mahtuuko 5.7l V8 ht -64:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

mahtuuko 5.7l V8 ht -64:seen

Viesti Kirjoittaja salkkari »

eli mahtuuko toi kone ja miten on katsastuksen laita? on sellainen kone kiinni, mut ahdas on, ei saa tulppia edes otettua pois.. vielä on kilvet, rekisteris on merkitty pienemmällä (4.7l) koneella

Mika
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kumpi on, 351 wintsor vai 351 gleveland kumpikin kelpaa leimalle tarvittavin muutoksin. Kyllä näihin viellä saa tulpat vaihdettua, mikähän pata sulla siinä pelissä on :?:.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tarkoitat varmaan 5.8, 351 cid

Eiköhän se leimaan mene, jos on levyjarrut edessä, rummuilla teoriassa mahdollista, mutta voipi olla hankalaa.

Suoria putkia en suosittele, eli jos sattuu olemaan metalli sininen...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mosse kirjoitti: Suoria putkia en suosittele, eli jos sattuu olemaan metalli sininen...
Meinaatkos, etta kone loikkaisi ja rikkoisi syylarin? :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kyllähän se rummuillakin menee. jouset joutuu vaihtamaan jäykemmiksi, kannatta kyllä vaihtaa levyihin, on paljon turvallisempa ajella.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja salkkari »

siinä on jäykemmät jouset ja rummut edessä. niin ja se kone on 351:n. siis en ole kokeillu saako tulppia vaihdettua, mutta hankalaa se voi olla.. jotain kuvia koneesta on http://www.mikathesika.com/mustang (jos sivut toimii)

olen siis ihan aloittelija mustang piireissä(ostin pari viikkoa sit ekan mustangin, joka on projekti yllättäen).

eli iso kiitos avusta jo nyt :)

Mika
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mulla, kun vaihdoin -66:n mustiin 351:n, tarvittiin tämmösiä liitteitä.

http://www.nhra.com/tech_specs/engine/b ... ORD-69.rtf

Sen lisäksi oil joku Musse kirja jossa samat tiedot.

Lisäksi hain Fordi liikkeestä kaverin suosiollisella avustuksella muutaman kopion, jotta näkivät että voimansiirto ja jarrut olivat kyseisen vuosimallin voimakkainta moottorivaihtoehtoa vastaavat. Ja kun kerran kone meni nuihin prosenttirajoihin, ei koneenvaihtolupaa tarvita.
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

ositit sen punaisen tuolta pihliksestä?

On meinaa aika veikeen näköinen...
jaaha, että näin....
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja salkkari »

tää on järvenpäästä ostettu, en sit tiedä onko sama tapaus..

mitäs muuten se vaikuttaa jos on turva tankki takaluukussa? kuulin et se pitäis vaihtaa tavalliseen?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

salkkari kirjoitti:mitäs muuten se vaikuttaa jos on turva tankki takaluukussa? kuulin et se pitäis vaihtaa tavalliseen?
Ei sitä turvatankkia tarvi vaihtaa pois ellet ole viemässä autoa museorekisterikatsastukseen. Akun laittaminen takaluukkuun siirtää muutaman kilon keulalta pois ja kompensoi 351:n tuomaa lisäpainoa. Early mustang '64 1/2 - '66:een 351w sopii pikkulohkon (289/302) moottorinkiinnikkeille & kumityynyille ja tulpat pystyy vaihtamaan ilman apinan käsiä. Cleveland on hieman leveämpi, sopii myös paikoilleen, mutta valmiita peltisarjoja earlyyn 351clevelandille en ole nähnyt.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

salkkari kirjoitti:tää on järvenpäästä ostettu, en sit tiedä onko sama tapaus..

mitäs muuten se vaikuttaa jos on turva tankki takaluukussa? kuulin et se pitäis vaihtaa tavalliseen?
Laitappa kuva siitä ostoksestasi, minkänäköinen vehje on kyseessä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Re: mahtuuko 5.7l V8 ht -64:seen

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

salkkari kirjoitti:, ei saa tulppia edes otettua pois.. vielä on kilvet, rekisteris on merkitty pienemmällä (4.7l) koneella
Mika
No en ihmettele yhtään, mulla on Clevelandi -69 jossa konehuone on leveämpi "FE" -versio ja siltikin tulppienvaihto on hankalaa.
Kuva
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja salkkari »

nyt on autosta kuvia http://www.mikathesika.com/mustang

ja pistin jo tekniikan myyntiin tonne myynti puolelle, tahtoo orginaali tekniikan alle/eteen.. et jos jollain on niin voi tarjota ;)

Mika
-- Ford Mustang ht -64 351 --
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mainostappa tuota pannua, mitä sisällä,nokka,männät jne. mitkä kannet, portattu tms. miten löytyy löylyä??
salkkari
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
Auto: Mustang ht 351c -64½
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja salkkari »

sen verran ottanu selvää, et vakiona reilu 300hp ja siihen on vaihdettu hiukan kireämpi nokka, seuraava vakiosta. kone läpikäyty samalla. ajettu sen jälkeen n.1500km sisäänajoa.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Vastaa Viestiin