Pitkä/pätkä peltipakosarja??
- mussekakkonen
- Addikti
- Auto: mustang GT convertible -95
Re: Pitkä/pätkä peltipakosarja??
1800kg/11,85 1/4-mile . 3,5 väl. ajettu! valurauta kannet orig ,portattu,isommat venat. ykstaso imusarja. 850db . auton merkkiä en mainihe .
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Täysin samaa mieltä. Ehkä vasta jossain prostock tasolla alkaa olla oikeasti merkitystä minkälainen peltisarja siellä on. Monta kertaa teho & veto on kyllä tippunut kun on vaihdettu isompaa peltisarjaa & putkea, koska kaasariin ei ole koskettu. Syynä yksinkertaisesti se että kone menee laihalle, kun ei olekaan enää pakovastusta joka ikäänkuin jarruttaa poisto tapahtumaa sylinteristä vaan on kaamea ränni joka imaisee nokka-akselin asteista riippuen ehkä jo osan uudestakin seoksesta. Minä olen ison koon koulukuntaa, mitä isompi ränni sen parempi. Kaverin jenka jenka 302 cid koneen perässä on 4" - 4 1/2" ränniäAntti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?
Hmmm, tästä päästään ahdinpuolelle. Ahtaminen ei ole ikänä ollut ongelma, mutta pakokaasujen poistaminen kyllä. Tällä puolella riittävä putkisto tai mielellään jopa liian suuri ei ole haitaksi. Vaatii kyllä kansiltakin paljon, tai sitten nokka-akselia jossa paljon overlappia eli uusi seos puskee vanhaa alta pois ja palan matkaa putkistonkin puolelle.munmummu69 kirjoitti:Samalla voi kai kysyä onko jollain tehot laskenut, jos imupuolen hengitystä on parannettu? Aika monella on silti kaksitasoimareita. (Ihan vaan herätteenä onko muutakin mietittävää kuin huipputehot.Antti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?)
Aikamoisia kaavoja on ihmiset putkille keksineet, jos totuus on toinen.
Kaikenkaikkiaan kokonaisuus ratkaisee, käytettävien osien toiminta-alue suhteessa siihen mitä moottorilta halutaan - tämä kun on kunnossa on moottori omistajalleen nautittava.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
jeje
- Aktiivi
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
On niistä todennäköisesti iloa parin hevosvoiman verran dynossa, mutta suurin ilonaihe on se että tulee vähän hotrod ääntä kiesiin.jeje kirjoitti:![]()
Aika pro juttuja meikälle, hyvä ku joku tietää näistäkin... Eli saattas jotain iloa olla pelkistä peltisatseistakin?? Vai?? Ehkä??
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
- mussekakkonen
- Addikti
- Auto: mustang GT convertible -95
vastaan ku oon lukenu muutaman ,,,,.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
-
jeje
- Aktiivi
Tosin onhan ne äänetkin ihan kivat... 
-
Make67
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang HT 1967
Juu, niin on, paitti moottoriradalla...jeje kirjoitti:Tosin onhan ne äänetkin ihan kivat...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Auto: Galaxie -61
Fastback kirjoitti:Täysin samaa mieltä. Ehkä vasta jossain prostock tasolla alkaa olla oikeasti merkitystä minkälainen peltisarja siellä on. Monta kertaa teho & veto on kyllä tippunut kun on vaihdettu isompaa peltisarjaa & putkea, koska kaasariin ei ole koskettu. Syynä yksinkertaisesti se että kone menee laihalle, kun ei olekaan enää pakovastusta joka ikäänkuin jarruttaa poisto tapahtumaa sylinteristä vaan on kaamea ränni joka imaisee nokka-akselin asteista riippuen ehkä jo osan uudestakin seoksesta. Minä olen ison koon koulukuntaa, mitä isompi ränni sen parempi. Kaverin jenka jenka 302 cid koneen perässä on 4" - 4 1/2" ränniäAntti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?Sanoi, että ensimmäinen putkikoko jolla lakkasi moottori ahdistamista siellä 9k kierroksen yläpuolella. Mä otan joskus kuvia auton putkistosta kun pääsen kaveria morjestamaan.
Hmmm, tästä päästään ahdinpuolelle. Ahtaminen ei ole ikänä ollut ongelma, mutta pakokaasujen poistaminen kyllä. Tällä puolella riittävä putkisto tai mielellään jopa liian suuri ei ole haitaksi. Vaatii kyllä kansiltakin paljon, tai sitten nokka-akselia jossa paljon overlappia eli uusi seos puskee vanhaa alta pois ja palan matkaa putkistonkin puolelle.munmummu69 kirjoitti:Samalla voi kai kysyä onko jollain tehot laskenut, jos imupuolen hengitystä on parannettu? Aika monella on silti kaksitasoimareita. (Ihan vaan herätteenä onko muutakin mietittävää kuin huipputehot.Antti66HT kirjoitti:No, itse asiassa liian hengittävä pakoputkisto on myytti, ei sellaista olekaan. liian suuret primäärit samaa sarjaa. Onkokellään yhtäään faktaa että tehot olis laskenut jos on pakopuolen hengitystä parannettu?)
Aikamoisia kaavoja on ihmiset putkille keksineet, jos totuus on toinen.
Kaikenkaikkiaan kokonaisuus ratkaisee, käytettävien osien toiminta-alue suhteessa siihen mitä moottorilta halutaan - tämä kun on kunnossa on moottori omistajalleen nautittava.
samaa kokoluokkaa kun sadevesirännit talon nurkassa
pienemmät tosiaan oli tukkoiset tuossa laitteessa...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
jeje
- Aktiivi
Mites se peltisarjojen vaihto ny sit onnistuu?? Näyttää kyll aikas ahtaalta, mites jos nostais keulan ylös ja alakautta?? V...u ku tekis miel noi lyhkäset vaihtaa... Onkelma on tilan ahtaus tallissa , ei saa konetta kyll mitenkää nostettuu! Aikaahan täss ois talvi tuunata...
Kiitos ja anteeks!
- Drummer
- Mega-addikti
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
No jos shorty-sarjat laitat niin ne saat laitettua koneen paikallaan ollessakin (ja tietysti valutkin saat pois). Putkia jos tarviit muokata niin se on sitten toinen juttujeje kirjoitti:Mites se peltisarjojen vaihto ny sit onnistuu?? Näyttää kyll aikas ahtaalta, mites jos nostais keulan ylös ja alakautta?? V...u ku tekis miel noi lyhkäset vaihtaa... Onkelma on tilan ahtaus tallissa , ei saa konetta kyll mitenkää nostettuu! Aikaahan täss ois talvi tuunata...Kiitos ja anteeks!
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
jeje
- Aktiivi
Do dii!! Nyt ettimään shortyja, ei kyll paljon valinnanvaraa ole
...
- Drummer
- Mega-addikti
99,9% varmuudella et muilta löydä kuin Sandersonilta, ainakaan uusia/valmiita. Linkki on tuolla ylempänä mun viestissä jos haluat katsoa firman omalta sivulta. US-Parts/Harri Karvonen on asian tasalla jos hankinta on edessä
Tässä muutama kuva mun sarjoista, niistä näkee etteivät konehuoneessa ainakaan pitäisi ahdistaman:

Noissa tulee mukana liitos/kääntöpätkät jotka sitten hitsliimaillaan putkiin
Tässä muutama kuva mun sarjoista, niistä näkee etteivät konehuoneessa ainakaan pitäisi ahdistaman:

Noissa tulee mukana liitos/kääntöpätkät jotka sitten hitsliimaillaan putkiin
-
jeje
- Aktiivi
Jep, on jätkällä aika komia kone...
. Joo eipä oo viel muualta löytyny ku noi. Pitännee ottaa sit yhteyksiä Partsiin, tai tilaan suoraan tuolta...
Onko kuvat omasta tallista vai mikä laboratorio toi on??
- Drummer
- Mega-addikti
"Oma" vuokrahalli, eli hyyryläisenä majailee Koni osineen tuollajeje kirjoitti:Jep, on jätkällä aika komia kone.... Joo eipä oo viel muualta löytyny ku noi. Pitännee ottaa sit yhteyksiä Partsiin, tai tilaan suoraan tuolta...
Onko kuvat omasta tallista vai mikä laboratorio toi on??
On kyllä jytyn näköset nuo hentersonit
laipatkin on kunnon tavaraa, ei pitäis heti vääntyillä, oikein ku ajattelee niin mitäs helkkarin haittaa onko nuo lyhykäiset, onhan nuo valusarjatkin lyhyet joo eiköhä