rrravistaa kun takakumit suddaa (65fb)

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Vieras

rrravistaa kun takakumit suddaa (65fb)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joo elikkä testasin tossa lähtöjä uuella lelullani, vaan ikeästi ravisti reippaassa lährössä! Tarvinko nyt traction barsit? vai muut barsit?
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Eikös ravistaminen johdu siitä että iskunvaimentimet ei tykkää antaa pyörien olla maassa vaan ne vetävät niitä myös ylös :-)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2581
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Pomppiminen johtuu jousien vääntymisestä S:lle ja palautumisesta takaisin paraabelimpaan muotoon. Vääntö vääntää taka-akselin etupuolta ylöspäin. Ei hyvä. Rikkoo ajan oloon perän ja/tai ristinivelet. Osta minulta slapper barit, ne estävät saat halvalla.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Arto65FB kirjoitti:Pomppiminen johtuu jousien vääntymisestä S:lle ja palautumisesta takaisin paraabelimpaan muotoon. Vääntö vääntää taka-akselin etupuolta ylöspäin. Ei hyvä. Rikkoo ajan oloon perän ja/tai ristinivelet. Osta minulta slapper barit, ne estävät saat halvalla.
Tuttu ilmiö omassa '65 fb:ssä. Ravistus on vain sen merkki, ettei ollut kaasu tarvittavan syvällä lähdössä... :twisted:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Arto65FB kirjoitti:Pomppiminen johtuu jousien vääntymisestä S:lle ja palautumisesta takaisin paraabelimpaan muotoon. Vääntö vääntää taka-akselin etupuolta ylöspäin. Ei hyvä. Rikkoo ajan oloon perän ja/tai ristinivelet. Osta minulta slapper barit, ne estävät saat halvalla.
Jos ei vieras osta niin minä tarvisin kanssa jotain lääkettä samaan vaivaan, eli saapi tarjota vaikka privana. :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minäkin testasin tänään kuinka sytytys on kohdallaan. Hyvin suti eikä perä pomppinut, painui vaan aika alas. Kesällä laitoin kiinni "Shelby-traction barsit. 8)

Ajokelit alkaa olla takana aina silloin kun meno alkaa toden teolla vasta maistua :cry:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo mie olin tuo vieras, en vaan muist aikasemmin kirjautua. kyllähän minä ne voisin haluta.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Kokemuksieni mukaan jostain kumman syystä manuaalivaihteiset ovat paljon hanakampia ravistamaan kuin automaatit, siis korimallista riippumatta.

Mistä lie johtuu?
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mielenkiintoista! tuliskohan automaatilla hieman, tasaisempi/venyvämpi veto ... mulla on semmonen ajatus että C4-tomaatin tohon laitan! eli jos joku kaipaa T10-askia, niin tosta sitten varmaan vapautuu, voi vaihtokauppaakin tehdä automaattiin :)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

...Siis minä toi äsken
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mitäs eroa on slapperbarseilla ja traction.....??
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2581
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Slapper bar on simppeli bolt on osa. Traction barit vaativat hitsausta. Nämä minun kiinnitetään u-pulttien levyn tilalle ja etupäässä on pohjaanlyöntikumi, joka sitten ottaa kiinni etujouseen etusilmukan kohdalla ja estää jousen taipumisen mutkalla kiihdytyksessä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mussemaan kirjoitti:Kokemuksieni mukaan jostain kumman syystä manuaalivaihteiset ovat paljon hanakampia ravistamaan kuin automaatit, siis korimallista riippumatta.

Mistä lie johtuu?
Tämä on nyt ihan mutua, mutta jotenkin tuntuu, että manuaalissa voima tulee paljon raaempana lävitse, automaatissa turbiini antaa anteeksi... :roll: Noniin, ja sitten joku ammattilainen selvittää miksi oikeasti käy näin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Juu kun tutulla on -65 fairlane manuaalilla ja 289 kasilla.
Valitti että pompottaa niin prkleesti ja laittoikin ladderbarssit.

Ei ongelma sillä täysin poistunut, mutta oireet kyllä lieventyivät.

Vivioin sellaista vähän itsekin että manuaalissa alkaessa pompottamaan klappia on periaatteessa vaihteiston tyypistä johtuen kytkimelle asti eli edestakaiselle rynkykselle "on enemmän tilaa" :shock: tmv...heh olipas tieteellistä...

Tosiaan automaatissa planeettapyörästö turbiineineen pitää ehkä paremmin "löysät pois" voimansiirrosta vedon ollessa päällä.

Ja kuten kirjoituksestani voi päätellä, olen tutkinut/pohtinut asiaa hyvinkin analyyttisesti.


Ja P.S.
Sorry fastback, nyt on PAKKO kuitata tuohon auto/manuaalivääntöön mitä pikkaisen aloittelimme jo Fun Runnissa olusen äärellä: :D
Shelby-look laittoi omaansa T10:n tilalle manuaalikoneistoisen C-4:n ja kyllä mies kertomansa mukaan tykkäs! Että on lootaa kivaa pykältää vormulatyyliin ja toisaalta ajella ihan normaalistikin :)
Vaikka eihän toki T10:ä ja uudempia manuaaleja voi suoraan verratakaan.
Kuva
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Tuttua on täälläkin tuo hampaat irrottava täristys. Tämä ilmeni, kun otin lätäkössä burnista katurenkain. Kun alle ruuvasi slicksit, ilmiö hävisi kokonaan. Myöskään kuivalla asvaltilla katurenkailla ilmiötä ei ole. Eli pidon ollessa heikompi, nuo jouset pääsevät tuohon edestakaiseen liikkeeseen ja parhaiten sen poisto onnistuu tuennalla, joka on molemmista päistä kiinni....
Vastaa Viestiin