rrravistaa kun takakumit suddaa (65fb)

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mussemaan kirjoitti:Ja kuten kirjoituksestani voi päätellä, olen tutkinut/pohtinut asiaa hyvinkin analyyttisesti.
Lähes yhtä analyyttisteoreettista, kuin "voima tulee raa'empana lävitse".
Mussemaan kirjoitti: Ja P.S.
Sorry fastback, nyt on PAKKO kuitata tuohon auto/manuaalivääntöön mitä pikkaisen aloittelimme jo Fun Runnissa olusen äärellä: :D
Shelby-look laittoi omaansa T10:n tilalle manuaalikoneistoisen C-4:n ja kyllä mies kertomansa mukaan tykkäs! Että on lootaa kivaa pykältää vormulatyyliin ja toisaalta ajella ihan normaalistikin :)
Vaikka eihän toki T10:ä ja uudempia manuaaleja voi suoraan verratakaan.
Toinen tykkää mummosta ja toinen tyttärestä. Kisamiehet ajavat sekä automaateilla, että manuaaleilla. Paluuta automaattiin ei ole eikä tule. Jos joskus eläkepäivillä epäilen ajotaitoani, niin käyttökotteroon voin valita automaatin, jotteivat nuoret jullit naureskele kun vanha jyyrä luistattelee kytkintä liikkeelle lähteissä. Mustangillahan ei kytkintä luistatete, pomps kytkin ylös ja mennään.

Arvaatkaa kun saan manuaalin isolohkon jatkoksi tulenko hehkuttamaan, kuinka makeaa on nyt kun ei ole enää automaattia... :roll:

Meikäläisen 289+4v toploader yhdistelmällä pompottamista tapahtuu reippaalla osakaasulla lähdettäessä. Vikaa ei esiinny jos lähtee rauhallisesti kuten yleensä tai hyvin runsaalla kaasulla. Tätä on testattu stripilläkin... :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kummathan nyt paremmat tuet?? noi slapperit kyl rumasti näkyy alta? katoin kuvasta noi traction barsit,pyöreet tangot,laipat päissä.. menikös nyt oikein?? trade partsilla tuumas et jouset vaihtoon, (5 lehtiset) konit on takana, jos säätäis tiukemmalle??
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

speedy kirjoitti:Kummathan nyt paremmat tuet?? noi slapperit kyl rumasti näkyy alta? katoin kuvasta noi traction barsit,pyöreet tangot,laipat päissä.. menikös nyt oikein?? trade partsilla tuumas et jouset vaihtoon, (5 lehtiset) konit on takana, jos säätäis tiukemmalle??
Nymannilla oli ainakin vielä talvella jäljellä HD -jousia joita se oli saanut sopivasti.
Meinaan että jäykemmillä jousilla varmaan ainakin oireet vähenisivät.

Ja tetenkin yksi vaihtoehto voisi olla toisen iskarin alapään säätö akselin toiselle puolelle, niinkuin se oli -67:n "paremmassa" alustapaketissa.
Oliko se nyt nimeltään "competition suspension" tmv.
Tätä käyttivät pyöhemmin ainakin 429 BOSSeissa tuon perän pompotuksen kuriinsaamiseksi.


Korjatkaa jos muistini tekee tepposia
Kuva
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jep! isokorisissa oli ainakin mainittua handling versiota. kysynpä nyt tässäkin vielä tuota takavakaaja mielipidettä??
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itellä uudet 5-lehtiset ja uudet Kybit... Ja pompottelee. Shelby-barsit työn alla. itse tein, säästin.. hys
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Löytyisikö kuvaa molemman tyylisistä barseista? Valoittaisi kummasti asiaa.
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Onkohan tämä vaan lukkoperävehkeiden ongelma?
Ei ole paljoa pompotellut. :?:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Suattaapi olla. mä laitan tässä jossain vaiheessa noi selpy träksön paarssit (120e) kunhan saan muut onkelmat veks ,raportoin sitten vaikutuksesta 8)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ari66ht kirjoitti:Onkohan tämä vaan lukkoperävehkeiden ongelma?
Ei ole paljoa pompotellut. :?:
Ei tarvita lukkoperää pompotuksen aikaansaamiseksi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ajateltiin poikien kanssa kokeilla tällaisia tukia, ettei perä lähtisi niin helposti pommpimaan. Jarrutuksen suhteen kapistukset taitaa olla merkitykseltään vähäiset.
http://www.calvertracing.com/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Noista Calverteista en olekaan mitään negatiivista kuullut.
Harmittaahan se kun vaivalla rakennetun koneen tehot
katoaa suditteluun 8) Itellä parannus noiden shelby barssien lisäksi voisi olla tuuman madalluspalikan poistaminen ja samalla jousien vaihto 1" pudottaviin mid-eye jousiin...

Yksio lääke voisi olla noiden shelbybarsien kumipuslien vaihto vähän jäykempään materiaaliin... Poly/ nylon. Jousissa on jo edessä ja takana poly-puslat...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla ei ravista kun sutii. Shelby-barsit on. Mutta miksi kumi ei vingu kun sutii!? Suhisee vaan :? Oishan se hianoa ku vinkuis 8)
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Perän pomppiminen voi johtua löysistä
taka-akselin kiinityksistä (helat), lehtijouset taipuvat, kierrejousisilla
taipumus helpommin loikkimiseen
iskarit eivät toimi oikein , jopa tehon puute, pinionin kulma,
perän saa pomppimaan millä vaihteistolla tahansa
jos on löysää ! yleensä vaatii lisätukea vakio rakenne.
Se on totta että tehosta ei ole hyötyä jos se menee
sutimiseen. usein satsataan moottoriin mutta muu voimansiirto/ alusta
jää tois arvoiseksi ja ihmetellään...
Kellarikin vaatii omansa :wink:
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Calvertilla hieno Galleria!
Alan Keulimista 8)
kyseinen vipu-tanko kombinaatio
varmaan toimaa ! ei muuta kuin kopsaamaan ja kokeilee! :wink:
Vastaa Viestiin