rrravistaa kun takakumit suddaa (65fb)
rrravistaa kun takakumit suddaa (65fb)
Joo elikkä testasin tossa lähtöjä uuella lelullani, vaan ikeästi ravisti reippaassa lährössä! Tarvinko nyt traction barsit? vai muut barsit?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tuttu ilmiö omassa '65 fb:ssä. Ravistus on vain sen merkki, ettei ollut kaasu tarvittavan syvällä lähdössä...Arto65FB kirjoitti:Pomppiminen johtuu jousien vääntymisestä S:lle ja palautumisesta takaisin paraabelimpaan muotoon. Vääntö vääntää taka-akselin etupuolta ylöspäin. Ei hyvä. Rikkoo ajan oloon perän ja/tai ristinivelet. Osta minulta slapper barit, ne estävät saat halvalla.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Jos ei vieras osta niin minä tarvisin kanssa jotain lääkettä samaan vaivaan, eli saapi tarjota vaikka privana.Arto65FB kirjoitti:Pomppiminen johtuu jousien vääntymisestä S:lle ja palautumisesta takaisin paraabelimpaan muotoon. Vääntö vääntää taka-akselin etupuolta ylöspäin. Ei hyvä. Rikkoo ajan oloon perän ja/tai ristinivelet. Osta minulta slapper barit, ne estävät saat halvalla.

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tämä on nyt ihan mutua, mutta jotenkin tuntuu, että manuaalissa voima tulee paljon raaempana lävitse, automaatissa turbiini antaa anteeksi...Mussemaan kirjoitti:Kokemuksieni mukaan jostain kumman syystä manuaalivaihteiset ovat paljon hanakampia ravistamaan kuin automaatit, siis korimallista riippumatta.
Mistä lie johtuu?

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Juu kun tutulla on -65 fairlane manuaalilla ja 289 kasilla.
Valitti että pompottaa niin prkleesti ja laittoikin ladderbarssit.
Ei ongelma sillä täysin poistunut, mutta oireet kyllä lieventyivät.
Vivioin sellaista vähän itsekin että manuaalissa alkaessa pompottamaan klappia on periaatteessa vaihteiston tyypistä johtuen kytkimelle asti eli edestakaiselle rynkykselle "on enemmän tilaa"
tmv...heh olipas tieteellistä...
Tosiaan automaatissa planeettapyörästö turbiineineen pitää ehkä paremmin "löysät pois" voimansiirrosta vedon ollessa päällä.
Ja kuten kirjoituksestani voi päätellä, olen tutkinut/pohtinut asiaa hyvinkin analyyttisesti.
Ja P.S.
Sorry fastback, nyt on PAKKO kuitata tuohon auto/manuaalivääntöön mitä pikkaisen aloittelimme jo Fun Runnissa olusen äärellä:
Shelby-look laittoi omaansa T10:n tilalle manuaalikoneistoisen C-4:n ja kyllä mies kertomansa mukaan tykkäs! Että on lootaa kivaa pykältää vormulatyyliin ja toisaalta ajella ihan normaalistikin
Vaikka eihän toki T10:ä ja uudempia manuaaleja voi suoraan verratakaan.
Valitti että pompottaa niin prkleesti ja laittoikin ladderbarssit.
Ei ongelma sillä täysin poistunut, mutta oireet kyllä lieventyivät.
Vivioin sellaista vähän itsekin että manuaalissa alkaessa pompottamaan klappia on periaatteessa vaihteiston tyypistä johtuen kytkimelle asti eli edestakaiselle rynkykselle "on enemmän tilaa"

Tosiaan automaatissa planeettapyörästö turbiineineen pitää ehkä paremmin "löysät pois" voimansiirrosta vedon ollessa päällä.
Ja kuten kirjoituksestani voi päätellä, olen tutkinut/pohtinut asiaa hyvinkin analyyttisesti.
Ja P.S.
Sorry fastback, nyt on PAKKO kuitata tuohon auto/manuaalivääntöön mitä pikkaisen aloittelimme jo Fun Runnissa olusen äärellä:

Shelby-look laittoi omaansa T10:n tilalle manuaalikoneistoisen C-4:n ja kyllä mies kertomansa mukaan tykkäs! Että on lootaa kivaa pykältää vormulatyyliin ja toisaalta ajella ihan normaalistikin

Vaikka eihän toki T10:ä ja uudempia manuaaleja voi suoraan verratakaan.

- KooKoo
- Aktiivi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
- Paikkakunta: Kauhajoki
Tuttua on täälläkin tuo hampaat irrottava täristys. Tämä ilmeni, kun otin lätäkössä burnista katurenkain. Kun alle ruuvasi slicksit, ilmiö hävisi kokonaan. Myöskään kuivalla asvaltilla katurenkailla ilmiötä ei ole. Eli pidon ollessa heikompi, nuo jouset pääsevät tuohon edestakaiseen liikkeeseen ja parhaiten sen poisto onnistuu tuennalla, joka on molemmista päistä kiinni....