Uusi V-8 lehti

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Esaleeni 27
Addikti
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja Esaleeni 27 »

Katsokaahan mustangin mallia, on pohjoisen poijaat loihtineet upean luomuksen :D :D :D
Ford Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

On kyllä hieno auto!
Pojat on asettaneet riman aika korkealle jos ajatellaan auton rakentamista näyttelyihin.

Toisaalta olisi mukava nähdä tämä FB-65 myös radalla tai stripillä tositoimissa. 408 cid, TCP suspensions, ym....

Ps. Ovenkahvat ovat yksi hyvä yksityiskohta autossa. Nykyaikaiset kahvat istuvat omasta mielestäni hienosti kokonaisuuteen!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?

Hieno peli oli kyllä. Harmi vaan kun sillä ei omistajan mukaan ajeta kuin harvoina kauniina kesäpäivinä :(
Menee vähän huippualusta hukkaan... Eiköhän sen olisi uskaltanut trailerille ajaa vakiohiluillakin.
Alkaa pohjolaankin rantautua tuo showautojen isolla rahalla rakennuttaminen.
Valitettavan usein nuo vaan vievät kaiken huomion tavallisten harrastajien kulkupeleiltä,
joissa monesti tiukka budjetti saa aikaan sen, että oikeasti innovatiivisiä ideoita syntyy.
Mutta onhan nuo aina tavallaan jonkinlaisia benchmarkeja tavan tallaajalle.
-71 HT 351C 4v
Avatar
fox88
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Heinä 2009, 21:58
Auto: Ford Mustang GT ´1988
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja fox88 »

Kyllä on hieno peli!
Vanteista en ite oikeen tykkää mutta komia silti. :wink:
(Juliste ko. autosta seinällä) :)
88 Mustang GT
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja SamiM »

harmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ford Racing 351W
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Tampereen näyttelyssähän tuo tuli bongattua livenä.
Ensi ajatus oli, että jo taasen Swedut raahannu pelit näytille.
Sitten kun alkoi esittelykylttiä tavaamaan, niin oli melko yllätys.

Sehän on Oulun Fun Run kämppis ollut taasen pajalla :D .

Nythän on käyty avo, FB joten HT:tä odotellessa :idea:
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

SamiM kirjoitti:
harmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ford Racing 351W
Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.
Mustang -69 SR
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

munmummu69 kirjoitti:
SamiM kirjoitti:
harmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ford Racing 351W
Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.
Totta, nelisatasta ei aina muistakaan pikkulohkoksi.
Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata :shock:
-71 HT 351C 4v
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja 2065 »

ei se poraus vaan....iskunpituus...iskunpituus... :wink:
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

harmi80 kirjoitti:Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata :shock:
Joo, äkkiä laskien jää pyttyjen väliin 0.1" jos pelkällä poralla tollasen tilavuuden tekee 351:stä.
Mustang -69 SR
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

No sitä mäkin vähän ihmettelin, kun nimenomaan lehdessä oli poraamisesta (tai kairaaminen taisi olla käytetty verbi) puhe :roll:
-71 HT 351C 4v
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Antti66HT kirjoitti:kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
Eli tilavuus on otettu kaikkea muuta kuin porausta käyttämällä, juuri päinvastoin kuin lehdessä lukee. Onneks ei vielä ehditty porata windsoreitamme pilalle. :mrgreen:
Mustang -69 SR
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja KTM »

Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Uusi V-8 lehti

Viesti Kirjoittaja Fastback »

KTM kirjoitti:Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.
289:n kun kairaa 0,060" ylikokoon ja siihen 4,150" iskua niin ollaan alueella. Tulee vaan mäntä jo kurkkimaan dekkitason yläpuolelle melkoisen paljon. Kai tuossa parikin vaihtoehtoa on a) jatkopalat dekkien päälle (mahtuuko alakertaan 4,150" iskuinen kampura) b) sylinterit porattu vallan pois, tehty siamilainen lohko, silloin saa porausta lisää ettei lohko aivan taivu

Jokatapauksessa en ikinä aloittaisi projektia jossa 289:stä pitää taiko 427 cid. Kai tuo tulisi jälkituotanto 351w lohkolla 440-468 cid jollain lailla. Mielenkiintoinen projektosi silti tuo 289-427. Lisää olisi kiva kuulla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin