Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Nyt on uus 5.0 long block pienilla mausteilla.. Minkalaista tyhjakayntia olette pitaneet F303 nokka-akselilla..? 700rpm on ilmeisesti vahan matala, vaikkakin miehekkaan katkonainen. Simahti hidasteen yli ryomiessa, mutta onneksi tilanteen sai pelastettua "makistartilla".. Ajattelin hilata sen ainakin 100rpm ylemmas, ettei tartte odottaa seuraavaa noloa tilannetta...
Tämä ei liity nyt millään muotoa asiaan, mutta oletko veekoo nähnyt jo Tarantinon DeathProof elokuvan? Jos et ole niin mene. Jos olet nähnyt niin tuohon sun autoon sopisi äärimmäisen hienosti elokuvan "psykopaatin" mattamustan novan konepellin maalaus... Se voisi olla oikeasti pelottava näky.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback kirjoitti:Jos olet nähnyt niin tuohon sun autoon sopisi äärimmäisen hienosti elokuvan "psykopaatin" mattamustan novan konepellin maalaus... Se voisi olla oikeasti pelottava näky.
Haha! Just fiksailin pari ruostepistetta konepellista ja tarttis taas kaivaa paukkupullot esiin. Pitaa varmaan kayda hakeen mattavalkosta ja teippia kanssa.. Leffaa nakematta toi sopis tyyliin...
900-1000 rpm saataisi olla sopiva tyhjäkäynti nopeus.
Alle 900 rpm veden ja öljyn kierto hidastuu turhan paljon varsinkin kuumassa koneessa. Alhaisella tyhjäkäynti nopeudella on myös juuri tuota sammumisilmiötä. Yli 1000 rpm rupeaa jo vaikuttamaan joissain tapauksissa sytytysennakkoon ja koneen tyhjäkäynti kierrokset saattaa sopivassa tilanteessa karata turhan ylös. Korkea tyhjäkäynti nopeus saattaa myös hankaloittaa ryömintänopeutta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kuulostaa hyvalta... Tan paivan koeajokierroksella ruuvailin tuota jonkin verran, ja aiempaan 700-800 sijaan nyt on 1000-1100rpm. Korvakuulolta on ehka hieman korkea, mutten jaksanut ruuvailla tarkemmin Kragenin pihalla (olivat unohtaneet laittaa suodattimen tiivisteen pajalla). Tarttee ruuvata 1/8 - 1/4 kierros auki ens kerralla, kun avaan konepeltia jne.
JEP! 1000 rpm idle pitää oljynpaineetkin ylempänä lämpimänä.
jos turbiinikaan stalli ei ole este "ryömimiselle"
ja kylmänäkin ei kakella niin kaasun kanssa herkästi!
niin ja ... Hieno Nova kuvassakin...
veekoo kirjoitti:Nyt on uus 5.0 long block pienilla mausteilla.. Minkalaista tyhjakayntia olette pitaneet F303 nokka-akselilla..?
Pistäpäs sitten jossain vaiheessa kokemuksia tuosta nokasta. Muun kokoonpanon myötä tietenkin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Arto65FB kirjoitti:
Pistäpäs sitten jossain vaiheessa kokemuksia tuosta nokasta. Muun kokoonpanon myötä tietenkin.
Alakierroksilla vaanto putosi huomattavasti, perstuntumalta huonommaksi kuin 05:ssa. Aiemmin siis oli parempi alavaanto kuin tossa kauppakassissa. Ylakierroksilla taas sitten alko Tapahtumaan, vetaa aika rajusti 4000rpm+ Rajottimen toimintaa en ole viela kokeillut, kun ajattelin himmailla muutama sata mailia "sisaanajoa" nokille. Sitten alkaa taas riivaus. Leffaa tulee youtubeen, jahka kerkiaa.
Laitas VeeKoo vähän speksejä koneestasi. Mm. kannet ja puristukset (staattinen & dynaaminen) kiinnostaa, sekä nokan ajoitus. Tietysti muutkin palikat voisit vaikka listata. Jos et palstalle halua postata niin tuikkaa PM tai eemaili...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****