Tyhjakaynti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Tyhjakaynti

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Nyt on uus 5.0 long block pienilla mausteilla.. Minkalaista tyhjakayntia olette pitaneet F303 nokka-akselilla..? 700rpm on ilmeisesti vahan matala, vaikkakin miehekkaan katkonainen. Simahti hidasteen yli ryomiessa, mutta onneksi tilanteen sai pelastettua "makistartilla".. :D Ajattelin hilata sen ainakin 100rpm ylemmas, ettei tartte odottaa seuraavaa noloa tilannetta... :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tämä ei liity nyt millään muotoa asiaan, mutta oletko veekoo nähnyt jo Tarantinon DeathProof elokuvan? Jos et ole niin mene. Jos olet nähnyt niin tuohon sun autoon sopisi äärimmäisen hienosti elokuvan "psykopaatin" mattamustan novan konepellin maalaus... Se voisi olla oikeasti pelottava näky.

Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Fastback kirjoitti:Jos olet nähnyt niin tuohon sun autoon sopisi äärimmäisen hienosti elokuvan "psykopaatin" mattamustan novan konepellin maalaus... Se voisi olla oikeasti pelottava näky.
Haha! Just fiksailin pari ruostepistetta konepellista ja tarttis taas kaivaa paukkupullot esiin. Pitaa varmaan kayda hakeen mattavalkosta ja teippia kanssa.. Leffaa nakematta toi sopis tyyliin... :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

900-1000 rpm saataisi olla sopiva tyhjäkäynti nopeus.
Alle 900 rpm veden ja öljyn kierto hidastuu turhan paljon varsinkin kuumassa koneessa. Alhaisella tyhjäkäynti nopeudella on myös juuri tuota sammumisilmiötä. Yli 1000 rpm rupeaa jo vaikuttamaan joissain tapauksissa sytytysennakkoon ja koneen tyhjäkäynti kierrokset saattaa sopivassa tilanteessa karata turhan ylös. Korkea tyhjäkäynti nopeus saattaa myös hankaloittaa ryömintänopeutta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kuulostaa hyvalta... Tan paivan koeajokierroksella ruuvailin tuota jonkin verran, ja aiempaan 700-800 sijaan nyt on 1000-1100rpm. Korvakuulolta on ehka hieman korkea, mutten jaksanut ruuvailla tarkemmin Kragenin pihalla (olivat unohtaneet laittaa suodattimen tiivisteen pajalla). Tarttee ruuvata 1/8 - 1/4 kierros auki ens kerralla, kun avaan konepeltia jne.

Kiitoksia!
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

JEP! 1000 rpm idle pitää oljynpaineetkin ylempänä lämpimänä.
jos turbiinikaan stalli ei ole este "ryömimiselle"
ja kylmänäkin ei kakella niin kaasun kanssa herkästi!
niin ja ... Hieno Nova kuvassakin... :wink:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Tyhjakaynti

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

veekoo kirjoitti:Nyt on uus 5.0 long block pienilla mausteilla.. Minkalaista tyhjakayntia olette pitaneet F303 nokka-akselilla..?
Pistäpäs sitten jossain vaiheessa kokemuksia tuosta nokasta. Muun kokoonpanon myötä tietenkin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Tyhjakaynti

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Arto65FB kirjoitti: Pistäpäs sitten jossain vaiheessa kokemuksia tuosta nokasta. Muun kokoonpanon myötä tietenkin.
Alakierroksilla vaanto putosi huomattavasti, perstuntumalta huonommaksi kuin 05:ssa. Aiemmin siis oli parempi alavaanto kuin tossa kauppakassissa. Ylakierroksilla taas sitten alko Tapahtumaan, vetaa aika rajusti 4000rpm+ Rajottimen toimintaa en ole viela kokeillut, kun ajattelin himmailla muutama sata mailia "sisaanajoa" nokille. Sitten alkaa taas riivaus. Leffaa tulee youtubeen, jahka kerkiaa.

Hyvaa:
- Miehekkaat aanet
- Teho ylakierroksilla

Huonoa:
- Tyhjakaynti
- Alavaanto


P.S. Jarrut olis kivat.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Laitas VeeKoo vähän speksejä koneestasi. Mm. kannet ja puristukset (staattinen & dynaaminen) kiinnostaa, sekä nokan ajoitus. Tietysti muutkin palikat voisit vaikka listata. Jos et palstalle halua postata niin tuikkaa PM tai eemaili...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Aah... Tarttis kaivaa kuitit esiin, just kun sain ne pois tosta pyorimasta. Aaninaytetta youtubessa:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin