Lämmityslaite ei toimi oikein???

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Lämmityslaite ei toimi oikein???

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Joo eli ajaessa olen huomannut autoni lämmityslaitteessa sellaisen jutun, että kun puhaltaa sisälle lämmintä tai kylmää ilmaa "ritilöistä" niin tuntuu kuin ykkös- ja kakkosasennolla ei puhaltaisi melkein yhtään. Siis vaikuttaa vähän turhan tehottomalta normaaliin puhallukseen verrattuna. Kolmosasennolla eli viimeisellä puhaltaa vasta niin hyvin, että hiukset pöllyää. Onko mun lämmityslaitteessa vikaa vai onko puhallus vaan niin tehotonta 95' GTS:ssä??? :cry: Testattu joka asennolla...yhtä tehotonta.

Jani

:evil: Aina vaan lämpöongelmia näissä Musseissa :evil:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Taitaa olla 1 ja 2 useiten kaytettyja asentoja. Onko niilla mitaan eroa eli puhaltaako kumpikaan? Jos vaikka nappulan takana on kytkin tms kulunut ja/tai rikki? Harvemmin tulee sita kolmosta tahi nelosta kaytettya, kun ne tosiaan laittaa jo lahkeet lepattamaan... Ilman puhallusta ("suunnanvalitsin" nollalla) sielta tuuteista saattaa joku kissanhenkays tulla ihan ajoviiman voimasta, kuitenkin paljon vahemman kuin ykkosella.

Hieno piirre noissa nappuloissa on muuten se, etta puhalluksen saa sisakierrolle vain ilmastointi paalla... :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
88gt
Aktiivi
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Herwood

Viesti Kirjoittaja 88gt »

Korjatkoon joku viisaampi, mutta yleisesti käytetty puhaltimen nopeudensäätö systeemi on ollut laittaa 1 ja 2 asennolle etuvastukset. Jotka on yleensä sijoitettu ilmakanavaan jotta ne jäähtyisivät, sähkö kun vastuksen läpi mennessään tuppaa lämittämään niitä. Tapauksessasi voipi olla että sinulta on kaksi vastusta palanut poikki. 3 nopeus tai yleensä isoin on kytketty suoraan, ilman etuvastusta.
väri väriin ja loput maihin
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

1-asennolla tuntuu kuin ei tulisi puhaltaisi ollenkaan.2-asennolla ihan vähän ja 3-asennolla tosi kovaa. 3-asento autossa viimeinen jos ei nolla-asentoa lasketa.

Jani
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Vois olla etuvastus, sielä on useempi vastuslanka sarjassa, sitten kun sarjojen välistä eri liitospisteistä otetaan virta ulos, saadaan eri nopeudet. Nyt vois olla viimeinen lanka, eli hitain nopeus poikki. Mulla ainakin -94 GT:ssä puhaltaa ja kuuluu äänikin, jopa hitaimmalla.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Viesti Kirjoittaja Jones »

Jep, lämppäristä kuuluu tuhinaa joka nopeudella minunkin 94GT:ssä.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Jones kirjoitti:Jep, lämppäristä kuuluu tuhinaa joka nopeudella minunkin 94GT:ssä.
Kurkkaas ettei penkin alla ole karvalakkia.
Jos on,niin sitten kyseessä on karvalakkimalli johon lämmintä ei kuulu tullakaan. :lol:

Sorry,mutta en malttanut.... :oops:
-Jukka-
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Joo mullakin kuuluu sellanen suhina kun laittaa lämppärin päälle. Missäs ne lämppärin johdot sijaitsee? Ei oo vielä tullu hankittua korjausopasta, siksi kysyn. Olis varmaan syytä hankkia.

Jani
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Voiko olla mahdollista, että puhallinmoottori on rikki??? :cry:

Jani
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Voi, kyllä noita tuli muutama myytyä edellisessä elämässä voortikaupassa. Mutta jos se jollain nopeudella toimii, niin vika on aiemmin mainittu etuvastus tai katkaisin. Moottori joko toimii tai ei toimi.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Kiitoksia vihjeistä!

Jani
Vastaa Viestiin