Amerikkalaisten hienot peltityöt..

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Amerikkalaisten hienot peltityöt..

Viesti Kirjoittaja 200cid »

-65 hooteeni (tuotu amerikasta vuonna -90) apparin puolen takahelma on paikattu upeasti! On ilmeisesti ollut vähän ruostetta ja on rälläköity n. 20cm x 35cm pala peltiä pois ja laitettu uusi kiinni POPNIITEILLÄ :evil: :evil: :evil: ja kittiä oli päällä yli sentti :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ja :evil: ..s##tanan jenkit..
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Amerikkalaisten hienot peltityöt..

Viesti Kirjoittaja Fastback »

200cid kirjoitti:-65 hooteeni (tuotu amerikasta vuonna -90) apparin puolen takahelma on paikattu upeasti! On ilmeisesti ollut vähän ruostetta ja on rälläköity n. 20cm x 35cm pala peltiä pois ja laitettu uusi kiinni POPNIITEILLÄ ja kittiä oli päällä yli sentti
Heh. Mun '71 machin takalokasuojista oli rälläköity myös isot palat pois ja uudet palikat laitettu paikalleen juottamalla (tosi amattimies) messingillä + paaaljon touhumassaa päälle. Jenkkipoika tekee mitä tykkää ja hullut suomalaiset niitä touhupakkeja ostaa.

Nyt uudet quarterskinit paikallaan, kiitokset Niemensivun Sepelle komeista pelleistä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
mustang cs
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22

juupa juu

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

joo asiahan on varmaan näin.aikoinaan kaverini laittoi peugeot 205:sen,ja ei mennut kuin noin puoli vuotta kun takalokasuoja(taka renkaan etu puoli) alkoi jotenkin kupruilla.siinä sitä sitten alettiin tutkimaan asiaa ja lopputulos oli että, entinen omistaja ei ollut viitsinyt oikoa kylkimälliä vaan oli sotkenut miesten alushousut pakkelin kanssa ja liimannut ne auton kylkeen. kyllä täälläkin osataan.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu kullä niitä tunareita on Suomesakin ja vielläpä paljon, mut jenkeissä niitä tunareita vasta onkin, on tullu vuosien saatossa kunnostettua useita jenkeistä tuotuja ajopelejä. Kyllä niillä intjaaneilla on mitä ihmeellisimpiä neronleimauksia, ne tollot kun eivät osaa peltejä oikoa oikeaoppisesti, siellä jos missä olis kunnon peltimiehelle töitä. On siellä tietenkin niitä osaajiakin mutta nekin on pitkälti pinta kiiltoa, ensinnäkään jenkit eivät ilmeisesti halua tehdä niin kuin me täällä teemme pitkänkaavan mukaan. Hitaasati ja tarkasti kuka mitenkin, itse kuulun siihen hitaasi ja tarksti kastiin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Juu ja ei muuten ollu nauru kovin herkässä kun hioin niitä pakkeleita pois.. :| apparin ovessa taas on (oli) paksuimmillaan varmaan 15mm niin ikään pakkelia kun oli joskus ajettu johonkin kulmaan. Odotan "innolla" mitä löytyy toiselta puolelta :cry:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Hohoo, tutulta kuullostaa. Löytyi aikanaan JYXin lattiasta pelkääjän kantapäiden alta ruostepaikkaus mallia Kanadan poijjaat. No nyt se kanadalainen pop-niiteillä ja massalla paikaksi laitettu rekisterikilpi koristaa tallin seinää.

Taitaa näitä juttuja riittää.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mutta ajatelkaas, kyseessä talviauto johon pitäisi saada leima ja keväällä sen voi ajaa vaikka seinään. Kyllä siinä on kova kiusaus "hitsata" jokunen reikä farkuilla ja alustamassalla varsinkin jos ei omista hitsauslaitetta :shock: nimimerkillä: kokemusta on :wink: .
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Noihin muutaman kympin talvi ajokkeihin voi soveltaa vähän kaikenlaista, helpoin on sikaliimaa ja peltiä pysyy kiinni, sit vain massaa niskaan. Tuossa kun noita projekti kuvia on tullu kateltuun niin siellä on joku tehnyt ihan asiallisesti peltityöt, mut muutamissa olisi toivomisen varaa ei ole kaikilla peltipuolen tietämys hanskassa. Tietysti jokainen tekee itselleen kun se kelpaa ittelleen hyvä niin, en kyllä kelpuuttais omaan pirssiini röpelö saumoja, valitettavasti on kaksi pientä korjausta jotka on tarkoitus poistaa. Niin että sitä paikkausta ei erota alkuperäisestä versiosta ne ovat niitä 82 vuona tehtyjä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Ai niin! Kuskin jalkatilassahan oli myös ollut pientä laittoa, joten luonnollisesti( :!: ) siihen oli vedetty puolen jalkatilan kokoinen noin 1,5cm paksu ALUMIINILEVY MYÖS POPPAREILLA!!!!!!! :x :x :x
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

200cid kirjoitti:Ai niin! Kuskin jalkatilassahan oli myös ollut pientä laittoa, joten luonnollisesti( :!: ) siihen oli vedetty puolen jalkatilan kokoinen noin 1,5cm paksu ALUMIINILEVY MYÖS POPPAREILLA!!!!!!! :x :x :x
No niin nyt puhutaan taas samaa kieltä. Tiedän tunteen paljonko #ituttaa repiä niitä alupeltejä pois lattiasta. Oliko sulla(kin) sikaflexi vielä lattian ja alumiinipellin välissä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

En ole vielä ehtinyt ottaa sitä irti.. pitäs kohta mennä! Todennäköisesti sielläkin on sikaa nimittäin sitä hemmetin tököttiä on tähän asti ollut joka ikisessä kolossa mihin sitä vaan on saatu jotenkin laitettua! Lähden tästä porailemaan muuan niittejä :!:
KUKA V*TUN TUNING?!
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Siis todella tutulta kuullostaa! Rajoittuisikin pelkästään koriin, sillä minulla on tekniikkakin räpelletty jenkeissä vähän vaikka millä tavalla. Tässä joitakin esimerkkejä. Vaihdelaatikon kannatin palkki oli tehty u-raudasta eikä välissä minkäänlaista kumityynyä (ihme ettei ole särkenyt mitään).
Kytkinkäpälää hitsattu puikolla niin paljon että hyvä kun tunnistaa mikä se on :lol: Kaikkia kytkimeen liittyviä vipuja katkottu/hitsattu. Takarummuissa ei ollenkaan käsijarrun vipuja. Vauhtipyörään katkaistu paineasetelman pultti ja sitä irroitettaessa katkaistu joko poranterä tai vastakierretappi, no mitä väliä sillä porauskin oli mennyt puolireikää sivuun :cry: Ja paljon muutakin mutta tässäpä nyt aluksi.


Mika
Avatar
mika
Addikti
Viestit: 176
Liittynyt: 29 Syys 2004, 21:39
Paikkakunta: piippola

Viesti Kirjoittaja mika »

munki auto jenkeissä entisöity ja olihan toi vedetty teippi pohjaan ja massaa päällei :shock: .helppo korjata niinki ja näkihän toi siin pimp my ride vai mikä se ny oli miten siel autot korjataan.viimesen päälle muuten mut pohjaan niiteillä irto pellit.sääliks kävi musse rukkaa :(
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Nyt sain sen kuskin jalkatilan alumiinipaikan pois! Huh huh.. Ja nyt porailen :!: apparin takahelmasta palaa joka on kiinni TOTTAKAI pop-niiteillä :evil: . Ilmeisesti popparit onkin tarkoitettu auton pintapeltien laittoon meinaan saahan sillä ihan siistiä jälkeä kun vaan muistaa vetää ainakin tuuman pakkelia päälle! :lol: btw. Sattuuko kukaan olemaan kuskin jalkatilan korjauspalaa vailla? Multa just vapautu yksi kappale (made in U.S.A. 8) ) ja on vielä kätevällä poppari kiinnityksellä, joten sehän on melkein bolt-on operaatio! Tai sitten ei...
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

200cid kirjoitti:Nyt sain sen kuskin jalkatilan alumiinipaikan pois! Huh huh.. Ja nyt porailen :!: apparin takahelmasta palaa joka on kiinni TOTTAKAI pop-niiteillä :evil: . Ilmeisesti popparit onkin tarkoitettu auton pintapeltien laittoon meinaan saahan sillä ihan siistiä jälkeä kun vaan muistaa vetää ainakin tuuman pakkelia päälle! :lol: btw. Sattuuko kukaan olemaan kuskin jalkatilan korjauspalaa vailla? Multa just vapautu yksi kappale (made in U.S.A. 8) ) ja on vielä kätevällä poppari kiinnityksellä, joten sehän on melkein bolt-on operaatio! Tai sitten ei...
Huh kun kuulostaa kamalalta, katsohan ovatko rungot ruosteessa? Mulla oli alupelti, sikamassalla ja poppareilla kiinni. Kaikkien onneksi rungot olivat kuin pakasta vedetyt.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin