Uusi V-8 lehti
Valvoja: Ville K
- Esaleeni 27
- Addikti
- Viestit: 312
- Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
- Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010 - Paikkakunta: Oulu/Kiiminki
Uusi V-8 lehti
Katsokaahan mustangin mallia, on pohjoisen poijaat loihtineet upean luomuksen

Ford Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Uusi V-8 lehti
On kyllä hieno auto!
Pojat on asettaneet riman aika korkealle jos ajatellaan auton rakentamista näyttelyihin.
Toisaalta olisi mukava nähdä tämä FB-65 myös radalla tai stripillä tositoimissa. 408 cid, TCP suspensions, ym....
Ps. Ovenkahvat ovat yksi hyvä yksityiskohta autossa. Nykyaikaiset kahvat istuvat omasta mielestäni hienosti kokonaisuuteen!
Pojat on asettaneet riman aika korkealle jos ajatellaan auton rakentamista näyttelyihin.
Toisaalta olisi mukava nähdä tämä FB-65 myös radalla tai stripillä tositoimissa. 408 cid, TCP suspensions, ym....
Ps. Ovenkahvat ovat yksi hyvä yksityiskohta autossa. Nykyaikaiset kahvat istuvat omasta mielestäni hienosti kokonaisuuteen!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Re: Uusi V-8 lehti
Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Hieno peli oli kyllä. Harmi vaan kun sillä ei omistajan mukaan ajeta kuin harvoina kauniina kesäpäivinä
Menee vähän huippualusta hukkaan... Eiköhän sen olisi uskaltanut trailerille ajaa vakiohiluillakin.
Alkaa pohjolaankin rantautua tuo showautojen isolla rahalla rakennuttaminen.
Valitettavan usein nuo vaan vievät kaiken huomion tavallisten harrastajien kulkupeleiltä,
joissa monesti tiukka budjetti saa aikaan sen, että oikeasti innovatiivisiä ideoita syntyy.
Mutta onhan nuo aina tavallaan jonkinlaisia benchmarkeja tavan tallaajalle.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Hieno peli oli kyllä. Harmi vaan kun sillä ei omistajan mukaan ajeta kuin harvoina kauniina kesäpäivinä
Menee vähän huippualusta hukkaan... Eiköhän sen olisi uskaltanut trailerille ajaa vakiohiluillakin.
Alkaa pohjolaankin rantautua tuo showautojen isolla rahalla rakennuttaminen.
Valitettavan usein nuo vaan vievät kaiken huomion tavallisten harrastajien kulkupeleiltä,
joissa monesti tiukka budjetti saa aikaan sen, että oikeasti innovatiivisiä ideoita syntyy.
Mutta onhan nuo aina tavallaan jonkinlaisia benchmarkeja tavan tallaajalle.
-71 HT 351C 4v
- fox88
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 26 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Ford Mustang GT ´1988
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Re: Uusi V-8 lehti
Kyllä on hieno peli!
Vanteista en ite oikeen tykkää mutta komia silti.
(Juliste ko. autosta seinällä)
Vanteista en ite oikeen tykkää mutta komia silti.
(Juliste ko. autosta seinällä)
88 Mustang GT
Re: Uusi V-8 lehti
Ford Racing 351Wharmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Uusi V-8 lehti
Tampereen näyttelyssähän tuo tuli bongattua livenä.
Ensi ajatus oli, että jo taasen Swedut raahannu pelit näytille.
Sitten kun alkoi esittelykylttiä tavaamaan, niin oli melko yllätys.
Sehän on Oulun Fun Run kämppis ollut taasen pajalla
.
Nythän on käyty avo, FB joten HT:tä odotellessa
Ensi ajatus oli, että jo taasen Swedut raahannu pelit näytille.
Sitten kun alkoi esittelykylttiä tavaamaan, niin oli melko yllätys.
Sehän on Oulun Fun Run kämppis ollut taasen pajalla
Nythän on käyty avo, FB joten HT:tä odotellessa
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Uusi V-8 lehti
Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.SamiM kirjoitti:Ford Racing 351Wharmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Mustang -69 SR
Re: Uusi V-8 lehti
Totta, nelisatasta ei aina muistakaan pikkulohkoksi.munmummu69 kirjoitti:Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.SamiM kirjoitti:Ford Racing 351Wharmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata
-71 HT 351C 4v
Re: Uusi V-8 lehti
ei se poraus vaan....iskunpituus...iskunpituus... 
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Uusi V-8 lehti
Joo, äkkiä laskien jää pyttyjen väliin 0.1" jos pelkällä poralla tollasen tilavuuden tekee 351:stä.harmi80 kirjoitti:Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata
Mustang -69 SR
Re: Uusi V-8 lehti
No sitä mäkin vähän ihmettelin, kun nimenomaan lehdessä oli poraamisesta (tai kairaaminen taisi olla käytetty verbi) puhe 
-71 HT 351C 4v
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Uusi V-8 lehti
kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Uusi V-8 lehti
Eli tilavuus on otettu kaikkea muuta kuin porausta käyttämällä, juuri päinvastoin kuin lehdessä lukee. Onneks ei vielä ehditty porata windsoreitamme pilalle.Antti66HT kirjoitti:kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
Mustang -69 SR
Re: Uusi V-8 lehti
Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Uusi V-8 lehti
289:n kun kairaa 0,060" ylikokoon ja siihen 4,150" iskua niin ollaan alueella. Tulee vaan mäntä jo kurkkimaan dekkitason yläpuolelle melkoisen paljon. Kai tuossa parikin vaihtoehtoa on a) jatkopalat dekkien päälle (mahtuuko alakertaan 4,150" iskuinen kampura) b) sylinterit porattu vallan pois, tehty siamilainen lohko, silloin saa porausta lisää ettei lohko aivan taivuKTM kirjoitti:Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.
Jokatapauksessa en ikinä aloittaisi projektia jossa 289:stä pitää taiko 427 cid. Kai tuo tulisi jälkituotanto 351w lohkolla 440-468 cid jollain lailla. Mielenkiintoinen projektosi silti tuo 289-427. Lisää olisi kiva kuulla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3