Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kannet käyneet koneistamolla ja odottavat ensi talven projektia. Säilytyksen ajaksi niihin joku öljy vissiin olisi hyvä laittaa korroosionestoksi, mutta mikä? Muita vinkkejä niiden säilytykseen? Ovat levällään.
Kiitos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Missä meinaat säilyttää? VD-40 tai spray vaseliini toimii. onko venttilit paikallaan?
jos ei niin seeteihin ,ohjureihin ja varsiin ja venat paikalleen, säilyy samalla järjestys.
yhdistä kuminauhalla venttiilit venttivarren lukoista niin eivät tipu liikuteltaessa.
Mitä kosteempi paikka sitä enemmän suojaa ja kannet voi maalata ulkopinnoistaan
valmiiksi ennen "rasvaamista " ja sitten muovi pussiin .
juu,se on hienoa kun voi säilöö kirjahyllyyn silloinhan ei ne ruostu mut kait sentään pölyyntyy? itse en enää saa kantaa himaan Autokilkkeitä eteistä pitemmälle..
saati sitten säilöä..
Millä meinasit muuten moottorisi maalata? Sadolux ainakin pysyy puhtaalle pinnalle
siveltynä jos et hifistele , muuten kilikali väreistä pitäs löytyä
valikoimaa varaosaliikkeistä.
VHT Engine Enamel on toiminut hyvin. Säilytystä ajatellen ongelmana (?) on että se pitäisi paistaa (kuumentaa) kuivumisen jälkeen, jotta saadaan liuotinkestävyys aikaiseksi. Eli vastaisi moottorin lämpimäksikäyttöä. Ei muuta kuin maalia pintaan ja kannet uuniin vaan.