Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kävin dynottamassa ja siellä todettiin että (TCI:n 10" street fighter) luistoa on n.4000 rpm:ssä 68% ja vielä 6000rpm:ssä 15%. C4 laatikko on ammattilaisen reppaama ja sillä ajettu vain tänä kesänä (500km). Luistoa laatikossa pitäisi olla vain n. 5% (korjaajan mukaan). Eli turbiini luistaisi 10% vielä 6000:ssa.
Stall speed oli muistaakseni n. 2500-3000 rpm. Turbiini on uusi, mutta ostinko vääränlaisen. Autossa on 400+ hevosta. Kenen valmistajan (10") turbiini pitäisi paremmin, tuolla luistolla hevosvoimat menee öljyn vatkaamiseen. Älkää ehdottako manuaalin laittoa, nimittäin kahta en vaihda, mussea ja vaihdetta.
JXK-85 kirjoitti:luistoa on. C4 laatikko on ammattilaisen reppaama. luistolla hevosvoimat menee öljyn vatkaamiseen. Älkää ehdottako manuaalin laittoa, nimittäin kahta en vaihda, mussea ja vaihdetta.
Mitä tähän pitäisi sanoa?!? Automaateista en tiedä tuon taivaallista, mutta kai noita erilaisia limppuja on joilla saa luistoa eliminoitua - saattaa mennä racelimpun suuntaan tai sitten joku pystyy modifioimaan nykyisen niin ettei luista?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
turbiini tosiaan voi "vuotaa" kovemmilla tehoilla ja kierroksilla
ja sitäkautta "luistaa" itse olen toistaiseksi turvautunut
kotimaiseen "Doctor Turbiinin" valmisteeseen jo huollon takia.
onhan hyviä amerikan valmisteitakin, Munsinger, A1, JW yms
mutta hinnat ovat aina korkeita ralliturbaaneissa.
n.1 mummonmarkkaa per kierros
esim breikki 5000-6000 rpm n 1000euroa