Pitkä/pätkä peltipakosarja??

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

1800kg/11,85 1/4-mile . 3,5 väl. ajettu! valurauta kannet orig ,portattu,isommat venat. ykstaso imusarja. 850db . auton merkkiä en mainihe .
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Antti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?
Täysin samaa mieltä. Ehkä vasta jossain prostock tasolla alkaa olla oikeasti merkitystä minkälainen peltisarja siellä on. Monta kertaa teho & veto on kyllä tippunut kun on vaihdettu isompaa peltisarjaa & putkea, koska kaasariin ei ole koskettu. Syynä yksinkertaisesti se että kone menee laihalle, kun ei olekaan enää pakovastusta joka ikäänkuin jarruttaa poisto tapahtumaa sylinteristä vaan on kaamea ränni joka imaisee nokka-akselin asteista riippuen ehkä jo osan uudestakin seoksesta. Minä olen ison koon koulukuntaa, mitä isompi ränni sen parempi. Kaverin jenka jenka 302 cid koneen perässä on 4" - 4 1/2" ränniä :shock: Sanoi, että ensimmäinen putkikoko jolla lakkasi moottori ahdistamista siellä 9k kierroksen yläpuolella. Mä otan joskus kuvia auton putkistosta kun pääsen kaveria morjestamaan.
munmummu69 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?
Samalla voi kai kysyä onko jollain tehot laskenut, jos imupuolen hengitystä on parannettu? Aika monella on silti kaksitasoimareita. (Ihan vaan herätteenä onko muutakin mietittävää kuin huipputehot. :?: )
Aikamoisia kaavoja on ihmiset putkille keksineet, jos totuus on toinen. :roll:
Hmmm, tästä päästään ahdinpuolelle. Ahtaminen ei ole ikänä ollut ongelma, mutta pakokaasujen poistaminen kyllä. Tällä puolella riittävä putkisto tai mielellään jopa liian suuri ei ole haitaksi. Vaatii kyllä kansiltakin paljon, tai sitten nokka-akselia jossa paljon overlappia eli uusi seos puskee vanhaa alta pois ja palan matkaa putkistonkin puolelle.

Kaikenkaikkiaan kokonaisuus ratkaisee, käytettävien osien toiminta-alue suhteessa siihen mitä moottorilta halutaan - tämä kun on kunnossa on moottori omistajalleen nautittava.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja jeje »

:oops: :oops: Aika pro juttuja meikälle, hyvä ku joku tietää näistäkin... Eli saattas jotain iloa olla pelkistä peltisatseistakin?? Vai?? Ehkä?? :shock:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jeje kirjoitti::oops: :oops: Aika pro juttuja meikälle, hyvä ku joku tietää näistäkin... Eli saattas jotain iloa olla pelkistä peltisatseistakin?? Vai?? Ehkä?? :shock:
On niistä todennäköisesti iloa parin hevosvoiman verran dynossa, mutta suurin ilonaihe on se että tulee vähän hotrod ääntä kiesiin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

vastaan ku oon lukenu muutaman ,,,,.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja jeje »

Tosin onhan ne äänetkin ihan kivat... :D
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Make67 »

jeje kirjoitti:Tosin onhan ne äänetkin ihan kivat... :D
Juu, niin on, paitti moottoriradalla... :shock: !!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?
Täysin samaa mieltä. Ehkä vasta jossain prostock tasolla alkaa olla oikeasti merkitystä minkälainen peltisarja siellä on. Monta kertaa teho & veto on kyllä tippunut kun on vaihdettu isompaa peltisarjaa & putkea, koska kaasariin ei ole koskettu. Syynä yksinkertaisesti se että kone menee laihalle, kun ei olekaan enää pakovastusta joka ikäänkuin jarruttaa poisto tapahtumaa sylinteristä vaan on kaamea ränni joka imaisee nokka-akselin asteista riippuen ehkä jo osan uudestakin seoksesta. Minä olen ison koon koulukuntaa, mitä isompi ränni sen parempi. Kaverin jenka jenka 302 cid koneen perässä on 4" - 4 1/2" ränniä :shock: Sanoi, että ensimmäinen putkikoko jolla lakkasi moottori ahdistamista siellä 9k kierroksen yläpuolella. Mä otan joskus kuvia auton putkistosta kun pääsen kaveria morjestamaan.
munmummu69 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?
Samalla voi kai kysyä onko jollain tehot laskenut, jos imupuolen hengitystä on parannettu? Aika monella on silti kaksitasoimareita. (Ihan vaan herätteenä onko muutakin mietittävää kuin huipputehot. :?: )
Aikamoisia kaavoja on ihmiset putkille keksineet, jos totuus on toinen. :roll:
Hmmm, tästä päästään ahdinpuolelle. Ahtaminen ei ole ikänä ollut ongelma, mutta pakokaasujen poistaminen kyllä. Tällä puolella riittävä putkisto tai mielellään jopa liian suuri ei ole haitaksi. Vaatii kyllä kansiltakin paljon, tai sitten nokka-akselia jossa paljon overlappia eli uusi seos puskee vanhaa alta pois ja palan matkaa putkistonkin puolelle.

Kaikenkaikkiaan kokonaisuus ratkaisee, käytettävien osien toiminta-alue suhteessa siihen mitä moottorilta halutaan - tämä kun on kunnossa on moottori omistajalleen nautittava.

samaa kokoluokkaa kun sadevesirännit talon nurkassa :idea:
pienemmät tosiaan oli tukkoiset tuossa laitteessa...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja jeje »

Mites se peltisarjojen vaihto ny sit onnistuu?? Näyttää kyll aikas ahtaalta, mites jos nostais keulan ylös ja alakautta?? V...u ku tekis miel noi lyhkäset vaihtaa... Onkelma on tilan ahtaus tallissa , ei saa konetta kyll mitenkää nostettuu! Aikaahan täss ois talvi tuunata... :twisted: Kiitos ja anteeks!
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Drummer »

jeje kirjoitti:Mites se peltisarjojen vaihto ny sit onnistuu?? Näyttää kyll aikas ahtaalta, mites jos nostais keulan ylös ja alakautta?? V...u ku tekis miel noi lyhkäset vaihtaa... Onkelma on tilan ahtaus tallissa , ei saa konetta kyll mitenkää nostettuu! Aikaahan täss ois talvi tuunata... :twisted: Kiitos ja anteeks!
No jos shorty-sarjat laitat niin ne saat laitettua koneen paikallaan ollessakin (ja tietysti valutkin saat pois). Putkia jos tarviit muokata niin se on sitten toinen juttu :wink:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja jeje »

Do dii!! Nyt ettimään shortyja, ei kyll paljon valinnanvaraa ole :shock: ...
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Drummer »

99,9% varmuudella et muilta löydä kuin Sandersonilta, ainakaan uusia/valmiita. Linkki on tuolla ylempänä mun viestissä jos haluat katsoa firman omalta sivulta. US-Parts/Harri Karvonen on asian tasalla jos hankinta on edessä :D

Tässä muutama kuva mun sarjoista, niistä näkee etteivät konehuoneessa ainakaan pitäisi ahdistaman:
Kuva Kuva

Kuva Kuva

Noissa tulee mukana liitos/kääntöpätkät jotka sitten hitsliimaillaan putkiin :D
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja jeje »

Jep, on jätkällä aika komia kone... :mrgreen: . Joo eipä oo viel muualta löytyny ku noi. Pitännee ottaa sit yhteyksiä Partsiin, tai tilaan suoraan tuolta... :roll: Onko kuvat omasta tallista vai mikä laboratorio toi on??
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja Drummer »

jeje kirjoitti:Jep, on jätkällä aika komia kone... :mrgreen: . Joo eipä oo viel muualta löytyny ku noi. Pitännee ottaa sit yhteyksiä Partsiin, tai tilaan suoraan tuolta... :roll: Onko kuvat omasta tallista vai mikä laboratorio toi on??
"Oma" vuokrahalli, eli hyyryläisenä majailee Koni osineen tuolla :lol: . Kysäise Harrilta päivän hinta, tod näk edullisemmaks tulee niin kuin itse tilaten, rahti verottaa aika tavalla.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??

Viesti Kirjoittaja PeteP »

On kyllä jytyn näköset nuo hentersonit :shock: laipatkin on kunnon tavaraa, ei pitäis heti vääntyillä, oikein ku ajattelee niin mitäs helkkarin haittaa onko nuo lyhykäiset, onhan nuo valusarjatkin lyhyet joo eiköhä :aate:
:krooh:
Vastaa Viestiin