Mitäs suosittelette? Ford Racingillä näyttäisi olevan aika kattava paketti järkihintaan
-95 avoon alusta
-95 avoon alusta
Pitäisi vaihtaa jouset ja iskarit... Samalla voisi vähän madaltaakin.
Mitäs suosittelette? Ford Racingillä näyttäisi olevan aika kattava paketti järkihintaan
Mitäs suosittelette? Ford Racingillä näyttäisi olevan aika kattava paketti järkihintaan
-
JaniC
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Jos 95' Mussea meinaa madaltaa, niin en suosittele ainakaan 3,5cm madaltavia jousia. Mulla oli joskus 3,5cm madallus 95' GTS:ssä ja ei kyllä voinut ajaa enää missään. Sitten vaihdoin takas vakiojouset ja pysty taas ajamaan joka paikassa.
Vakiojouset on parhaat...EI ONGELMIA!
Vakiojouset on parhaat...EI ONGELMIA!
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Niin, pussihousuilledj-jaycee kirjoitti:
Vakiojouset on parhaat...EI ONGELMIA!
Go tell Alice....
moikka
mä vaihdoin juuri alle vastaavaan autoon mm. seuraavat palikat:
-uretaanipuslat
ihan uskomaton ero vakioon!!! varsinkin pletku taka-akseli muuttui jämäkämmäksi, täysin-ihan eri auto ja siis positiiviseen suuntaan!!
-steedan madallusjouset
samaa osastoa kun edellinen- ja jos esim. pakoputket ei roiku liian alhaalla niin en ole havainnut mitään megaisoa pohjakosketusasiaa.
Tottakai täytyy tiedostaa että auto on matalampi ja edetä vähän
varoen riskipaikoista. Varsinkin avossa kun moottorin alapuolella
on se julmettu tukirauta...
-iskareihin kannattaa myös panostaa. Alustahan on kokonaisuuksiensa summa. Eli jos alustaan on muuten panostettu ja esim puslat on ne
"kaameet vakiopletkut" niin saavutettu hyöty jää varmastikkin ainakin
puolitiehen.
apurunkojen yhdistäjistäkin olen kuullut tyytyväisiä kommentteja, ja
ne caster/camber platet ne vasta onkin ja sitten vielä, ja.....
negatiivisena pointtina vois mainita että nyt jo alustaremontin ekan vaiheen jälkeen alkaa tosissaan kaivata sitä koneesta puuttuvaa potkua....
En mä oikeesti mikään asiantuntija oo- ikaalisten pojathan ne homman hoiti....
mä vaihdoin juuri alle vastaavaan autoon mm. seuraavat palikat:
-uretaanipuslat
ihan uskomaton ero vakioon!!! varsinkin pletku taka-akseli muuttui jämäkämmäksi, täysin-ihan eri auto ja siis positiiviseen suuntaan!!
-steedan madallusjouset
samaa osastoa kun edellinen- ja jos esim. pakoputket ei roiku liian alhaalla niin en ole havainnut mitään megaisoa pohjakosketusasiaa.
Tottakai täytyy tiedostaa että auto on matalampi ja edetä vähän
varoen riskipaikoista. Varsinkin avossa kun moottorin alapuolella
on se julmettu tukirauta...
-iskareihin kannattaa myös panostaa. Alustahan on kokonaisuuksiensa summa. Eli jos alustaan on muuten panostettu ja esim puslat on ne
"kaameet vakiopletkut" niin saavutettu hyöty jää varmastikkin ainakin
puolitiehen.
apurunkojen yhdistäjistäkin olen kuullut tyytyväisiä kommentteja, ja
ne caster/camber platet ne vasta onkin ja sitten vielä, ja.....
negatiivisena pointtina vois mainita että nyt jo alustaremontin ekan vaiheen jälkeen alkaa tosissaan kaivata sitä koneesta puuttuvaa potkua....
En mä oikeesti mikään asiantuntija oo- ikaalisten pojathan ne homman hoiti....
Itsellä on Eibachin Pro -sarjan madaltavat progressiiviset jouset alla ja hyvin on tuntunut tiellä pysyvän. Itse asiassa pintakovuus on tuntunut jopa vähentyvän alkuperäisjousiin verrattuna. Eteen tuli laitettua jotkut kybin löllöiskarit samalla, joita en kyllä oikein voi suositella. Bilstein tarjonnee parasta mahdollista pervormankea kulutettuun rahaan nähden.
Säädettävien iskareiden kanssa on vähän niin ja näin. Monesti niiden säätäminen molemmille puolille samanlaisiksi on vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Lisäksi itselläni oli edellisessä autossa konin säädettävät, jotka päästivät öljyt pihalle korkeassa 1.2 vuoden iässä. Muilla on varmasti koneista parempia kokemuksia, mutta itse en lähtisi ihan uskonnollisesti suosittelemaan.
Säädettävien iskareiden kanssa on vähän niin ja näin. Monesti niiden säätäminen molemmille puolille samanlaisiksi on vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Lisäksi itselläni oli edellisessä autossa konin säädettävät, jotka päästivät öljyt pihalle korkeassa 1.2 vuoden iässä. Muilla on varmasti koneista parempia kokemuksia, mutta itse en lähtisi ihan uskonnollisesti suosittelemaan.
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Vaihda ihmeessä KAIKKI puslat uretaaniksi, eivät ole häiritsevän liian kovia.Petteri kirjoitti:Jees, puslat menee vaihtoon ihan kohtapuoliin! Osa jopa uretaanisina... Joku väittänyt liian koviksi?
Kiitos hyvistä kommenteista, mutta onko kellään kokemusta racingin setistä?Olisi vähän niinkuin jo tilattu...
Niitäkin löytyy meiltä "hyllystä"
Yleensä racingit pudottavat reilusti liian alas, Steedan jouset todettu erittäin hyviksi korkeudeltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan.
Aika monella tämänki palstan kävijöillä kokemusta, ilmeisesti myönteisiä koska kielteisiä kommenteja ei ole kuultu.
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 614
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Omassa 94GT:ssäni on Racingin setti joka madalsi keulaa 1 1/8 tuumaa ja takana 3/4. Perä jäi noilla jousilla ehkä vähan vielä liian ylös mutta ei sinne enää pää mahdu renkaan ja lokarin väliin! Olen tosi tyytyväinen auton käytökseen vakioon verrattuna. Ja kyllä nuo apurunkojen yhdistäjätkin auttavat etenemistä. Puslia harkitsen ja kai nuo iskaritkin pitäisi vaihtaa. Steedan camber/caster platet on tuossa hyllyssä, ehtis vain jossain kohtaa laittamaan ne kiinni.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Kahdessa eurokinnerissä konin säädettävät ja molemmissa alkoivat vuotaa reilu vuoden käytön jälkeen.Takuu kyseisillä huippuiskareilla silloin 1v?Kun halpahalli iskareillakin 2v!Bilsteinit olleet aina hintansa väärtti.Foxissa edellisen omistajan hankintana tocikon säädettävät,olleet alla jo useamman vuoden ja ovat toimineet ok.
Re: -95 avoon alusta
Jatketaan tähän aiheeseen koska sitä sivutaan.
Autoni on -95 3.8 katollinen versio.
Ostin auton kuukausi sitten. Alusta on ihan julmetun kova, pompottaa töyssyisellä tiellä. Ajattelin vaihtaa löysemmät jouset koska en aja rata-ajoa vaan työmatkaa.
Onko Steeda madallusjouset löysemmät kuin alkuperäiset? Suositteletteko jotain muita jousia mun tarkoitukseen. Madaltaa saisi vähän mutta jäykkyyttä ei kauheesti kaivata.
Autoni on -95 3.8 katollinen versio.
Ostin auton kuukausi sitten. Alusta on ihan julmetun kova, pompottaa töyssyisellä tiellä. Ajattelin vaihtaa löysemmät jouset koska en aja rata-ajoa vaan työmatkaa.
Onko Steeda madallusjouset löysemmät kuin alkuperäiset? Suositteletteko jotain muita jousia mun tarkoitukseen. Madaltaa saisi vähän mutta jäykkyyttä ei kauheesti kaivata.