Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
-65 hooteeni (tuotu amerikasta vuonna -90) apparin puolen takahelma on paikattu upeasti! On ilmeisesti ollut vähän ruostetta ja on rälläköity n. 20cm x 35cm pala peltiä pois ja laitettu uusi kiinni POPNIITEILLÄ ja kittiä oli päällä yli sentti ja ..s##tanan jenkit..
200cid kirjoitti:-65 hooteeni (tuotu amerikasta vuonna -90) apparin puolen takahelma on paikattu upeasti! On ilmeisesti ollut vähän ruostetta ja on rälläköity n. 20cm x 35cm pala peltiä pois ja laitettu uusi kiinni POPNIITEILLÄ ja kittiä oli päällä yli sentti
Heh. Mun '71 machin takalokasuojista oli rälläköity myös isot palat pois ja uudet palikat laitettu paikalleen juottamalla (tosi amattimies) messingillä + paaaljon touhumassaa päälle. Jenkkipoika tekee mitä tykkää ja hullut suomalaiset niitä touhupakkeja ostaa.
Nyt uudet quarterskinit paikallaan, kiitokset Niemensivun Sepelle komeista pelleistä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
joo asiahan on varmaan näin.aikoinaan kaverini laittoi peugeot 205:sen,ja ei mennut kuin noin puoli vuotta kun takalokasuoja(taka renkaan etu puoli) alkoi jotenkin kupruilla.siinä sitä sitten alettiin tutkimaan asiaa ja lopputulos oli että, entinen omistaja ei ollut viitsinyt oikoa kylkimälliä vaan oli sotkenut miesten alushousut pakkelin kanssa ja liimannut ne auton kylkeen. kyllä täälläkin osataan.
Juu kullä niitä tunareita on Suomesakin ja vielläpä paljon, mut jenkeissä niitä tunareita vasta onkin, on tullu vuosien saatossa kunnostettua useita jenkeistä tuotuja ajopelejä. Kyllä niillä intjaaneilla on mitä ihmeellisimpiä neronleimauksia, ne tollot kun eivät osaa peltejä oikoa oikeaoppisesti, siellä jos missä olis kunnon peltimiehelle töitä. On siellä tietenkin niitä osaajiakin mutta nekin on pitkälti pinta kiiltoa, ensinnäkään jenkit eivät ilmeisesti halua tehdä niin kuin me täällä teemme pitkänkaavan mukaan. Hitaasati ja tarkasti kuka mitenkin, itse kuulun siihen hitaasi ja tarksti kastiin.
Juu ja ei muuten ollu nauru kovin herkässä kun hioin niitä pakkeleita pois.. apparin ovessa taas on (oli) paksuimmillaan varmaan 15mm niin ikään pakkelia kun oli joskus ajettu johonkin kulmaan. Odotan "innolla" mitä löytyy toiselta puolelta
Hohoo, tutulta kuullostaa. Löytyi aikanaan JYXin lattiasta pelkääjän kantapäiden alta ruostepaikkaus mallia Kanadan poijjaat. No nyt se kanadalainen pop-niiteillä ja massalla paikaksi laitettu rekisterikilpi koristaa tallin seinää.
Taitaa näitä juttuja riittää.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Mutta ajatelkaas, kyseessä talviauto johon pitäisi saada leima ja keväällä sen voi ajaa vaikka seinään. Kyllä siinä on kova kiusaus "hitsata" jokunen reikä farkuilla ja alustamassalla varsinkin jos ei omista hitsauslaitetta nimimerkillä: kokemusta on .
Noihin muutaman kympin talvi ajokkeihin voi soveltaa vähän kaikenlaista, helpoin on sikaliimaa ja peltiä pysyy kiinni, sit vain massaa niskaan. Tuossa kun noita projekti kuvia on tullu kateltuun niin siellä on joku tehnyt ihan asiallisesti peltityöt, mut muutamissa olisi toivomisen varaa ei ole kaikilla peltipuolen tietämys hanskassa. Tietysti jokainen tekee itselleen kun se kelpaa ittelleen hyvä niin, en kyllä kelpuuttais omaan pirssiini röpelö saumoja, valitettavasti on kaksi pientä korjausta jotka on tarkoitus poistaa. Niin että sitä paikkausta ei erota alkuperäisestä versiosta ne ovat niitä 82 vuona tehtyjä.
Ai niin! Kuskin jalkatilassahan oli myös ollut pientä laittoa, joten luonnollisesti( ) siihen oli vedetty puolen jalkatilan kokoinen noin 1,5cm paksu ALUMIINILEVY MYÖS POPPAREILLA!!!!!!!
200cid kirjoitti:Ai niin! Kuskin jalkatilassahan oli myös ollut pientä laittoa, joten luonnollisesti( ) siihen oli vedetty puolen jalkatilan kokoinen noin 1,5cm paksu ALUMIINILEVY MYÖS POPPAREILLA!!!!!!!
No niin nyt puhutaan taas samaa kieltä. Tiedän tunteen paljonko #ituttaa repiä niitä alupeltejä pois lattiasta. Oliko sulla(kin) sikaflexi vielä lattian ja alumiinipellin välissä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
En ole vielä ehtinyt ottaa sitä irti.. pitäs kohta mennä! Todennäköisesti sielläkin on sikaa nimittäin sitä hemmetin tököttiä on tähän asti ollut joka ikisessä kolossa mihin sitä vaan on saatu jotenkin laitettua! Lähden tästä porailemaan muuan niittejä
Siis todella tutulta kuullostaa! Rajoittuisikin pelkästään koriin, sillä minulla on tekniikkakin räpelletty jenkeissä vähän vaikka millä tavalla. Tässä joitakin esimerkkejä. Vaihdelaatikon kannatin palkki oli tehty u-raudasta eikä välissä minkäänlaista kumityynyä (ihme ettei ole särkenyt mitään).
Kytkinkäpälää hitsattu puikolla niin paljon että hyvä kun tunnistaa mikä se on Kaikkia kytkimeen liittyviä vipuja katkottu/hitsattu. Takarummuissa ei ollenkaan käsijarrun vipuja. Vauhtipyörään katkaistu paineasetelman pultti ja sitä irroitettaessa katkaistu joko poranterä tai vastakierretappi, no mitä väliä sillä porauskin oli mennyt puolireikää sivuun Ja paljon muutakin mutta tässäpä nyt aluksi.
munki auto jenkeissä entisöity ja olihan toi vedetty teippi pohjaan ja massaa päällei .helppo korjata niinki ja näkihän toi siin pimp my ride vai mikä se ny oli miten siel autot korjataan.viimesen päälle muuten mut pohjaan niiteillä irto pellit.sääliks kävi musse rukkaa
Nyt sain sen kuskin jalkatilan alumiinipaikan pois! Huh huh.. Ja nyt porailen apparin takahelmasta palaa joka on kiinni TOTTAKAI pop-niiteillä . Ilmeisesti popparit onkin tarkoitettu auton pintapeltien laittoon meinaan saahan sillä ihan siistiä jälkeä kun vaan muistaa vetää ainakin tuuman pakkelia päälle! btw. Sattuuko kukaan olemaan kuskin jalkatilan korjauspalaa vailla? Multa just vapautu yksi kappale (made in U.S.A. ) ja on vielä kätevällä poppari kiinnityksellä, joten sehän on melkein bolt-on operaatio! Tai sitten ei...
200cid kirjoitti:Nyt sain sen kuskin jalkatilan alumiinipaikan pois! Huh huh.. Ja nyt porailen apparin takahelmasta palaa joka on kiinni TOTTAKAI pop-niiteillä . Ilmeisesti popparit onkin tarkoitettu auton pintapeltien laittoon meinaan saahan sillä ihan siistiä jälkeä kun vaan muistaa vetää ainakin tuuman pakkelia päälle! btw. Sattuuko kukaan olemaan kuskin jalkatilan korjauspalaa vailla? Multa just vapautu yksi kappale (made in U.S.A. ) ja on vielä kätevällä poppari kiinnityksellä, joten sehän on melkein bolt-on operaatio! Tai sitten ei...
Huh kun kuulostaa kamalalta, katsohan ovatko rungot ruosteessa? Mulla oli alupelti, sikamassalla ja poppareilla kiinni. Kaikkien onneksi rungot olivat kuin pakasta vedetyt.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3