella omansa. 8)
Kyllä HHP. mallissakin maavara riittää. Mulla tulee pakoputket niiden alapuolelta, sivulta ulos, eikä ole kun pari kertaa kolahtanut. Takajouset on vielä tosi löysät, ei tosin enää ensi kesänä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Näköjään intervepistä löytyy kasapäin erityyppisiä ja tyylisiä apurunkojen yhdistäjiä.

Laittakaa googleen kuvahaku subframe connector ja valitkaa omanne.

Tässä yksi asennusohje mielestäni hyvään kaupalliseen subframe connectorien asennukseen.

How To: Install Subframe Connectors
http://www.fly-ford.com/MM0105-How_To_I ... ctors.html

http://www.miracerros.com/mustang/subframes.htm

Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Yellow Devil
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tikkurila

Re: sub connectors/korijäykisteet earlyyn

Viesti Kirjoittaja Yellow Devil »

Minulla on Compotition Engineeringin Bolt-On C3140 sarja. Käytössä. Pintakäsittelyn vaativa helposti asennettava sarja.
Tiukkasovitus etuapurunkoon johon kahdella läpipultilla per/puoli. Takapäässä tukeutuu runkoon ja fiksu kinnitys takajousen etupultiin. Mutta toinen kiinnityskohta varsinaiseen taka-apurunkoon alapuolelta onneton. Vaatisi vielä hitsauksen. Minulla on Insertalla maalattu pohja,en halunnut sitä pilata. Joten helppo valinta.
Ei varmaankaan teknisesti paras. Mutta auttaa!
http://www.competitionengineering.com/c ... Code=11001
Vastaa Viestiin