Lukottaminen
Lukottaminen
Mitä vaihtoehtoja 8-perän lukottamiseen? Hintoja? Kokemuksia? Muuta mukavaa?
Mä laitoin syksyllä Auburnin Pro lukon. Maksoin 500, löytyy suoraan hyllystä esim. Laakkoselta ja kannattaa kysyä ehkä CA-Osatuonnin hintakin.
Jonkun verran olen kuullut ettei jaksaisi pitää kovassa käytössä. Lähinnä kai mutka-ajossa ja slickseillä.
Mulla vielä toiminut mutta vasta n. 500km takana.
Jonkun verran olen kuullut ettei jaksaisi pitää kovassa käytössä. Lähinnä kai mutka-ajossa ja slickseillä.
Mulla vielä toiminut mutta vasta n. 500km takana.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Täällä sama homma kuin ahtilla.
Auburnia 8:iin saa enää vain lujempana pro -mallisena.
Pitää hyvin, paitsi jos oikein kurvatessa polkaisee kaasun pohjaan, silloin pyörii yhdellä ja tämä sen lukonkin kuulemma särkee.
Ford motorsport ei levylukkoa enään myy, joten levylukkovaihtoehdot ovat aika vähissä.
Currie Enterprisers sellaista kasiinkin tekee, mutta ainakaan mulle eivät saaneet toimitettua vaikka monesti lupasivat.
Yksi vaihtoehto kasiin on powertraxin lock-right joka ymmärtääkseni on periaatteessa sama kuin detroit locker, mutta pelaa sivistyneemmin ilman hirmuisia jysäyksiä.
Lähellä myös oli tulla perään se torsen -tyyppinen lukko, mutta sitäkään eivät saaneet toimitettua jenkeistä.
Sitä saa vain ysiin, mutta suojanen on sellaisia sorvaamalla kasiinkin sovittanut.
Auburnia 8:iin saa enää vain lujempana pro -mallisena.
Pitää hyvin, paitsi jos oikein kurvatessa polkaisee kaasun pohjaan, silloin pyörii yhdellä ja tämä sen lukonkin kuulemma särkee.
Ford motorsport ei levylukkoa enään myy, joten levylukkovaihtoehdot ovat aika vähissä.
Currie Enterprisers sellaista kasiinkin tekee, mutta ainakaan mulle eivät saaneet toimitettua vaikka monesti lupasivat.
Yksi vaihtoehto kasiin on powertraxin lock-right joka ymmärtääkseni on periaatteessa sama kuin detroit locker, mutta pelaa sivistyneemmin ilman hirmuisia jysäyksiä.
Lähellä myös oli tulla perään se torsen -tyyppinen lukko, mutta sitäkään eivät saaneet toimitettua jenkeistä.
Sitä saa vain ysiin, mutta suojanen on sellaisia sorvaamalla kasiinkin sovittanut.

jupets! mulla on tossa kuusvitosen perässä powertraxin lock-right lukko, juu kyllä palalukkohan tuo,eikä jysähtele. http://www.powertrax.com

Kesti ainakin ns. Ex-Warelius 65fb:ssä hyvin suht korkeat tehot (nykyisinhän siinä onkin jo vähemmän potkua).. Ilman lukkoa suti vielä kolmosella toivottomasti (300 välityksellä, 4-sp toploader) mutta LockRightin kanssa kaikki voima välittyi mainiosti tiehen. Sehän on muutenkin 100% lukko suoralla, jolloin toimii kuin spooli.
Ainut oire? on kolina käännyttäessä hitaassa vauhdissa. Tosin ainakin tuossa laitteessa moottorin pauhe piilotti kolinat aika hyvin. Ulkopuolella olijat tosin ihmettelivät onko perässä enää rattaita ollenkaan... Muutenkin kutsuvat toiset sitä "mutamiesten" laitteeksi, mutta mielestäni toimii mainiosti katukäytössä. Kestävyydestä tosin en voi sanoa juuri mitään, koska en autolla kerinnyt koskaan stripille ja kokeilut olivat lähinnä moottoritie kiihdytyksiä eikä paikalta lähtöjä.

Torque sensing differential, Torsen tai millä nimellä nykyään kulkeekaan ja esim Quaife tekevät sellaisia. Toiminta periaate on tavallaan fiksumpi kuin yksinkertaisessa Detroit Locker(TM)-lukossa tai kitka"lukossa".Anonymous kirjoitti:TSD-lukko. Mikä se on?
http://www.torsen.com/products/products.htm
Spool = ei tasauspyörästöä ollenkaan, ei vetarien nopeuseroa ollenkaanVeeKoo kirjoitti:Voisiko joku selittää lyhyesti erilaisten lukkojen toimintaperiaatteet? Olin aiemmin käsityksessä, että niitä on lähinnä kahdenlaisia: kitka ja rajallinen liike-ero pyörien välillä..?
Alkoi uteloittamaan keskustelua seuratessa...
Kemppilukko = köyhän (ja kohta köyhemmän, kun vetarit paukkuu) miehen spool, pikkurattaat hitsattu kiinni, molemmat vetarit pyörii aina samalla nopeudella
Detroit Locker (ja vastaavat enemmän tai vähemmän meluisat) = pala-. eli hammaskehät, jotka kytkeytyvät toisiaan vasten suoraan mentäessä ja irroittautuvat mutkassa
Paineilma tms. kytkettävät lukot = napista tai muutsta kytketään ilmanpaineella lukko päälle.
Kitkalukko = esim levylukko, jousilla painetaan kitkalevyjä toisiinsa, vääntöeron kasvaessa riittävästi, jousen voima ei riitä painamaan levyjä toisiinsa riittävästi vaan sallii tasauspyörästön toiminnan.
Torsen = Hammaspyörästö, joka erilaisilla jakosuhteilla jakaa vääntöä nopeammin pyörivältä pyörältä hitaammin pyörivälle pyörälle, esim jakosuhde 4:1 antaa maksimissa 80% väännöstä paremmin pitävälle pyörälle. Torsenista tai itse asiassa Quaifesta voin toivottavasti kertoa kokemuksia jossain vaiheessa.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 19 Syys 2005, 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.fordmuscle.com/archives/1999 ... ndex.shtml
tuossa linkki LockRight kasausohjeisiin ja mukana pieni strippi kokeilukin, jonka tuntui kestävän.
tuossa linkki LockRight kasausohjeisiin ja mukana pieni strippi kokeilukin, jonka tuntui kestävän.
FordMusclesta:
"Road Test: The Lockright will take some getting use to for daily driving. You'll feel and hear the mechanism ratchet in and out. Bottom line is that if you plan to make a lot of u-turns, stick with an open. If you want ultimate traction for the street and strip, the Lockright is the solution."
Mitenkähän kovaa mekkalaa se pitää ja tuntuuko pauke miten kovana?
"Road Test: The Lockright will take some getting use to for daily driving. You'll feel and hear the mechanism ratchet in and out. Bottom line is that if you plan to make a lot of u-turns, stick with an open. If you want ultimate traction for the street and strip, the Lockright is the solution."
Mitenkähän kovaa mekkalaa se pitää ja tuntuuko pauke miten kovana?
Kolinaa kuuluu hitaissa käännöksissä. Itseasiassa ohjeissakin lukee, että jos kolinaa ei kuulu ei laite toimi. Hieman se on tosin epäilyttävän oloinen aluksi, kun ei ole tottunut kuulemaan klik-klik-klik ääniä perästä.
Ääni on aika voimakas varsinkin, jos auto on kunnon äänenvaimennuksella varustettu (ei Foorti siis...). Jos yhtään epäilyttää/epämääräiset äänet häiritsee niin sitten suosittelen muuta lukkoa, muuten ok. Itseasiassa PowerTraxilla taitaa olla myös LockRightin isoveli myynnissä, joka ei pidä meteliä, mutta maksaa noin $500.
http://www.powertrax.com/noslip.html
Ääni on aika voimakas varsinkin, jos auto on kunnon äänenvaimennuksella varustettu (ei Foorti siis...). Jos yhtään epäilyttää/epämääräiset äänet häiritsee niin sitten suosittelen muuta lukkoa, muuten ok. Itseasiassa PowerTraxilla taitaa olla myös LockRightin isoveli myynnissä, joka ei pidä meteliä, mutta maksaa noin $500.
http://www.powertrax.com/noslip.html