S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Se on sitten kevät ja kesärenkaat alla, komiaa. Kesän ajoja ja tapahtumia odotellen.
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Älä koskaan pilaa Ponyn ajo-ominaisuuksia Nokia Hakka Z-renkailla. Kerran erehdyin, toista kertaa en.
Nyt on Michelin Primacy 4 alla, laukkaa hei.
Nyt on Michelin Primacy 4 alla, laukkaa hei.
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Pirelli on toinen rengasmerkki jota en voi suositella.
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Nokian Kakka eikun Hakka Z renkaat murenivat reunoiltaan. Valmistusvirhe, myönsi Nokia, mutta voi voi, vähistä kilometreistä huolimatta ns. Takuu vastaa vain vuosien ja kulumisen osalta. Nokia korvasin yhden renkaan hinnan vaikka 4 kpl meni hylkyyn. ”Hyvä Nokia”.
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Olisiko suosituksia, vertailua ja kokemuksia kannattaako takapään alatukivarsissa käyttää kumipuslallisia vai uretaanipuslallisia malleja? Oma auto avo 2006 ja edelleen takaiskareiden (kyb just-a-gas), jousien (eibach
Pro-kit) ja säädettävän panhardin (umi performance uretaanipuslilla) takapää pompuissa hieman levoton. Muutenkin tukivarret alkaa olla vaihtokunnossa, joten mietin että kannattaako ostaa kumipuslilla (esim. Ford performance) vai uretaaneilla (bmr, whiteline, umi), koska oma ajo pelkästään katuajoa. Ylätukivarren meinasin pitää vakiona. Uretaaneissa "pelottaa", että menee liian kovaksi pohjoisen huonoille teille.
Pro-kit) ja säädettävän panhardin (umi performance uretaanipuslilla) takapää pompuissa hieman levoton. Muutenkin tukivarret alkaa olla vaihtokunnossa, joten mietin että kannattaako ostaa kumipuslilla (esim. Ford performance) vai uretaaneilla (bmr, whiteline, umi), koska oma ajo pelkästään katuajoa. Ylätukivarren meinasin pitää vakiona. Uretaaneissa "pelottaa", että menee liian kovaksi pohjoisen huonoille teille.
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Minulla olisi käyttämättömät BMR allatukivarret ja UMI ylätukivarsi myytävänä.
Mach1 -71
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Uretaanipuslalliset toimii hienosti, kokemusta Steedan alatukivarsista. Erinomaiset kadulle.Bug85 kirjoitti: ↑30 Kesä 2019, 11:20 Olisiko suosituksia, vertailua ja kokemuksia kannattaako takapään alatukivarsissa käyttää kumipuslallisia vai uretaanipuslallisia malleja? Oma auto avo 2006 ja edelleen takaiskareiden (kyb just-a-gas), jousien (eibach
Pro-kit) ja säädettävän panhardin (umi performance uretaanipuslilla) takapää pompuissa hieman levoton. Muutenkin tukivarret alkaa olla vaihtokunnossa, joten mietin että kannattaako ostaa kumipuslilla (esim. Ford performance) vai uretaaneilla (bmr, whiteline, umi), koska oma ajo pelkästään katuajoa. Ylätukivarren meinasin pitää vakiona. Uretaaneissa "pelottaa", että menee liian kovaksi pohjoisen huonoille teille.
Nykyiset mulla Cortex Racingin joissa molemmissa päissä shpherical rod end. Nämä parhaat akselin paikallaan pitämiseen mutta ääni myös johtuu metallia pitkin jos perässä on mitään mikä pitää ääntä.
Hyvä kompromissi olisi myös spherical rod end ja uretaanipusla yhdistelmä. Kuten tässä joku jo myyntiin tarjosikin. Multa löytyy vähän hyvin ajetut Boss 302 alatukivarret jos alkuperäishenkisiä tarvitset. HInta 40 euroa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Kiitoksia tarjouksesta. Päädyin ostamaan tuossa edellisessä viestissä tarjotut alkuperäistyyppiset tukivarret. Jos tuntuu, että ne on omaan käyttöön liian pehmeät niin sitten voi siirtyä uretaanisiin tms.
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Onkos tietoa mikä ero on Motorcraftin ja Ford Performancen GT500:n iskarin yläpäällä vai onko mitään? Yritin RockAutosta (kohtuulliset postikulut) katsella josko sieltä löytyisi nuo CJ PonyPartsilla ja AmericanMusclella kehutut Fordin Performancen yläpäät, mutta siellä näyttää olevan tarjolla vain Motorcraftin osia, ja GT500:een useita eri Motorcraftin malleja (AD1062, AD1073, AD1090, AD1100).
LMR:n myy tuota AD1062:sta https://lmr.com/item/LRS-18183A/mustang ... mount-0514, joka on ilmeisesti 2013 ja 2014 GT500:ssa käytetty, mutta onko se kuitenkaan sama kuin Ford Performancen? Toki voivat tulla samasta tehtaasta ja ollakin samaa tavaraa, mutta onhan ainakin Motorcraftin ja Ford Racing öljynsuodattimissa eroja.
Jos taas katsoo AM:n esittelyvideota https://www.americanmuscle.com/frpp-gt5 ... -0512.html niin siinä näkyy varaosanumerona BR3Z18183D, joka RockAuton mukaan on sama kuin Motorcraftin AD1100, mutta kuvien perusteella ulkomuoto on erilainen (neliö vs pyöreä)
Oletuksena omaan 2006:een RockAuto tarjoaa AD1044:sta yläpäätä, joka lienee se heikko alkuperäinen.
Eli mielenkiinnosta olisi mukava tietää, että mikä noista Motorcraftin yläpäistä on se "oikea" vain onko mikään?
Toinen kysymys lienee, että onko nuo mainostetut Ford Performancen yläpäät paremmat kuin esim. Moog, KYB tai Sachs, jos esim. parittaa Konin iskareiden kanssa?
LMR:n myy tuota AD1062:sta https://lmr.com/item/LRS-18183A/mustang ... mount-0514, joka on ilmeisesti 2013 ja 2014 GT500:ssa käytetty, mutta onko se kuitenkaan sama kuin Ford Performancen? Toki voivat tulla samasta tehtaasta ja ollakin samaa tavaraa, mutta onhan ainakin Motorcraftin ja Ford Racing öljynsuodattimissa eroja.
Jos taas katsoo AM:n esittelyvideota https://www.americanmuscle.com/frpp-gt5 ... -0512.html niin siinä näkyy varaosanumerona BR3Z18183D, joka RockAuton mukaan on sama kuin Motorcraftin AD1100, mutta kuvien perusteella ulkomuoto on erilainen (neliö vs pyöreä)
Oletuksena omaan 2006:een RockAuto tarjoaa AD1044:sta yläpäätä, joka lienee se heikko alkuperäinen.
Eli mielenkiinnosta olisi mukava tietää, että mikä noista Motorcraftin yläpäistä on se "oikea" vain onko mikään?
Toinen kysymys lienee, että onko nuo mainostetut Ford Performancen yläpäät paremmat kuin esim. Moog, KYB tai Sachs, jos esim. parittaa Konin iskareiden kanssa?
- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Mulla olis tarjolla Ford Racingin madallusjouset. Olleet alle gt500 vm 2009 ja nyt tarpettoamt kun vaihdoin vielä jäykempiin jousiin. Saat setin 200 eurolla ja kulkeutuu fun runiin. Käy siis S197 2005-2009 malleihin.
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Kiitos tarjouksesta. Jouset (Eibach pro-kit) minulla jo onkin. Vaihdoin iskarin yläpäiksi motorcraftin AD1073:T, joiden pitäisi Rock Auton ja nettikeskustelujen mukaan olla GT500:n ja myös samat kuin Ford Performancen.
Iskareiksi eteen vaihdoin KYB:n Excel G:t. Tuhannen kilometrin jälkeen olen tyytyväinen. Takana on jo viimeiset 3000km olleet KYB:n gas-a-justit.
- My Little Pony
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24 Marras 2013, 19:41
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Re: S 197 vm. 2007 alustaa parantamassa
Kallistuksenvakaajan tukivarret otti osumaa Porin loppuun ajetuissa kaduissa. Nyt on Moogin paremmat paikoillaan.
Moogin on voideltavat eli paremmat; sorry vaan Ford. Katso kuvassa alempi.
Moogin on voideltavat eli paremmat; sorry vaan Ford. Katso kuvassa alempi.