S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

Se on sitten kevät ja kesärenkaat alla, komiaa. Kesän ajoja ja tapahtumia odotellen.
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

Älä koskaan pilaa Ponyn ajo-ominaisuuksia Nokia Hakka Z-renkailla. Kerran erehdyin, toista kertaa en.
Nyt on Michelin Primacy 4 alla, laukkaa hei.
Avatar
musseGT
Addikti
Viestit: 346
Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
Paikkakunta: Vaasa

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja musseGT »

Pirelli on toinen rengasmerkki jota en voi suositella.
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

Nokian Kakka eikun Hakka Z renkaat murenivat reunoiltaan. Valmistusvirhe, myönsi Nokia, mutta voi voi, vähistä kilometreistä huolimatta ns. Takuu vastaa vain vuosien ja kulumisen osalta. Nokia korvasin yhden renkaan hinnan vaikka 4 kpl meni hylkyyn. ”Hyvä Nokia”.
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

Olisiko suosituksia, vertailua ja kokemuksia kannattaako takapään alatukivarsissa käyttää kumipuslallisia vai uretaanipuslallisia malleja? Oma auto avo 2006 ja edelleen takaiskareiden (kyb just-a-gas), jousien (eibach
Pro-kit) ja säädettävän panhardin (umi performance uretaanipuslilla) takapää pompuissa hieman levoton. Muutenkin tukivarret alkaa olla vaihtokunnossa, joten mietin että kannattaako ostaa kumipuslilla (esim. Ford performance) vai uretaaneilla (bmr, whiteline, umi), koska oma ajo pelkästään katuajoa. Ylätukivarren meinasin pitää vakiona. Uretaaneissa "pelottaa", että menee liian kovaksi pohjoisen huonoille teille.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Minulla olisi käyttämättömät BMR allatukivarret ja UMI ylätukivarsi myytävänä.
lca31.jpg
s-l400_2.jpg
s-l400_2.jpg (8.67 KiB) Katsottu 3906 kertaa
Mach1 -71
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Bug85 kirjoitti: 30 Kesä 2019, 11:20 Olisiko suosituksia, vertailua ja kokemuksia kannattaako takapään alatukivarsissa käyttää kumipuslallisia vai uretaanipuslallisia malleja? Oma auto avo 2006 ja edelleen takaiskareiden (kyb just-a-gas), jousien (eibach
Pro-kit) ja säädettävän panhardin (umi performance uretaanipuslilla) takapää pompuissa hieman levoton. Muutenkin tukivarret alkaa olla vaihtokunnossa, joten mietin että kannattaako ostaa kumipuslilla (esim. Ford performance) vai uretaaneilla (bmr, whiteline, umi), koska oma ajo pelkästään katuajoa. Ylätukivarren meinasin pitää vakiona. Uretaaneissa "pelottaa", että menee liian kovaksi pohjoisen huonoille teille.
Uretaanipuslalliset toimii hienosti, kokemusta Steedan alatukivarsista. Erinomaiset kadulle.
Nykyiset mulla Cortex Racingin joissa molemmissa päissä shpherical rod end. Nämä parhaat akselin paikallaan pitämiseen mutta ääni myös johtuu metallia pitkin jos perässä on mitään mikä pitää ääntä.
Hyvä kompromissi olisi myös spherical rod end ja uretaanipusla yhdistelmä. Kuten tässä joku jo myyntiin tarjosikin. Multa löytyy vähän hyvin ajetut Boss 302 alatukivarret jos alkuperäishenkisiä tarvitset. HInta 40 euroa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

302TT kirjoitti: 30 Kesä 2019, 12:27 Minulla olisi käyttämättömät BMR allatukivarret ja UMI ylätukivarsi myytävänä.

lca31.jpg

s-l400_2.jpg
Kiitoksia tarjouksesta. Päädyin ostamaan tuossa edellisessä viestissä tarjotut alkuperäistyyppiset tukivarret. Jos tuntuu, että ne on omaan käyttöön liian pehmeät niin sitten voi siirtyä uretaanisiin tms.
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

Onkos tietoa mikä ero on Motorcraftin ja Ford Performancen GT500:n iskarin yläpäällä vai onko mitään? Yritin RockAutosta (kohtuulliset postikulut) katsella josko sieltä löytyisi nuo CJ PonyPartsilla ja AmericanMusclella kehutut Fordin Performancen yläpäät, mutta siellä näyttää olevan tarjolla vain Motorcraftin osia, ja GT500:een useita eri Motorcraftin malleja (AD1062, AD1073, AD1090, AD1100).

LMR:n myy tuota AD1062:sta https://lmr.com/item/LRS-18183A/mustang ... mount-0514, joka on ilmeisesti 2013 ja 2014 GT500:ssa käytetty, mutta onko se kuitenkaan sama kuin Ford Performancen? Toki voivat tulla samasta tehtaasta ja ollakin samaa tavaraa, mutta onhan ainakin Motorcraftin ja Ford Racing öljynsuodattimissa eroja.

Jos taas katsoo AM:n esittelyvideota https://www.americanmuscle.com/frpp-gt5 ... -0512.html niin siinä näkyy varaosanumerona BR3Z18183D, joka RockAuton mukaan on sama kuin Motorcraftin AD1100, mutta kuvien perusteella ulkomuoto on erilainen (neliö vs pyöreä)

Oletuksena omaan 2006:een RockAuto tarjoaa AD1044:sta yläpäätä, joka lienee se heikko alkuperäinen.

Eli mielenkiinnosta olisi mukava tietää, että mikä noista Motorcraftin yläpäistä on se "oikea" vain onko mikään?

Toinen kysymys lienee, että onko nuo mainostetut Ford Performancen yläpäät paremmat kuin esim. Moog, KYB tai Sachs, jos esim. parittaa Konin iskareiden kanssa?
Avatar
musseGT
Addikti
Viestit: 346
Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
Paikkakunta: Vaasa

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja musseGT »

Mulla olis tarjolla Ford Racingin madallusjouset. Olleet alle gt500 vm 2009 ja nyt tarpettoamt kun vaihdoin vielä jäykempiin jousiin. Saat setin 200 eurolla ja kulkeutuu fun runiin. Käy siis S197 2005-2009 malleihin.
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

musseGT kirjoitti: 23 Heinä 2019, 12:10 Mulla olis tarjolla Ford Racingin madallusjouset. Olleet alle gt500 vm 2009 ja nyt tarpettoamt kun vaihdoin vielä jäykempiin jousiin. Saat setin 200 eurolla ja kulkeutuu fun runiin. Käy siis S197 2005-2009 malleihin.
Kiitos tarjouksesta. Jouset (Eibach pro-kit) minulla jo onkin. Vaihdoin iskarin yläpäiksi motorcraftin AD1073:T, joiden pitäisi Rock Auton ja nettikeskustelujen mukaan olla GT500:n ja myös samat kuin Ford Performancen.

Iskareiksi eteen vaihdoin KYB:n Excel G:t. Tuhannen kilometrin jälkeen olen tyytyväinen. Takana on jo viimeiset 3000km olleet KYB:n gas-a-justit.
Avatar
My Little Pony
Aktiivi
Viestit: 111
Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu
Paikkakunta: Pori

Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa

Viesti Kirjoittaja My Little Pony »

Kallistuksenvakaajan tukivarret otti osumaa Porin loppuun ajetuissa kaduissa. Nyt on Moogin paremmat paikoillaan.
Moogin on voideltavat eli paremmat; sorry vaan Ford. Katso kuvassa alempi.
Liitteet
PA010007.JPG
Vastaa Viestiin