Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mistä löytyy sopuhintaan kyseiseen laatikkoon sisus kaluja.... eikös se ole tuo T45 laatikko Cobrassa -96?
Äärettömän veemäisen työpäivän päätteeksi lähdin kotia kohti ilmeisesti vähän liian rajusti....laatikosta löytyy vain enää ykkönen Noh näin talvi nopeus rajoitus aikana sekin kyllä riittää..jos näin positiivisesti ajattelee...
Miten ilmeni? Tuuttaako varattua ja ei koloa löydy, vaiko on ko totaalisen jumissa?
Mulla on käynyt useemman kerran niin että pakki jää jumiin. Siis kepukka ei todellakaan tule kolostaan. Muutamalla poppakonstilla sen saa auki; sammuttamalla moottorin taikka hiukan kytkimellä ja jarrulla rykimällä.
Ykkönen on kokoajan päällä... jos tarjoaa toista vaihdetta niin laatikko menee jumiin.... Otin laatikon tänään pois, kyljessä lukee Borgwarner...Eikö näissä pitäis olla Tremec 45
Meneekö muuten tuo T56 heittämällä paikalleen? käykö sama kardaani? Tuo on nimittäin mielessä käynnyt että vaihtais 6 lovisen laatikon..
Borgwarner on nykyään Tremec (netti tietoa)
T56 sopii koneen perään mutta taaempi kiinnike pitää muuttaa ja kardaania lyhentää.Yoke on kait sama ?
Nopeusmittaria varten on olemassa mekaaninen ja elektroninen versio,
-96 on viellä mekaaninen.
Laatikko on nyt avattu.....siirtäjän nokka oli mennyt poikki. Onneksi on kaikki hammasrattaat ehjänä. Täytyy korjata siirtäjä ja samalla uusia 5 vaihteen laakeri niin pääsen senkin äänestä samalla eroon. Mistä saa edullisimmin kytkin paketin? Ilmeisesti king cobran paketti ei ole tajuttoman raskas käyttää? Tiedä vaikka kerkee vielä tälle syksylle ajoon...
Ostaa FordRacingin kytkinpaketeista se jossa luvataan 10% kevyempi poljin. Kerro mulle sitten mimmonen on ni minäkin tilaan. Oon semmosta vähän kattellut.
Kytkimiä yms. voi kysellä vaikka tuumacidistä tai hhp:ltä ikaalisista. Tietty myös johansson, niemensivu, racersplace, usaparts. jne
Tuumacidissä ja hhp:llä sattuu vaan olemaan aikapaljon käytännön kokemusta juurikin mustangeista...
Itsellä juurikin tuore kingcobra tällähetkellä 94 cobrassa, on ehkä hiukan
kevyempi kuin hd-kytkin. Mutta ei se hd:kaan ollut mikään pha kun siihen tottui.
Kävin ajelemassa kaverin 67:lla jossa T5 aski, foxin vaijerilla ja centerforcen dual frictionilla toteuttettu kytkin. Oli kyllä suuri yllätys miten paljon se oli keveämpi käyttää mitä mun 95:n king cobra. Ei kyllä tarvi kauaa miettiä minkä kytkimen seuraavaksi laitan.
Voitasko taas vähän puhua vaihteistoista itsestään? Mikäköhän lienee vikana kun tyhjäkäynnillä kuulee auton alta semmosta tasaista pehmeetä raplatusta. Vähän kuin painelaakeri, mutta ääni häviää vasta kun kytkin on ihan perällä asti pohjassa. Ei muuta ääntä mitenkään vaikka pistää pänninkiä päälle. Ja kun kaasua tökkää ihan hitusen kengän kärjellä niin rohahtaa samoilta seuduilta oikeen selkeesti. Ajossa ei kuitenkaan voimansiirrosta kuuluu mitään epänormaaleja ääniä, pois lukien ykkösellä moottorijarrutuksessa kuuluva voimakas vouvaava ääni.
Jos laatikko ei kerta muuten pahemmin äännä niin sanoisin että täytyy olla painelakeri äänen aiheuttaja. Paine laakerihan on periaatteessa ainut laakeri mikä voimansiirrossa pyörii kytkimen ollessa pohjassa ja vaihde päälle kytkettynä.
Tuo rallattelu voi johtua kai myös noista rattaiden päittäisvälyksistä. Rattaat pääsee vaihde vapaalla kolisemaan toisiinsa vaihteiston akselin pyöriessä moottorin mukana silloin kun kytkin ei ole pohjassa. Oma laatikkoni resonoi myös hieman jos vedättää konetta isommalla vaihteella. Tämä ei ole omalla kohdallani vaikuttanut askin toimintaan millään tavalla. Ja oma askini on miltei uusi.
Itselläni on kytkimenä Center Force Dual Friction ja olen ollut todella tyytyväinen. Paketin pitäis kestää aika reilua runttausta. Omani ostin Racers Placesta halvimman hinnan perusteella koko setti (levy, asetelma+painelaakeri) 475e vrt. esim Us Parts yli 700e
Niin ja jos jotakuta kiinnostaa niin olis yksi toimiva t-45 pilkkeiksi..