-95 avoon alusta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

-95 avoon alusta

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Pitäisi vaihtaa jouset ja iskarit... Samalla voisi vähän madaltaakin.
Mitäs suosittelette? Ford Racingillä näyttäisi olevan aika kattava paketti järkihintaan :?:
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Steedan jouset pistät ja iskarit lompakon mukaan kybit, konit bilsteinit jne. Onhan jo kunnon puslat?
Go tell Alice....
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Aku_81 kirjoitti:Steedan jouset pistät ja iskarit lompakon mukaan kybit, konit bilsteinit jne. Onhan jo kunnon puslat?
Löytyy kyseiset tavarat hyllystä !! :roll: :roll:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Oli rahaa tai ei niin iskareissa ei kannata säästää. Konit - maksoi mitä maksoi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Jos 95' Mussea meinaa madaltaa, niin en suosittele ainakaan 3,5cm madaltavia jousia. Mulla oli joskus 3,5cm madallus 95' GTS:ssä ja ei kyllä voinut ajaa enää missään. Sitten vaihdoin takas vakiojouset ja pysty taas ajamaan joka paikassa.

Vakiojouset on parhaat...EI ONGELMIA!
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

dj-jaycee kirjoitti:
Vakiojouset on parhaat...EI ONGELMIA!
Niin, pussihousuille :lol: On tosiaan aika karmeen näköinen vakioalustainen sn95, on se vaan maasturi. Ei nuo steedan jouset ihan älyttömiä madalla mut jonkinverran, eipä vielä ole ottanut mihinkään kiinni, kun yleensä taka-akselin ali menevät putket kyl ilmoittaa jos on liian matala alusta.
Go tell Alice....
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

moikka

mä vaihdoin juuri alle vastaavaan autoon mm. seuraavat palikat:

-uretaanipuslat
ihan uskomaton ero vakioon!!! varsinkin pletku taka-akseli muuttui jämäkämmäksi, täysin-ihan eri auto ja siis positiiviseen suuntaan!!

-steedan madallusjouset
samaa osastoa kun edellinen- ja jos esim. pakoputket ei roiku liian alhaalla niin en ole havainnut mitään megaisoa pohjakosketusasiaa.
Tottakai täytyy tiedostaa että auto on matalampi ja edetä vähän
varoen riskipaikoista. Varsinkin avossa kun moottorin alapuolella
on se julmettu tukirauta...

-iskareihin kannattaa myös panostaa. Alustahan on kokonaisuuksiensa summa. Eli jos alustaan on muuten panostettu ja esim puslat on ne
"kaameet vakiopletkut" niin saavutettu hyöty jää varmastikkin ainakin
puolitiehen.

apurunkojen yhdistäjistäkin olen kuullut tyytyväisiä kommentteja, ja
ne caster/camber platet ne vasta onkin ja sitten vielä, ja..... :peukku:

negatiivisena pointtina vois mainita että nyt jo alustaremontin ekan vaiheen jälkeen alkaa tosissaan kaivata sitä koneesta puuttuvaa potkua....

En mä oikeesti mikään asiantuntija oo- ikaalisten pojathan ne homman hoiti.... :oops:
Avatar
Sami95GT
Aktiivi
Viestit: 94
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Snadin Läntinen Provinssi

Viesti Kirjoittaja Sami95GT »

Itsellä on Eibachin Pro -sarjan madaltavat progressiiviset jouset alla ja hyvin on tuntunut tiellä pysyvän. Itse asiassa pintakovuus on tuntunut jopa vähentyvän alkuperäisjousiin verrattuna. Eteen tuli laitettua jotkut kybin löllöiskarit samalla, joita en kyllä oikein voi suositella. Bilstein tarjonnee parasta mahdollista pervormankea kulutettuun rahaan nähden.

Säädettävien iskareiden kanssa on vähän niin ja näin. Monesti niiden säätäminen molemmille puolille samanlaisiksi on vaikeaa, ellei jopa mahdotonta. Lisäksi itselläni oli edellisessä autossa konin säädettävät, jotka päästivät öljyt pihalle korkeassa 1.2 vuoden iässä. Muilla on varmasti koneista parempia kokemuksia, mutta itse en lähtisi ihan uskonnollisesti suosittelemaan.
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Jees, puslat menee vaihtoon ihan kohtapuoliin! Osa jopa uretaanisina... Joku väittänyt liian koviksi?
Kiitos hyvistä kommenteista, mutta onko kellään kokemusta racingin setistä?Olisi vähän niinkuin jo tilattu...
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Petteri kirjoitti:Jees, puslat menee vaihtoon ihan kohtapuoliin! Osa jopa uretaanisina... Joku väittänyt liian koviksi?
Kiitos hyvistä kommenteista, mutta onko kellään kokemusta racingin setistä?Olisi vähän niinkuin jo tilattu...
Vaihda ihmeessä KAIKKI puslat uretaaniksi, eivät ole häiritsevän liian kovia.
Niitäkin löytyy meiltä "hyllystä"

Yleensä racingit pudottavat reilusti liian alas, Steedan jouset todettu erittäin hyviksi korkeudeltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan.

Aika monella tämänki palstan kävijöillä kokemusta, ilmeisesti myönteisiä koska kielteisiä kommenteja ei ole kuultu. :juu: :roll:
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Viesti Kirjoittaja Jones »

Omassa 94GT:ssäni on Racingin setti joka madalsi keulaa 1 1/8 tuumaa ja takana 3/4. Perä jäi noilla jousilla ehkä vähan vielä liian ylös mutta ei sinne enää pää mahdu renkaan ja lokarin väliin! Olen tosi tyytyväinen auton käytökseen vakioon verrattuna. Ja kyllä nuo apurunkojen yhdistäjätkin auttavat etenemistä. Puslia harkitsen ja kai nuo iskaritkin pitäisi vaihtaa. Steedan camber/caster platet on tuossa hyllyssä, ehtis vain jossain kohtaa laittamaan ne kiinni.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:Oli rahaa tai ei niin iskareissa ei kannata säästää. Konit - maksoi mitä maksoi.
:tuuletus: :tuuletus: :tuuletus:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Kahdessa eurokinnerissä konin säädettävät ja molemmissa alkoivat vuotaa reilu vuoden käytön jälkeen.Takuu kyseisillä huippuiskareilla silloin 1v?Kun halpahalli iskareillakin 2v!Bilsteinit olleet aina hintansa väärtti.Foxissa edellisen omistajan hankintana tocikon säädettävät,olleet alla jo useamman vuoden ja ovat toimineet ok.
Petteri
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 20:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Vielä aihetta sivuten; Nyt kun perän puslat ovat aivan älyttömän väljät, niin kardaani pääsee liikkumaan pitkittäis suunnassa aikas paljon... Auto on tullut 2kk sitten jenkeistä enkä tiedä kuinka kauan vika on ollut "päällä". Mitä voi tapahtua/olla tapahtunut :?: :?: :?:
Konemies
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Heinä 2011, 08:29
Auto: FOrd Mustang -95 3.8L aut.

Re: -95 avoon alusta

Viesti Kirjoittaja Konemies »

Jatketaan tähän aiheeseen koska sitä sivutaan.
Autoni on -95 3.8 katollinen versio.

Ostin auton kuukausi sitten. Alusta on ihan julmetun kova, pompottaa töyssyisellä tiellä. Ajattelin vaihtaa löysemmät jouset koska en aja rata-ajoa vaan työmatkaa.
Onko Steeda madallusjouset löysemmät kuin alkuperäiset? Suositteletteko jotain muita jousia mun tarkoitukseen. Madaltaa saisi vähän mutta jäykkyyttä ei kauheesti kaivata.
Vastaa Viestiin