Kansien säilytys

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kannet käyneet koneistamolla ja odottavat ensi talven projektia. Säilytyksen ajaksi niihin joku öljy vissiin olisi hyvä laittaa korroosionestoksi, mutta mikä? Muita vinkkejä niiden säilytykseen? Ovat levällään.

Kiitos. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Missä meinaat säilyttää? VD-40 tai spray vaseliini toimii. onko venttilit paikallaan?
jos ei niin seeteihin ,ohjureihin ja varsiin ja venat paikalleen, säilyy samalla järjestys.
yhdistä kuminauhalla venttiilit venttivarren lukoista niin eivät tipu liikuteltaessa.
Mitä kosteempi paikka sitä enemmän suojaa ja kannet voi maalata ulkopinnoistaan
valmiiksi ennen "rasvaamista " ja sitten muovi pussiin .
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kannet levällään. Säilytys huoneenlämmössä ja kuivassa, asuintiloja vastaavassa paikassa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Mulla on ollut rautakannet muutaman vuoden olohuoneessa kirjahyllyssä ilman mitään suoja-aineita...pestynä ja ulkopinta maalattuna.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

juu,se on hienoa kun voi säilöö kirjahyllyyn silloinhan ei ne ruostu mut kait sentään pölyyntyy? itse en enää saa kantaa himaan Autokilkkeitä eteistä pitemmälle.. :|
saati sitten säilöä.. :roll:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tapsa kirjoitti: kannet voi maalata ulkopinnoistaan
Käykös tuohon ihan perusmiranoli vai millä pitäisi vetää?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Millä meinasit muuten moottorisi maalata? Sadolux ainakin pysyy puhtaalle pinnalle
siveltynä jos et hifistele , muuten kilikali väreistä pitäs löytyä
valikoimaa varaosaliikkeistä.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Miranoli on saanut kovasti ylistyskommentteja niin täällä kuin od:lläkin joten eiköhän se ole lohkomaali(kin). Lohko ja kannet mustalla menee.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Eihän siinä ole muita värivaihtoehtoja kuin fordin sininen tai musta. Niillä kahdella pärjää aika pitkälle :mrgreen:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja SamiM »

VHT Engine Enamel on toiminut hyvin. Säilytystä ajatellen ongelmana (?) on että se pitäisi paistaa (kuumentaa) kuivumisen jälkeen, jotta saadaan liuotinkestävyys aikaiseksi. Eli vastaisi moottorin lämpimäksikäyttöä. Ei muuta kuin maalia pintaan ja kannet uuniin vaan. :)
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kansien säilytys

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Fastback kirjoitti:Eihän siinä ole muita värivaihtoehtoja kuin fordin sininen tai musta. Niillä kahdella pärjää aika pitkälle :mrgreen:
Tuossa on Henryn mieleen jo puolet liikaa :mrgreen:
-71 HT 351C 4v
Vastaa Viestiin