302 efi vanhempaan musseen
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: 302 efi vanhempaan musseen
On silti tainnut tulla halvemmaksi jos on tuonut auton mulle säädettäväksi. Tietysti jos haluaa asiaa opetella, niin kuluuhan siinä aika mukavasti
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Moro
Tähän tulee nyt kyllä ihan tehdas ruisku.
Tuossa toisessa saan Haltecin kanssa leikkiä ihan riittävästi.
Tähän tulee nyt kyllä ihan tehdas ruisku.
Tuossa toisessa saan Haltecin kanssa leikkiä ihan riittävästi.
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Aiheesta toisenlainen kysymys: mulla on -84 Musse 5,0 EFI automaatilla. Tuon on ensimmäisen polven EFI, eli sellainen yksipisteruisku kahdella suuttimella ja ilman lisäilmaventtiiliä. Kun soppaan lisätään vielä saastekamat ja tusina alipaine- yms härpäkettä, käyntihäiriöitä ja käynnistysongelmia riittää ja bensaa palaa. Toista projektia varten satuin löytämään hieman uudemman 302 EFI:n, jossa mukana alkuperäinen johtosarja. Mistä kone on alunperin ja/tai vuosimallista ei ole tietoa, 8-piste ruisku se kuitenkin on. Nyt rupes askarruttamaan, että olisiko järkevää ja vaivan arvoista tehdä moottoriswappi ja vaihtaa uudempi kone Musseen? Vanhasta koneesta voisi heittää ruiskun kuikkaan ja korvata kaasarilla, koska tässä ”projektissa” ei tehoilla ja kulutuksella ole mitään merkitystä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Tai miksi se alakerta pitäisi vaihtaa jos ruiskun haluaa, vanha imusarja pois ja uusi tilalle?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Eikös helpoin ole laittaa tuo ruisku kone valmiina musseen?
Sitten käyttää ton toisen koneen siihen missä kulutuksella ei ole niin väliä.
Saa mussesta makeasti kulkevan taloudellisen pelin.
Sitten käyttää ton toisen koneen siihen missä kulutuksella ei ole niin väliä.
Saa mussesta makeasti kulkevan taloudellisen pelin.
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Minä olen tämän käyny pitkän kaavan kautta. Laitoin ensin Ltd:een mappi 8.efin,seuraava AL9P Ho5.0 johtosarjoineen vanhalla kuluneella lohkolla -90 Mustangin kaasuläppä imukansi imusarja retrofit hydrauli rullanostajat tuumalta
ja Mustanginn maffi E7 kannet.Tässä oli jo huima ero olihan toi Ltd matalapuristeinen motti. Nyt on viime talvena varojen ja ajan antaessa myöten näprätty 347 75mm kaasuläppäkotelo muokattu maffi E7 kannet, KAARA osaa kertoa enemmän Äänekoskella ostettu käytetty imukansi ja imusarja, lievä rullanokka ajoitettu 6astetta ennakkoon ja sit toi Tweecer ecun perään. Paljon ongelmia ja takaiskuja ja joskus jopa onnistumisia. Tuolla Vihdin suunnalla asustelee yks MacGyver jota ilman tää matka olis ollu vielä paljon kivisemp ja kiitos Pappacossule vinkeistä. Nyt ollaan aika lähellä, nyt kyllä murjoo heti tyhjäkäynnistä lähtien eikä vielä olla ihan valmiissa säädöissä, eli kompastelu jatkuu mutta ei luovuteta. Ja tää matka on kestänyt useamman vuoden.
ja Mustanginn maffi E7 kannet.Tässä oli jo huima ero olihan toi Ltd matalapuristeinen motti. Nyt on viime talvena varojen ja ajan antaessa myöten näprätty 347 75mm kaasuläppäkotelo muokattu maffi E7 kannet, KAARA osaa kertoa enemmän Äänekoskella ostettu käytetty imukansi ja imusarja, lievä rullanokka ajoitettu 6astetta ennakkoon ja sit toi Tweecer ecun perään. Paljon ongelmia ja takaiskuja ja joskus jopa onnistumisia. Tuolla Vihdin suunnalla asustelee yks MacGyver jota ilman tää matka olis ollu vielä paljon kivisemp ja kiitos Pappacossule vinkeistä. Nyt ollaan aika lähellä, nyt kyllä murjoo heti tyhjäkäynnistä lähtien eikä vielä olla ihan valmiissa säädöissä, eli kompastelu jatkuu mutta ei luovuteta. Ja tää matka on kestänyt useamman vuoden.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Meillä on rojekti tässä mallissa.
Kattellaan efiä talvella sit.
Tehdään 65 kansilla niin saadaan ruttua.
Kattellaan efiä talvella sit.
Tehdään 65 kansilla niin saadaan ruttua.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Moottori on 89 mallia. Samoin kannet.
Onko näissä nyt sitten e7 kannet?
En siis purkanut imusarjaa vielä niin en tiedä kannen koodia.
Onko näissä nyt sitten e7 kannet?
En siis purkanut imusarjaa vielä niin en tiedä kannen koodia.
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Tarviiko joku, mulla on 94-95 gt johtosarja, jossa pari liitintä sulanut, mutta varmaan on korjattavissa. Ja siihen vielä Japsi boxi, yhteensä 100e.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
Moro
Onko 89 kaikki ollut jo maffilla?
Vai onko saanut map versiota vielä?
Onko 89 kaikki ollut jo maffilla?
Vai onko saanut map versiota vielä?
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 302 efi vanhempaan musseen
No niin
Tässä on siis E6 kannet valettu 89 vuonna.
Männät tuollaiset tasapäiset.
Näillä eväillä ei saa kun alhaalta vääntävän perus mosan.
Tässä on siis E6 kannet valettu 89 vuonna.
Männät tuollaiset tasapäiset.
Näillä eväillä ei saa kun alhaalta vääntävän perus mosan.