T45 vaihteisto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

T45 vaihteisto

Viesti Kirjoittaja arttu »

Mistä löytyy sopuhintaan kyseiseen laatikkoon sisus kaluja.... eikös se ole tuo T45 laatikko Cobrassa -96?
Äärettömän veemäisen työpäivän päätteeksi lähdin kotia kohti ilmeisesti vähän liian rajusti....laatikosta löytyy vain enää ykkönen :cry: Noh näin talvi nopeus rajoitus aikana sekin kyllä riittää..jos näin positiivisesti ajattelee...
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Miten ilmeni? Tuuttaako varattua ja ei koloa löydy, vaiko on ko totaalisen jumissa?

Mulla on käynyt useemman kerran niin että pakki jää jumiin. Siis kepukka ei todellakaan tule kolostaan. Muutamalla poppakonstilla sen saa auki; sammuttamalla moottorin taikka hiukan kytkimellä ja jarrulla rykimällä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
SG 441
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 13:53

Viesti Kirjoittaja SG 441 »

Kuinka ollakkaan olisi ehjä T 45 myynnissä T 56 tieltä.
040-505 7808
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

jumissa

Viesti Kirjoittaja arttu »

Ykkönen on kokoajan päällä... jos tarjoaa toista vaihdetta niin laatikko menee jumiin.... Otin laatikon tänään pois, kyljessä lukee Borgwarner...Eikö näissä pitäis olla Tremec 45 :?:
Meneekö muuten tuo T56 heittämällä paikalleen? käykö sama kardaani? Tuo on nimittäin mielessä käynnyt että vaihtais 6 lovisen laatikon..
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
SG 441
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 13:53

Viesti Kirjoittaja SG 441 »

Borgwarner on nykyään Tremec (netti tietoa)
T56 sopii koneen perään mutta taaempi kiinnike pitää muuttaa ja kardaania lyhentää.Yoke on kait sama ?
Nopeusmittaria varten on olemassa mekaaninen ja elektroninen versio,
-96 on viellä mekaaninen.
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

rikki oli

Viesti Kirjoittaja arttu »

Laatikko on nyt avattu.....siirtäjän nokka oli mennyt poikki. Onneksi on kaikki hammasrattaat ehjänä. Täytyy korjata siirtäjä ja samalla uusia 5 vaihteen laakeri niin pääsen senkin äänestä samalla eroon. Mistä saa edullisimmin kytkin paketin? Ilmeisesti king cobran paketti ei ole tajuttoman raskas käyttää? Tiedä vaikka kerkee vielä tälle syksylle ajoon...
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ostaa FordRacingin kytkinpaketeista se jossa luvataan 10% kevyempi poljin. Kerro mulle sitten mimmonen on ni minäkin tilaan. Oon semmosta vähän kattellut.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kytkinpaketeista ainakin oma centerforcen dual friction on aika suositeltava.
Go tell Alice....
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

Kytkimiä yms. voi kysellä vaikka tuumacidistä tai hhp:ltä ikaalisista. Tietty myös johansson, niemensivu, racersplace, usaparts. jne

Tuumacidissä ja hhp:llä sattuu vaan olemaan aikapaljon käytännön kokemusta juurikin mustangeista... :wink:

Itsellä juurikin tuore kingcobra tällähetkellä 94 cobrassa, on ehkä hiukan
kevyempi kuin hd-kytkin. Mutta ei se hd:kaan ollut mikään pha kun siihen tottui.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kävin ajelemassa kaverin 67:lla jossa T5 aski, foxin vaijerilla ja centerforcen dual frictionilla toteuttettu kytkin. Oli kyllä suuri yllätys miten paljon se oli keveämpi käyttää mitä mun 95:n king cobra. Ei kyllä tarvi kauaa miettiä minkä kytkimen seuraavaksi laitan.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Voitasko taas vähän puhua vaihteistoista itsestään? Mikäköhän lienee vikana kun tyhjäkäynnillä kuulee auton alta semmosta tasaista pehmeetä raplatusta. Vähän kuin painelaakeri, mutta ääni häviää vasta kun kytkin on ihan perällä asti pohjassa. Ei muuta ääntä mitenkään vaikka pistää pänninkiä päälle. Ja kun kaasua tökkää ihan hitusen kengän kärjellä niin rohahtaa samoilta seuduilta oikeen selkeesti. Ajossa ei kuitenkaan voimansiirrosta kuuluu mitään epänormaaleja ääniä, pois lukien ykkösellä moottorijarrutuksessa kuuluva voimakas vouvaava ääni.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
arttu
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Touko 2007, 22:30

laakeri

Viesti Kirjoittaja arttu »

Jos laatikko ei kerta muuten pahemmin äännä niin sanoisin että täytyy olla painelakeri äänen aiheuttaja. Paine laakerihan on periaatteessa ainut laakeri mikä voimansiirrossa pyörii kytkimen ollessa pohjassa ja vaihde päälle kytkettynä.
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
ledsepperi
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ledsepperi »

Tuo rallattelu voi johtua kai myös noista rattaiden päittäisvälyksistä. Rattaat pääsee vaihde vapaalla kolisemaan toisiinsa vaihteiston akselin pyöriessä moottorin mukana silloin kun kytkin ei ole pohjassa. Oma laatikkoni resonoi myös hieman jos vedättää konetta isommalla vaihteella. Tämä ei ole omalla kohdallani vaikuttanut askin toimintaan millään tavalla. Ja oma askini on miltei uusi.

Itselläni on kytkimenä Center Force Dual Friction ja olen ollut todella tyytyväinen. Paketin pitäis kestää aika reilua runttausta. Omani ostin Racers Placesta halvimman hinnan perusteella koko setti (levy, asetelma+painelaakeri) 475e vrt. esim Us Parts yli 700e

Niin ja jos jotakuta kiinnostaa niin olis yksi toimiva t-45 pilkkeiksi..
Vastaa Viestiin