


Valvoja: Ville K
Ford Racing 351Wharmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.SamiM kirjoitti:Ford Racing 351Wharmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Totta, nelisatasta ei aina muistakaan pikkulohkoksi.munmummu69 kirjoitti:Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.SamiM kirjoitti:Ford Racing 351Wharmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Joo, äkkiä laskien jää pyttyjen väliin 0.1" jos pelkällä poralla tollasen tilavuuden tekee 351:stä.harmi80 kirjoitti:Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata
Eli tilavuus on otettu kaikkea muuta kuin porausta käyttämällä, juuri päinvastoin kuin lehdessä lukee. Onneks ei vielä ehditty porata windsoreitamme pilalle.Antti66HT kirjoitti:kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
289:n kun kairaa 0,060" ylikokoon ja siihen 4,150" iskua niin ollaan alueella. Tulee vaan mäntä jo kurkkimaan dekkitason yläpuolelle melkoisen paljon. Kai tuossa parikin vaihtoehtoa on a) jatkopalat dekkien päälle (mahtuuko alakertaan 4,150" iskuinen kampura) b) sylinterit porattu vallan pois, tehty siamilainen lohko, silloin saa porausta lisää ettei lohko aivan taivuKTM kirjoitti:Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.