Kiitos.
Kansien säilytys
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kansien säilytys
Kannet käyneet koneistamolla ja odottavat ensi talven projektia. Säilytyksen ajaksi niihin joku öljy vissiin olisi hyvä laittaa korroosionestoksi, mutta mikä? Muita vinkkejä niiden säilytykseen? Ovat levällään.
Kiitos.
Kiitos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Kansien säilytys
Missä meinaat säilyttää? VD-40 tai spray vaseliini toimii. onko venttilit paikallaan?
jos ei niin seeteihin ,ohjureihin ja varsiin ja venat paikalleen, säilyy samalla järjestys.
yhdistä kuminauhalla venttiilit venttivarren lukoista niin eivät tipu liikuteltaessa.
Mitä kosteempi paikka sitä enemmän suojaa ja kannet voi maalata ulkopinnoistaan
valmiiksi ennen "rasvaamista " ja sitten muovi pussiin .
jos ei niin seeteihin ,ohjureihin ja varsiin ja venat paikalleen, säilyy samalla järjestys.
yhdistä kuminauhalla venttiilit venttivarren lukoista niin eivät tipu liikuteltaessa.
Mitä kosteempi paikka sitä enemmän suojaa ja kannet voi maalata ulkopinnoistaan
valmiiksi ennen "rasvaamista " ja sitten muovi pussiin .
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Kansien säilytys
Kannet levällään. Säilytys huoneenlämmössä ja kuivassa, asuintiloja vastaavassa paikassa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: Kansien säilytys
Mulla on ollut rautakannet muutaman vuoden olohuoneessa kirjahyllyssä ilman mitään suoja-aineita...pestynä ja ulkopinta maalattuna.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
Re: Kansien säilytys
juu,se on hienoa kun voi säilöö kirjahyllyyn silloinhan ei ne ruostu mut kait sentään pölyyntyy? itse en enää saa kantaa himaan Autokilkkeitä eteistä pitemmälle..
saati sitten säilöä..
saati sitten säilöä..
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Kansien säilytys
Käykös tuohon ihan perusmiranoli vai millä pitäisi vetää?Tapsa kirjoitti: kannet voi maalata ulkopinnoistaan
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Kansien säilytys
Millä meinasit muuten moottorisi maalata? Sadolux ainakin pysyy puhtaalle pinnalle
siveltynä jos et hifistele , muuten kilikali väreistä pitäs löytyä
valikoimaa varaosaliikkeistä.
siveltynä jos et hifistele , muuten kilikali väreistä pitäs löytyä
valikoimaa varaosaliikkeistä.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Kansien säilytys
Miranoli on saanut kovasti ylistyskommentteja niin täällä kuin od:lläkin joten eiköhän se ole lohkomaali(kin). Lohko ja kannet mustalla menee.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Kansien säilytys
Eihän siinä ole muita värivaihtoehtoja kuin fordin sininen tai musta. Niillä kahdella pärjää aika pitkälle 
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Kansien säilytys
VHT Engine Enamel on toiminut hyvin. Säilytystä ajatellen ongelmana (?) on että se pitäisi paistaa (kuumentaa) kuivumisen jälkeen, jotta saadaan liuotinkestävyys aikaiseksi. Eli vastaisi moottorin lämpimäksikäyttöä. Ei muuta kuin maalia pintaan ja kannet uuniin vaan. 
Re: Kansien säilytys
Tuossa on Henryn mieleen jo puolet liikaaFastback kirjoitti:Eihän siinä ole muita värivaihtoehtoja kuin fordin sininen tai musta. Niillä kahdella pärjää aika pitkälle
-71 HT 351C 4v