Oli melkein jannat paikat motarilla, kun kunnolla tirvasin ja alko veteleen kohti kaseikkoa 60 mph vaihdissa...
Jarrut puoltaa
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jarrut puoltaa
Kyseessa on levyjarrut granadasta, etu-taka tasausventtiili on laitettu yhden jarruputken mossahduksen jalkeen (edellinen omistaja oli jattanyt laittamatta
). Mista tuota vasen/oikea tasapainoa voisi roplata? Voisiko olla muita syita moiseen?
Oli melkein jannat paikat motarilla, kun kunnolla tirvasin ja alko veteleen kohti kaseikkoa 60 mph vaihdissa...
Silloin talloin useamman reippaan jarrutuksen jalkeen alkaa haista ratapaivalta, mutta se on ns. normaalia..? Muuten vauhdinsurmat toimii muuten niin ok kuin ilman tehostinta voisi olettaa eika mistaan silminnahtavasti tule lienta pihalle. Niin, taalla ei ole vuosikatsastusta, joten lienee parasta hommata henkivakuutus...

Oli melkein jannat paikat motarilla, kun kunnolla tirvasin ja alko veteleen kohti kaseikkoa 60 mph vaihdissa...
Jarrupuolto
Sama kokemus jarruletkusta. Eikä tosiaankaan pysty huomaamaan vikaa ulkopuolelta vaikka letku on tukossa.
'65 HT
jarrupuolto
Moi,
Jos jarrusylinterin mäntä ei kulje kunnolla sylinterissä seuraa kuvailemaasi puoltoa, tai jos jarrusatula ei ei pääse keskittymään, olettaen, että on ns. kelluva malli eli männät vain toisella puolella jarrulevyä. En tiedä millaiset on granadan jarrut. Yleensä jarrumännän nakeltelun kyllä huomaa siitä, että jarru myös jää vähän päälle, eli jarru lämpiää ajossa vaikka ei jarrutelisikaan yhtään. Tarkkaile siis lämpöä, mutta älä polta räpylääsi. jos jarrulevy lämpiää kun et jarruta, niin vika löytyi ja silloin jarrusatula purkuun, mäntä ulos, hoonaus ja uudet tiivisteet. ja homma tulee kuntoon.
FB69
Jos jarrusylinterin mäntä ei kulje kunnolla sylinterissä seuraa kuvailemaasi puoltoa, tai jos jarrusatula ei ei pääse keskittymään, olettaen, että on ns. kelluva malli eli männät vain toisella puolella jarrulevyä. En tiedä millaiset on granadan jarrut. Yleensä jarrumännän nakeltelun kyllä huomaa siitä, että jarru myös jää vähän päälle, eli jarru lämpiää ajossa vaikka ei jarrutelisikaan yhtään. Tarkkaile siis lämpöä, mutta älä polta räpylääsi. jos jarrulevy lämpiää kun et jarruta, niin vika löytyi ja silloin jarrusatula purkuun, mäntä ulos, hoonaus ja uudet tiivisteet. ja homma tulee kuntoon.
FB69
Vaihtakaa jarruletku teflon punosletkuihin. Purkakaa jarrut ja puhdistakaa ne. Puhdistuksen jälkeen asentakaa korjaussarja sisään siten oikea jarrukumi voitelu ja kuparitahna voitelu oikeisiin paikkoihin. Samalla voi tarkastaa jarrukenkien ja hihnojen kunnon ja kuluneisuuden, tarvittaessa vaihtakaa ne uusiin. Eipä puolla jarrut enää eikä tule purjeita putkiin. Saattaa jopa poljintuntuma parantua ja muutama metri lyhentyä jarrutusmatka. Investointi ja työ ei ole suuri saavutettuun turvallisuuteen nähden. Tämä on mielestäni parasta auton virittämistä. Kyseiset jarruputket/ -letkut kestävät sitten koko auton käyttöiän.
Pääsylinterin korjaussarjat eivät myöskään ole kalliita ja työnä melko yksinkertainen.
Jarrubalanssi etu- ja takajarrujen välillä on säädettävissä vain erillisellä säätimellä tai jarrupala tai -hihna materiaaleilla myös jotain voi tehdä rumpujarrullisissa autoissa työsylinterin kokoja vaihtamalla. Nuo jälkimmäiset tavat vaatii hieman kokeilua ja saattaa tulla kalliimmaksi kuin säätimen hankinta.
Pääsylinterin korjaussarjat eivät myöskään ole kalliita ja työnä melko yksinkertainen.
Jarrubalanssi etu- ja takajarrujen välillä on säädettävissä vain erillisellä säätimellä tai jarrupala tai -hihna materiaaleilla myös jotain voi tehdä rumpujarrullisissa autoissa työsylinterin kokoja vaihtamalla. Nuo jälkimmäiset tavat vaatii hieman kokeilua ja saattaa tulla kalliimmaksi kuin säätimen hankinta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Keneltä niitä letkuja saa, ja mihin hintaan.Mexico65 kirjoitti:Vaihtakaa jarruletku teflon punosletkuihin. Purkakaa jarrut ja puhdistakaa ne. Puhdistuksen jälkeen asentakaa korjaussarja sisään siten oikea jarrukumi voitelu ja kuparitahna voitelu oikeisiin paikkoihin. Samalla voi tarkastaa jarrukenkien ja hihnojen kunnon ja kuluneisuuden, tarvittaessa vaihtakaa ne uusiin. Eipä puolla jarrut enää eikä tule purjeita putkiin. Saattaa jopa poljintuntuma parantua ja muutama metri lyhentyä jarrutusmatka. Investointi ja työ ei ole suuri saavutettuun turvallisuuteen nähden. Tämä on mielestäni parasta auton virittämistä. Kyseiset jarruputket/ -letkut kestävät sitten koko auton käyttöiän.
Pääsylinterin korjaussarjat eivät myöskään ole kalliita ja työnä melko yksinkertainen.
Jarrubalanssi etu- ja takajarrujen välillä on säädettävissä vain erillisellä säätimellä tai jarrupala tai -hihna materiaaleilla myös jotain voi tehdä rumpujarrullisissa autoissa työsylinterin kokoja vaihtamalla. Nuo jälkimmäiset tavat vaatii hieman kokeilua ja saattaa tulla kalliimmaksi kuin säätimen hankinta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Esim. Autoracing.
http://www.autoracing.fi/
http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2006.pdf
sivu 54.
http://www.autoracing.fi/
http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2006.pdf
sivu 54.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.