Turbiinin luisto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Turbiinin luisto

Viesti Kirjoittaja mussette »

Kävin dynottamassa ja siellä todettiin että (TCI:n 10" street fighter) luistoa on n.4000 rpm:ssä 68% ja vielä 6000rpm:ssä 15%. C4 laatikko on ammattilaisen reppaama ja sillä ajettu vain tänä kesänä (500km). Luistoa laatikossa pitäisi olla vain n. 5% (korjaajan mukaan). Eli turbiini luistaisi 10% vielä 6000:ssa.
Stall speed oli muistaakseni n. 2500-3000 rpm. Turbiini on uusi, mutta ostinko vääränlaisen. Autossa on 400+ hevosta. Kenen valmistajan (10") turbiini pitäisi paremmin, tuolla luistolla hevosvoimat menee öljyn vatkaamiseen. Älkää ehdottako manuaalin laittoa, nimittäin kahta en vaihda, mussea ja vaihdetta. :D
Vanhoja Fordeja
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Turbiinin luisto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXK-85 kirjoitti:luistoa on. C4 laatikko on ammattilaisen reppaama. luistolla hevosvoimat menee öljyn vatkaamiseen. Älkää ehdottako manuaalin laittoa, nimittäin kahta en vaihda, mussea ja vaihdetta. :D
Mitä tähän pitäisi sanoa?!? :huh2: :rollin: Automaateista en tiedä tuon taivaallista, mutta kai noita erilaisia limppuja on joilla saa luistoa eliminoitua - saattaa mennä racelimpun suuntaan tai sitten joku pystyy modifioimaan nykyisen niin ettei luista?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Kävitkö heikkilässä vai missä penkittään.... :?:
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Jeps, Heikkilässä käytiin.
Vanhoja Fordeja
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mielenkiintoinen aihe ja kiinnostaa minuakin. On nimittäin samanlainen loota, turbiini ja tehotkin samaa luokkaa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

turbiini tosiaan voi "vuotaa" kovemmilla tehoilla ja kierroksilla
ja sitäkautta "luistaa" itse olen toistaiseksi turvautunut
kotimaiseen "Doctor Turbiinin" valmisteeseen jo huollon takia.
onhan hyviä amerikan valmisteitakin, Munsinger, A1, JW yms
mutta hinnat ovat aina korkeita ralliturbaaneissa.
n.1 mummonmarkkaa per kierros
esim breikki 5000-6000 rpm n 1000euroa
Drive Fast or Drive Home
Vastaa Viestiin