Lukottaminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Just joo

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Eipä tuota kaiketi kukaan ole epäillyt, makujahan on monia minä ajattelin niin, että on se mukava katsella siinä kivijalan vieressä, sitte tuota villiorhia näin meillä :!:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Just joo

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ROKI kirjoitti:Eipä tuota kaiketi kukaan ole epäillyt, makujahan on monia minä ajattelin niin, että on se mukava katsella siinä kivijalan vieressä, sitte tuota villiorhia näin meillä :!:
Jep, kyllä sitä kivijalkaa vielä odotellaan, kivijalalla on vaan vaikea polttaa kumia :wink: No ei kai, päätin koulusta valmistumisen jälkeen satsaavani hieman harrastevehkeeseen ja sitten kun emäntäkin valmistuu ja palataan kotoseudulle, niin sitten sitä kivijalkaa katselemaan :)
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Öljyidtä puheen ollen...

Nyt on perässä valvolinen GL-5 kans, ja luistaa, veikka pitäs olla lukkoperälle suunniteltu öljy...

Aikaisemmin oon käyttänyt Pennzoilin lukko öljyä, mikä tuntui toimivan hyvin. (Siis kunnes...)

Kukakohan Tampereen seudulla myy Pennzoilin öljyjä nykyään, kun Soini ei myy?
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Vielä tuosta no-slip lukosta, voiko sitä korjata jos kilahtaa vai onko kertakäyttölukko? Ja onko kestävyydestä kokemuksia?
ford 65
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2005, 21:39
Paikkakunta: humppila

Viesti Kirjoittaja ford 65 »

mitenköhän mahtaa 457:n lukko toimia? . ostin make_0:lta myös lukon ja pitäs talvella asentaa alle..
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

ford 65 kirjoitti:mitenköhän mahtaa 457:n lukko toimia? . ostin make_0:lta myös lukon ja pitäs talvella asentaa alle..
Enpä vielä ole uuta lukkoa asentanut.
Tuo vanha Fordin vakio levylukko on vielä toiminut moitteettomasti. Eikä ole antanut vielä mitään merkejä luovuttamisesta. Öljyt olen sitten Mobilin jälkeen vaihtanut Red Line ShockProof Gear Oil Heavyyn, tämä öljy ei sisällä kitkan muutoainetta joten syytä lisätä. Kitkan muutoaineella voi vähän säätää lukon toimintaa. Ilman lisäainetta lokko erittäin tiukka yksi pullo lisäainetta lukko toimii normaalisti kuitenkin niin ettei anna liian helposti periksi ja pitää myös kuumana. Kokemukset positiivisia Red Line öljyistä. Öljy on halpaa perät, vaihteistot ja kone kaliita. Tosin koneessa ei ole Red Linen öljyjä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ford 65
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2005, 21:39
Paikkakunta: humppila

Viesti Kirjoittaja ford 65 »

pitänee laitta red linen öljyt ja sitä ford motorsportin lisäainetta. itellä ei oo kokemusta käytännössä noista peräöljyistä, joten kiitos vinkistä.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Entäpä josko laittais torseni lukon, sehän ei kait tarvitte noita lisä lillinkejä, eikä ilmeisesti myöskää luistele.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

ROKI kirjoitti:Entäpä josko laittais torseni lukon, sehän ei kait tarvitte noita lisä lillinkejä, eikä ilmeisesti myöskää luistele.
Tällainen on tulossa, mutta välikoppaEkkeriin, kokemuksista en osaa vielä sanoa mitään. Torsen, eli torque sensing differential siirtää paremmin pitävälle pyörälle 2-5 kertaa sen väännön mikä heikominen pitävällä on. Mutta jos se heikommin pitävä on ilmassa tai peilijäällä nollakitkalla (jos sellaista nyt voi olla), niin torsen siirtää 2-5 kertaa nolla sille paremmin pitävälle. Mutta ilmeisen ässä etuvetoisiin.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 22 Syys 2005, 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuninkiukkojen lehdestä lueskelin tuosta torsenin paketista, kun laittoivat focukseen sellasen. Imeisesti toimiva paketti itteäni kiinnostaa kans tuo paketi, jos en saa nipponin poijan valmistetta istutettua paikoilleen. Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

ROKI kirjoitti:Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Kallis on, ja ei taida 8":een saada.
Menee sorvailuhommiksi. Onneksi kuitenkin "teet mitä haluat" joten sovittaminen onnistunee helposti.

Omaanikin olisi sellainen tullut, mutta tehdas ei saanut toimitettua.
Kuva
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Mussemaan kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Niin tilaan tuon torsenin muhkuran tuohon kavennettavaan 8 tuumaiseen perään, minkähän hintainen mahtanoon olla ken tietäis voisko kertoo??.
Kallis on, ja ei taida 8":een saada.
Menee sorvailuhommiksi. Onneksi kuitenkin "teet mitä haluat" joten sovittaminen onnistunee helposti.

Omaanikin olisi sellainen tullut, mutta tehdas ei saanut toimitettua.
Näyttää siltä, että 8" ei saa valmiina worm gear tyyppistä tasauspyörästöä. 9" muuttaminen 8" perään ei kuitenkaan ole kovin vaikea homma. Lautaspyörän kiinnitys tasauspyörästöön on molemmissa identtinen joten siinä ei ole mitään muuttamista. Poskilaakereiden sijainti ( leveys) on tietääkseni asia, joka pitää muuttaa ja sen ei pitäisi olla kovin vaikea homma. Uskoisin, että molemmat perät käyttävät samoja poskilaakereita (sisäskoolin reiän halkaisija), joten laakerin kiinnityspinnan halkaisijan muutoskaan ei ole tarpeellinen. Vantaan moottorikoneistamossa on henkilö, joka on tehnyt kyseisiä muutoksia (Esko). Häneltä voi kysyä asiasta lisää. Summit muuten myy tällä hetkellä Truetracin tasauspyörästöä 9" 400 taalan hinnalla ( part# DTL-912A459). Se on tarkoitettu 28 rihlaisille akseleille. Myös 31 rihlainen on tarjolla. Makelta ( Racers Place) kannattaa kysellä hintaa Suomessa. Itse tilasin juuri autooni worm gear tyyppisen tasauspyörästön ysituumaiseen, mutta en ottanut Truetracin pyörästöä, vaan DPI:n valmistaman "puolikireällä" preloadilla varustetun osan.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo näitä pitää nyt tuumailla, ja kattoo ny mikä murikka sitten tulee, ei hirveän isoihin rakenteluihin viiti ruveta kun on muutakin tekemistä. Kuin punnertaa tuon perän kanssa, voi olla mahdollista että vaihtuu vetolaite erimerkkisen laitokseen, saas nähdä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Nyt pitäisi tehdä päätös no-slipin ja tsd:n välillä. Kokemuksia molemmista otetaan innolla vastaan.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Make_O kirjoitti:Kuva
Löytyykö tietäjää 8" lukoille ? Kyseessä ainakin kuvan näköiset 2kpl lukkoja, joissa merkinnät:

C6AW-4206 16 DIF
sekä:
C2AW-4206 DIF-44

toinen on varmuudella särki, toisen kunto mysteeri. Pystyykö kyseisiä kilkkeitä korjaamaan / koeponnistaan ehjyys ?? Levy / kartio lukko ? Mientiijjä !! Apua... (Nämä ei ole sitten Makelta peräisin.)
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin