Äärettömän veemäisen työpäivän päätteeksi lähdin kotia kohti ilmeisesti vähän liian rajusti....laatikosta löytyy vain enää ykkönen
T45 vaihteisto
T45 vaihteisto
Mistä löytyy sopuhintaan kyseiseen laatikkoon sisus kaluja.... eikös se ole tuo T45 laatikko Cobrassa -96?
Äärettömän veemäisen työpäivän päätteeksi lähdin kotia kohti ilmeisesti vähän liian rajusti....laatikosta löytyy vain enää ykkönen
Noh näin talvi nopeus rajoitus aikana sekin kyllä riittää..jos näin positiivisesti ajattelee...
Äärettömän veemäisen työpäivän päätteeksi lähdin kotia kohti ilmeisesti vähän liian rajusti....laatikosta löytyy vain enää ykkönen
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Miten ilmeni? Tuuttaako varattua ja ei koloa löydy, vaiko on ko totaalisen jumissa?
Mulla on käynyt useemman kerran niin että pakki jää jumiin. Siis kepukka ei todellakaan tule kolostaan. Muutamalla poppakonstilla sen saa auki; sammuttamalla moottorin taikka hiukan kytkimellä ja jarrulla rykimällä.
Mulla on käynyt useemman kerran niin että pakki jää jumiin. Siis kepukka ei todellakaan tule kolostaan. Muutamalla poppakonstilla sen saa auki; sammuttamalla moottorin taikka hiukan kytkimellä ja jarrulla rykimällä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
jumissa
Ykkönen on kokoajan päällä... jos tarjoaa toista vaihdetta niin laatikko menee jumiin.... Otin laatikon tänään pois, kyljessä lukee Borgwarner...Eikö näissä pitäis olla Tremec 45
Meneekö muuten tuo T56 heittämällä paikalleen? käykö sama kardaani? Tuo on nimittäin mielessä käynnyt että vaihtais 6 lovisen laatikon..
Meneekö muuten tuo T56 heittämällä paikalleen? käykö sama kardaani? Tuo on nimittäin mielessä käynnyt että vaihtais 6 lovisen laatikon..
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
rikki oli
Laatikko on nyt avattu.....siirtäjän nokka oli mennyt poikki. Onneksi on kaikki hammasrattaat ehjänä. Täytyy korjata siirtäjä ja samalla uusia 5 vaihteen laakeri niin pääsen senkin äänestä samalla eroon. Mistä saa edullisimmin kytkin paketin? Ilmeisesti king cobran paketti ei ole tajuttoman raskas käyttää? Tiedä vaikka kerkee vielä tälle syksylle ajoon...
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Ostaa FordRacingin kytkinpaketeista se jossa luvataan 10% kevyempi poljin. Kerro mulle sitten mimmonen on ni minäkin tilaan. Oon semmosta vähän kattellut.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Kytkimiä yms. voi kysellä vaikka tuumacidistä tai hhp:ltä ikaalisista. Tietty myös johansson, niemensivu, racersplace, usaparts. jne
Tuumacidissä ja hhp:llä sattuu vaan olemaan aikapaljon käytännön kokemusta juurikin mustangeista...
Itsellä juurikin tuore kingcobra tällähetkellä 94 cobrassa, on ehkä hiukan
kevyempi kuin hd-kytkin. Mutta ei se hd:kaan ollut mikään pha kun siihen tottui.
Tuumacidissä ja hhp:llä sattuu vaan olemaan aikapaljon käytännön kokemusta juurikin mustangeista...
Itsellä juurikin tuore kingcobra tällähetkellä 94 cobrassa, on ehkä hiukan
kevyempi kuin hd-kytkin. Mutta ei se hd:kaan ollut mikään pha kun siihen tottui.
Kävin ajelemassa kaverin 67:lla jossa T5 aski, foxin vaijerilla ja centerforcen dual frictionilla toteuttettu kytkin. Oli kyllä suuri yllätys miten paljon se oli keveämpi käyttää mitä mun 95:n king cobra. Ei kyllä tarvi kauaa miettiä minkä kytkimen seuraavaksi laitan.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Voitasko taas vähän puhua vaihteistoista itsestään? Mikäköhän lienee vikana kun tyhjäkäynnillä kuulee auton alta semmosta tasaista pehmeetä raplatusta. Vähän kuin painelaakeri, mutta ääni häviää vasta kun kytkin on ihan perällä asti pohjassa. Ei muuta ääntä mitenkään vaikka pistää pänninkiä päälle. Ja kun kaasua tökkää ihan hitusen kengän kärjellä niin rohahtaa samoilta seuduilta oikeen selkeesti. Ajossa ei kuitenkaan voimansiirrosta kuuluu mitään epänormaaleja ääniä, pois lukien ykkösellä moottorijarrutuksessa kuuluva voimakas vouvaava ääni.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
laakeri
Jos laatikko ei kerta muuten pahemmin äännä niin sanoisin että täytyy olla painelakeri äänen aiheuttaja. Paine laakerihan on periaatteessa ainut laakeri mikä voimansiirrossa pyörii kytkimen ollessa pohjassa ja vaihde päälle kytkettynä.
svt Cobra (Nos) -96
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
Bronco II -88
Kupla -52 (venyvä projekti)
-
ledsepperi
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 20:32
- Paikkakunta: Helsinki
Tuo rallattelu voi johtua kai myös noista rattaiden päittäisvälyksistä. Rattaat pääsee vaihde vapaalla kolisemaan toisiinsa vaihteiston akselin pyöriessä moottorin mukana silloin kun kytkin ei ole pohjassa. Oma laatikkoni resonoi myös hieman jos vedättää konetta isommalla vaihteella. Tämä ei ole omalla kohdallani vaikuttanut askin toimintaan millään tavalla. Ja oma askini on miltei uusi.
Itselläni on kytkimenä Center Force Dual Friction ja olen ollut todella tyytyväinen. Paketin pitäis kestää aika reilua runttausta. Omani ostin Racers Placesta halvimman hinnan perusteella koko setti (levy, asetelma+painelaakeri) 475e vrt. esim Us Parts yli 700e
Niin ja jos jotakuta kiinnostaa niin olis yksi toimiva t-45 pilkkeiksi..
Itselläni on kytkimenä Center Force Dual Friction ja olen ollut todella tyytyväinen. Paketin pitäis kestää aika reilua runttausta. Omani ostin Racers Placesta halvimman hinnan perusteella koko setti (levy, asetelma+painelaakeri) 475e vrt. esim Us Parts yli 700e
Niin ja jos jotakuta kiinnostaa niin olis yksi toimiva t-45 pilkkeiksi..