Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Talviseisontavinkkejä
-
Mustangnisti
Mulla on ainakin säilyny paikallaan ja miinuskenkä irti.Mustangnisti kirjoitti:Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jos on sisatiloissa (= ei tuule tms eli peite ei hinkkaa maalia) ja paikassa, jossa voi kayda muitakin, niin hae biltemasta peitto. Hinta n. 40e ja estaa polyn kertymisen paalle ja toimii nakosuojana. Halpispeiton idea on harhauttaa pitkakyntisia...Mustangnisti kirjoitti:Kellään hyvää vinkkiä mistä talvipeitto 530x200 kokoselle koslalle..
Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Kannattaa kayttaa sitten jonkin aikaa sellaisilla kierroksilla, etta akku latautuu startin verran, tai ajaa lenkki. Muuten voi kevaalla kuulua vain naks-naks kun yrittaa startata. Tai sitten hoitaa sen puolen laturilla, jos vain mahdollista...
-
Mustangnisti
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Kay hakemassa sielta lahibiltemasta joku akkulaturi ja jemmaa se konetilaan latailemaan akkua yon yli. Samalla reissulla poimit mukaan huomaamattoman jatkoroikan. Kyllahan siella konetilassa sen verran tilaa on..?Mustangnisti kirjoitti:nojaa. ratkes sekin ongelma sitten.. ensin sano laturi sopimuksen irti ja nyt koettelemuksista kärsineenä vois akku mennä vaihtoonTuossa lähibiltemassa ei ollut tarpeeksi isoja peittoja
Kohta otan pari jättilakanaa ja ompelen, piruvie
Jos alat askartelemaan peitetta, niin tee tilkkutakki. Naapuriautossa oli hieno kotikutoinen, kalsarikuvioinen peitto, kun vein omani sailoon. Se tietty ei tayta tuota huomaamaton -kriteeria, mutta jos isoin biltemapeitto ei mahdu, niin taitaa olla jo peli muutenkin menetetty.
-
Mustangnisti
heh. laturi on jo uusi
kun ei kulje, kromaa!
se on krominen! 
nyt puuttuu enää se uus akku.... pjärhana. noista hiiristä ja autonsäilytyksestä vielä..
pitää varoa ettei käy niinkuin kaverille jonka autossa oli hiiret vierailleet, no ei siinä vielä mtn, mutta kun rupes lämpimät kelit tulemaan ni alkoi auto haista.. syy löytyi verhoilun yhteydessä.. kasa kuolleita elukoita penkkien sisällä...
nyt puuttuu enää se uus akku.... pjärhana. noista hiiristä ja autonsäilytyksestä vielä..
pitää varoa ettei käy niinkuin kaverille jonka autossa oli hiiret vierailleet, no ei siinä vielä mtn, mutta kun rupes lämpimät kelit tulemaan ni alkoi auto haista.. syy löytyi verhoilun yhteydessä.. kasa kuolleita elukoita penkkien sisällä...
-
Kristo
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
- Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
- Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
- Viesti:
vaikka kaikkea biltemasta itsekin ostelen niin akun päätin ostaa ihan kunnollisen, olikosenyt Exide minkä ostin ja on ollut hintansä väärti. viime talvena sai starttailla kaverin 00-mussea sillä parikin kertaa (mitäs säilytti omansa akun kengät kiinniMustangnisti kirjoitti:heh. laturi on jo uusikun ei kulje, kromaa!
se on krominen!
nyt puuttuu enää se uus akku....
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
-
Mustangnisti
-
Vieras
-
Vieras
Sillä lienee eniten merkitystä kumpi pitää paremmin veden ulkopuolella, jos sattuu nimittäin jäätymään ja vaikka pakkasella haluaa ottaa auton esille, niin jää mukavasti maalit peittoon kun sen vetäisee nopeasti paikoiltaan. 850 Volvon peitto käy suoraan 64-66 HT:n päälle, peilipussikin sattuu kohdalleen. Jos autossa ei ole täysin alas laskeutuvaa antennia. niin siihen peittoon vaan pieni reikä ja joku tiivisterengas ympärille. Kotimaista peittoa suosittelen, vaikka on lähes puolet kalliimpi.Anonymous kirjoitti:En tiedä meneekö hifistelyksi, mutta onko väliä onko peite nailonia (29.90€) vai polyesteriä (39.90€)? Molempia saa biltemasta.
-
Vieras
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Itse paadyin tuohon kalliimpaan oletuksella, etta kalliimpi == parempi. Tieda sitten miten on ja en edes muista, kumpaa laatua tuli ostettua. Sailytan samoin auton sisalla, joten ero on varmaan lahinna kosmeettinen. Kalliimpi oli kivemman varinen...Anonymous kirjoitti:Vieras joka kyseli nailonin ja polyesterin eroja säilyttää autonsa sisätiloissa. On siis lähinnä pöly-/katsesuoja.
-
Mustangnisti
Nyt on sit exiden superhypermaximakku.. mahtavilla kylmäkäynnistysominaisuuksilla. vähintäänkin tarpeellinen ominaisuus kesäautossa...
Noista peitteistä sen verta. Että jos auto seisoo paikassa jossa ovia jne ei ole mahdollista pitää raollaan, niin kuinka todennäköstä on että alkaa homehtumaan.. kun tälleen kosteella kelillä sen sinne joutuu jättämään.. Sen verta hupaisaks meni mun peitteen ettiminen että kävelin sitten erokankaaseen ja ostin ison läjän kangasta ja kuminauhaa....
Toisaalta toi kangasvaihtoehto ainakin hengitää paremmin, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.
Kun on käyty keskustelua tästä, että vaihdetaanko öljyt syksyllä, keväällä vai molempina. ja laitetaanko bensaa tankkiin vai ei. Niin mites muiden auton nesteiden kanssa. Tomaattiöljyt, vedet, jne.?
Noista peitteistä sen verta. Että jos auto seisoo paikassa jossa ovia jne ei ole mahdollista pitää raollaan, niin kuinka todennäköstä on että alkaa homehtumaan.. kun tälleen kosteella kelillä sen sinne joutuu jättämään.. Sen verta hupaisaks meni mun peitteen ettiminen että kävelin sitten erokankaaseen ja ostin ison läjän kangasta ja kuminauhaa....
Kun on käyty keskustelua tästä, että vaihdetaanko öljyt syksyllä, keväällä vai molempina. ja laitetaanko bensaa tankkiin vai ei. Niin mites muiden auton nesteiden kanssa. Tomaattiöljyt, vedet, jne.?
Minä vaihtaisin öljyt syksyllä, eli auto lämpimäksi ja öljyt ja suodatin pois, uusi suodatin ja öljyt sisään. Vanhoissa öljyissä on erilaisia epäpuhtaan palamisen jätöksiä, jotka eivät ole hyvästä.
Paino oli sanalla vaihtaisin, eipä taida tulla tänä syksynä vaihdettua PutJettiin, kun uutta konetta suunnitellaan ja vanhoilla ölkeillä on ajettu joku muutama tuhat kilsaa ja kesän molempien ratakaahailujen aikaan on lisätty litra ylimääräistäkin.
Kun kyselet homehtumista, niin kyseessä ei liene lämmin talli. Silloin on huolellinen siivous tärkeää. Maton ja myös penkkien saumojen tarkka imurointi. Homeitiöitähän on kyllä joka paikassa niin sisällä kuin ulkonakin.
Paino oli sanalla vaihtaisin, eipä taida tulla tänä syksynä vaihdettua PutJettiin, kun uutta konetta suunnitellaan ja vanhoilla ölkeillä on ajettu joku muutama tuhat kilsaa ja kesän molempien ratakaahailujen aikaan on lisätty litra ylimääräistäkin.
Kun kyselet homehtumista, niin kyseessä ei liene lämmin talli. Silloin on huolellinen siivous tärkeää. Maton ja myös penkkien saumojen tarkka imurointi. Homeitiöitähän on kyllä joka paikassa niin sisällä kuin ulkonakin.