Talviseisontavinkkejä

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Mustangnisti

Viesti Kirjoittaja Mustangnisti »

Kellään hyvää vinkkiä mistä talvipeitto 530x200 kokoselle koslalle.. :)
Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Mustangnisti kirjoitti:Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Mulla on ainakin säilyny paikallaan ja miinuskenkä irti.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mustangnisti kirjoitti:Kellään hyvää vinkkiä mistä talvipeitto 530x200 kokoselle koslalle.. :)
Mikä on siis loppupäätelmä, että miten akku kannattaa säilyttää jos seisontapaikkana on lämmin halli ja kone käy suunnilleen kerran kuussa..?
Jos on sisatiloissa (= ei tuule tms eli peite ei hinkkaa maalia) ja paikassa, jossa voi kayda muitakin, niin hae biltemasta peitto. Hinta n. 40e ja estaa polyn kertymisen paalle ja toimii nakosuojana. Halpispeiton idea on harhauttaa pitkakyntisia... :wink:

Kannattaa kayttaa sitten jonkin aikaa sellaisilla kierroksilla, etta akku latautuu startin verran, tai ajaa lenkki. Muuten voi kevaalla kuulua vain naks-naks kun yrittaa startata. Tai sitten hoitaa sen puolen laturilla, jos vain mahdollista...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Mustangnisti

Viesti Kirjoittaja Mustangnisti »

nojaa. ratkes sekin ongelma sitten.. ensin sano laturi sopimuksen irti ja nyt koettelemuksista kärsineenä vois akku mennä vaihtoon :) Tuossa lähibiltemassa ei ollut tarpeeksi isoja peittoja :( Kohta otan pari jättilakanaa ja ompelen, piruvie :)
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mustangnisti kirjoitti:nojaa. ratkes sekin ongelma sitten.. ensin sano laturi sopimuksen irti ja nyt koettelemuksista kärsineenä vois akku mennä vaihtoon :) Tuossa lähibiltemassa ei ollut tarpeeksi isoja peittoja :( Kohta otan pari jättilakanaa ja ompelen, piruvie :)
Kay hakemassa sielta lahibiltemasta joku akkulaturi ja jemmaa se konetilaan latailemaan akkua yon yli. Samalla reissulla poimit mukaan huomaamattoman jatkoroikan. Kyllahan siella konetilassa sen verran tilaa on..? :wink: Ei tarvitse viela investoida uuteen laturiin ja voit rauhassa vieda sen vanhan pajalle.

Jos alat askartelemaan peitetta, niin tee tilkkutakki. Naapuriautossa oli hieno kotikutoinen, kalsarikuvioinen peitto, kun vein omani sailoon. Se tietty ei tayta tuota huomaamaton -kriteeria, mutta jos isoin biltemapeitto ei mahdu, niin taitaa olla jo peli muutenkin menetetty. :wink: Samalla siihen voi brodeerata jonkun hammentavan iskulauseen. 8)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mitkäs ne on 64½-66 Mussen mitat, kun olen peittoa menossa hakemaan?
Mustangnisti

Viesti Kirjoittaja Mustangnisti »

heh. laturi on jo uusi :) kun ei kulje, kromaa! :twisted: se on krominen! :)
nyt puuttuu enää se uus akku.... pjärhana. noista hiiristä ja autonsäilytyksestä vielä..
pitää varoa ettei käy niinkuin kaverille jonka autossa oli hiiret vierailleet, no ei siinä vielä mtn, mutta kun rupes lämpimät kelit tulemaan ni alkoi auto haista.. syy löytyi verhoilun yhteydessä.. kasa kuolleita elukoita penkkien sisällä...
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

Mustangnisti kirjoitti:heh. laturi on jo uusi :) kun ei kulje, kromaa! :twisted: se on krominen! :)
nyt puuttuu enää se uus akku....
vaikka kaikkea biltemasta itsekin ostelen niin akun päätin ostaa ihan kunnollisen, olikosenyt Exide minkä ostin ja on ollut hintansä väärti. viime talvena sai starttailla kaverin 00-mussea sillä parikin kertaa (mitäs säilytti omansa akun kengät kiinni ;) ja omakin lähti hyvin käymään ilman kertaakaan lataamatta, kunhan vaan ottaa talveksi miinus kaapelin irti. Tossa akussa on myös sellainen väri-indikaattori ilmoittamaan latausastetta, tietää suoraan että kannattaako yrittää vai heittääkö suosiolla laturin kiinni.
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Mustangnisti

Viesti Kirjoittaja Mustangnisti »

juuh. exide classic on tuo vanhakin ja hyvin on toiminut..tähän asti...
Varmaan saman lafkan tuotteissa pysyn
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En tiedä meneekö hifistelyksi, mutta onko väliä onko peite nailonia (29.90€) vai polyesteriä (39.90€)? Molempia saa biltemasta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:En tiedä meneekö hifistelyksi, mutta onko väliä onko peite nailonia (29.90€) vai polyesteriä (39.90€)? Molempia saa biltemasta.
Sillä lienee eniten merkitystä kumpi pitää paremmin veden ulkopuolella, jos sattuu nimittäin jäätymään ja vaikka pakkasella haluaa ottaa auton esille, niin jää mukavasti maalit peittoon kun sen vetäisee nopeasti paikoiltaan. 850 Volvon peitto käy suoraan 64-66 HT:n päälle, peilipussikin sattuu kohdalleen. Jos autossa ei ole täysin alas laskeutuvaa antennia. niin siihen peittoon vaan pieni reikä ja joku tiivisterengas ympärille. Kotimaista peittoa suosittelen, vaikka on lähes puolet kalliimpi.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras joka kyseli nailonin ja polyesterin eroja säilyttää autonsa sisätiloissa. On siis lähinnä pöly-/katsesuoja.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Anonymous kirjoitti:Vieras joka kyseli nailonin ja polyesterin eroja säilyttää autonsa sisätiloissa. On siis lähinnä pöly-/katsesuoja.
Itse paadyin tuohon kalliimpaan oletuksella, etta kalliimpi == parempi. Tieda sitten miten on ja en edes muista, kumpaa laatua tuli ostettua. Sailytan samoin auton sisalla, joten ero on varmaan lahinna kosmeettinen. Kalliimpi oli kivemman varinen... :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Mustangnisti

Viesti Kirjoittaja Mustangnisti »

Nyt on sit exiden superhypermaximakku.. mahtavilla kylmäkäynnistysominaisuuksilla. vähintäänkin tarpeellinen ominaisuus kesäautossa...
Noista peitteistä sen verta. Että jos auto seisoo paikassa jossa ovia jne ei ole mahdollista pitää raollaan, niin kuinka todennäköstä on että alkaa homehtumaan.. kun tälleen kosteella kelillä sen sinne joutuu jättämään.. Sen verta hupaisaks meni mun peitteen ettiminen että kävelin sitten erokankaaseen ja ostin ison läjän kangasta ja kuminauhaa.... :D Toisaalta toi kangasvaihtoehto ainakin hengitää paremmin, tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.
Kun on käyty keskustelua tästä, että vaihdetaanko öljyt syksyllä, keväällä vai molempina. ja laitetaanko bensaa tankkiin vai ei. Niin mites muiden auton nesteiden kanssa. Tomaattiöljyt, vedet, jne.?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Minä vaihtaisin öljyt syksyllä, eli auto lämpimäksi ja öljyt ja suodatin pois, uusi suodatin ja öljyt sisään. Vanhoissa öljyissä on erilaisia epäpuhtaan palamisen jätöksiä, jotka eivät ole hyvästä.

Paino oli sanalla vaihtaisin, eipä taida tulla tänä syksynä vaihdettua PutJettiin, kun uutta konetta suunnitellaan ja vanhoilla ölkeillä on ajettu joku muutama tuhat kilsaa ja kesän molempien ratakaahailujen aikaan on lisätty litra ylimääräistäkin.

Kun kyselet homehtumista, niin kyseessä ei liene lämmin talli. Silloin on huolellinen siivous tärkeää. Maton ja myös penkkien saumojen tarkka imurointi. Homeitiöitähän on kyllä joka paikassa niin sisällä kuin ulkonakin.
Vastaa Viestiin