302 efi vanhempaan musseen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

On silti tainnut tulla halvemmaksi jos on tuonut auton mulle säädettäväksi. Tietysti jos haluaa asiaa opetella, niin kuluuhan siinä aika mukavasti
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Tähän tulee nyt kyllä ihan tehdas ruisku.

Tuossa toisessa saan Haltecin kanssa leikkiä ihan riittävästi.
Escort68
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2016, 21:41
Auto: Ford Mustang GT 350 1984

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja Escort68 »

Aiheesta toisenlainen kysymys: mulla on -84 Musse 5,0 EFI automaatilla. Tuon on ensimmäisen polven EFI, eli sellainen yksipisteruisku kahdella suuttimella ja ilman lisäilmaventtiiliä. Kun soppaan lisätään vielä saastekamat ja tusina alipaine- yms härpäkettä, käyntihäiriöitä ja käynnistysongelmia riittää ja bensaa palaa. Toista projektia varten satuin löytämään hieman uudemman 302 EFI:n, jossa mukana alkuperäinen johtosarja. Mistä kone on alunperin ja/tai vuosimallista ei ole tietoa, 8-piste ruisku se kuitenkin on. Nyt rupes askarruttamaan, että olisiko järkevää ja vaivan arvoista tehdä moottoriswappi ja vaihtaa uudempi kone Musseen? Vanhasta koneesta voisi heittää ruiskun kuikkaan ja korvata kaasarilla, koska tässä ”projektissa” ei tehoilla ja kulutuksella ole mitään merkitystä.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tai miksi se alakerta pitäisi vaihtaa jos ruiskun haluaa, vanha imusarja pois ja uusi tilalle?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Eikös helpoin ole laittaa tuo ruisku kone valmiina musseen?

Sitten käyttää ton toisen koneen siihen missä kulutuksella ei ole niin väliä.

Saa mussesta makeasti kulkevan taloudellisen pelin.
ilmari59
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600
Paikkakunta: Espoo

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja ilmari59 »

Minä olen tämän käyny pitkän kaavan kautta. Laitoin ensin Ltd:een mappi 8.efin,seuraava AL9P Ho5.0 johtosarjoineen vanhalla kuluneella lohkolla -90 Mustangin kaasuläppä imukansi imusarja retrofit hydrauli rullanostajat tuumalta
ja Mustanginn maffi E7 kannet.Tässä oli jo huima ero olihan toi Ltd matalapuristeinen motti. Nyt on viime talvena varojen ja ajan antaessa myöten näprätty 347 75mm kaasuläppäkotelo muokattu maffi E7 kannet, KAARA osaa kertoa enemmän Äänekoskella ostettu käytetty imukansi ja imusarja, lievä rullanokka ajoitettu 6astetta ennakkoon ja sit toi Tweecer ecun perään. Paljon ongelmia ja takaiskuja ja joskus jopa onnistumisia. Tuolla Vihdin suunnalla asustelee yks MacGyver jota ilman tää matka olis ollu vielä paljon kivisemp ja kiitos Pappacossule vinkeistä. Nyt ollaan aika lähellä, nyt kyllä murjoo heti tyhjäkäynnistä lähtien eikä vielä olla ihan valmiissa säädöissä, eli kompastelu jatkuu mutta ei luovuteta. Ja tää matka on kestänyt useamman vuoden.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Meillä on rojekti tässä mallissa.
Kattellaan efiä talvella sit.

Tehdään 65 kansilla niin saadaan ruttua.
Liitteet
IMG_20190716_181037.jpg
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moottori on 89 mallia. Samoin kannet.

Onko näissä nyt sitten e7 kannet?

En siis purkanut imusarjaa vielä niin en tiedä kannen koodia.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tarviiko joku, mulla on 94-95 gt johtosarja, jossa pari liitintä sulanut, mutta varmaan on korjattavissa. Ja siihen vielä Japsi boxi, yhteensä 100e.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Onko 89 kaikki ollut jo maffilla?

Vai onko saanut map versiota vielä?
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 302 efi vanhempaan musseen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

No niin

Tässä on siis E6 kannet valettu 89 vuonna.

Männät tuollaiset tasapäiset.

Näillä eväillä ei saa kun alhaalta vääntävän perus mosan.
Liitteet
IMG_20190825_153818.jpg
Vastaa Viestiin