Amerikkalaisten hienot peltityöt..
Amerikkalaisten hienot peltityöt..
-65 hooteeni (tuotu amerikasta vuonna -90) apparin puolen takahelma on paikattu upeasti! On ilmeisesti ollut vähän ruostetta ja on rälläköity n. 20cm x 35cm pala peltiä pois ja laitettu uusi kiinni POPNIITEILLÄ
ja kittiä oli päällä yli sentti
ja
..s##tanan jenkit..
KUKA V*TUN TUNING?!
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Amerikkalaisten hienot peltityöt..
Heh. Mun '71 machin takalokasuojista oli rälläköity myös isot palat pois ja uudet palikat laitettu paikalleen juottamalla (tosi amattimies) messingillä + paaaljon touhumassaa päälle. Jenkkipoika tekee mitä tykkää ja hullut suomalaiset niitä touhupakkeja ostaa.200cid kirjoitti:-65 hooteeni (tuotu amerikasta vuonna -90) apparin puolen takahelma on paikattu upeasti! On ilmeisesti ollut vähän ruostetta ja on rälläköity n. 20cm x 35cm pala peltiä pois ja laitettu uusi kiinni POPNIITEILLÄ ja kittiä oli päällä yli sentti
Nyt uudet quarterskinit paikallaan, kiitokset Niemensivun Sepelle komeista pelleistä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
mustang cs
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
juupa juu
joo asiahan on varmaan näin.aikoinaan kaverini laittoi peugeot 205:sen,ja ei mennut kuin noin puoli vuotta kun takalokasuoja(taka renkaan etu puoli) alkoi jotenkin kupruilla.siinä sitä sitten alettiin tutkimaan asiaa ja lopputulos oli että, entinen omistaja ei ollut viitsinyt oikoa kylkimälliä vaan oli sotkenut miesten alushousut pakkelin kanssa ja liimannut ne auton kylkeen. kyllä täälläkin osataan.
Juu kullä niitä tunareita on Suomesakin ja vielläpä paljon, mut jenkeissä niitä tunareita vasta onkin, on tullu vuosien saatossa kunnostettua useita jenkeistä tuotuja ajopelejä. Kyllä niillä intjaaneilla on mitä ihmeellisimpiä neronleimauksia, ne tollot kun eivät osaa peltejä oikoa oikeaoppisesti, siellä jos missä olis kunnon peltimiehelle töitä. On siellä tietenkin niitä osaajiakin mutta nekin on pitkälti pinta kiiltoa, ensinnäkään jenkit eivät ilmeisesti halua tehdä niin kuin me täällä teemme pitkänkaavan mukaan. Hitaasati ja tarkasti kuka mitenkin, itse kuulun siihen hitaasi ja tarksti kastiin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Hohoo, tutulta kuullostaa. Löytyi aikanaan JYXin lattiasta pelkääjän kantapäiden alta ruostepaikkaus mallia Kanadan poijjaat. No nyt se kanadalainen pop-niiteillä ja massalla paikaksi laitettu rekisterikilpi koristaa tallin seinää.
Taitaa näitä juttuja riittää.
Taitaa näitä juttuja riittää.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Noihin muutaman kympin talvi ajokkeihin voi soveltaa vähän kaikenlaista, helpoin on sikaliimaa ja peltiä pysyy kiinni, sit vain massaa niskaan. Tuossa kun noita projekti kuvia on tullu kateltuun niin siellä on joku tehnyt ihan asiallisesti peltityöt, mut muutamissa olisi toivomisen varaa ei ole kaikilla peltipuolen tietämys hanskassa. Tietysti jokainen tekee itselleen kun se kelpaa ittelleen hyvä niin, en kyllä kelpuuttais omaan pirssiini röpelö saumoja, valitettavasti on kaksi pientä korjausta jotka on tarkoitus poistaa. Niin että sitä paikkausta ei erota alkuperäisestä versiosta ne ovat niitä 82 vuona tehtyjä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
No niin nyt puhutaan taas samaa kieltä. Tiedän tunteen paljonko #ituttaa repiä niitä alupeltejä pois lattiasta. Oliko sulla(kin) sikaflexi vielä lattian ja alumiinipellin välissä?200cid kirjoitti:Ai niin! Kuskin jalkatilassahan oli myös ollut pientä laittoa, joten luonnollisesti() siihen oli vedetty puolen jalkatilan kokoinen noin 1,5cm paksu ALUMIINILEVY MYÖS POPPAREILLA!!!!!!!
![]()
![]()
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Siis todella tutulta kuullostaa! Rajoittuisikin pelkästään koriin, sillä minulla on tekniikkakin räpelletty jenkeissä vähän vaikka millä tavalla. Tässä joitakin esimerkkejä. Vaihdelaatikon kannatin palkki oli tehty u-raudasta eikä välissä minkäänlaista kumityynyä (ihme ettei ole särkenyt mitään).
Kytkinkäpälää hitsattu puikolla niin paljon että hyvä kun tunnistaa mikä se on
Kaikkia kytkimeen liittyviä vipuja katkottu/hitsattu. Takarummuissa ei ollenkaan käsijarrun vipuja. Vauhtipyörään katkaistu paineasetelman pultti ja sitä irroitettaessa katkaistu joko poranterä tai vastakierretappi, no mitä väliä sillä porauskin oli mennyt puolireikää sivuun
Ja paljon muutakin mutta tässäpä nyt aluksi.
Mika
Kytkinkäpälää hitsattu puikolla niin paljon että hyvä kun tunnistaa mikä se on
Mika
Nyt sain sen kuskin jalkatilan alumiinipaikan pois! Huh huh.. Ja nyt porailen
apparin takahelmasta palaa joka on kiinni TOTTAKAI pop-niiteillä
. Ilmeisesti popparit onkin tarkoitettu auton pintapeltien laittoon meinaan saahan sillä ihan siistiä jälkeä kun vaan muistaa vetää ainakin tuuman pakkelia päälle!
btw. Sattuuko kukaan olemaan kuskin jalkatilan korjauspalaa vailla? Multa just vapautu yksi kappale (made in U.S.A.
) ja on vielä kätevällä poppari kiinnityksellä, joten sehän on melkein bolt-on operaatio! Tai sitten ei...
KUKA V*TUN TUNING?!
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Huh kun kuulostaa kamalalta, katsohan ovatko rungot ruosteessa? Mulla oli alupelti, sikamassalla ja poppareilla kiinni. Kaikkien onneksi rungot olivat kuin pakasta vedetyt.200cid kirjoitti:Nyt sain sen kuskin jalkatilan alumiinipaikan pois! Huh huh.. Ja nyt porailenapparin takahelmasta palaa joka on kiinni TOTTAKAI pop-niiteillä
. Ilmeisesti popparit onkin tarkoitettu auton pintapeltien laittoon meinaan saahan sillä ihan siistiä jälkeä kun vaan muistaa vetää ainakin tuuman pakkelia päälle!
btw. Sattuuko kukaan olemaan kuskin jalkatilan korjauspalaa vailla? Multa just vapautu yksi kappale (made in U.S.A.
) ja on vielä kätevällä poppari kiinnityksellä, joten sehän on melkein bolt-on operaatio! Tai sitten ei...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3