8" / 9" perä

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 8" / 9" perä

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Välityksen hammaskehän halkaisija tuumina. Ratkaiseva merkitys yleensä perän kestoon. Fordin 9-tuumaista käyttävät kovasti rääkreis-piireissä missä autoissa tahansa, kun kestää....
JoeCool kirjoitti:-65 autoissa on ilmeisesti alkuperäisesti ollut 8 tuuman perä. Jos perä nyt onkin 9 niin saako auton kuitenkin museokatsastettua?

...
Saa, jos autosi on aito Shelby GT-350. :lol: :lol: :lol:
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Katso alla olevasta linkistä perustietoa kyseisten perien eroista. Paras ja nopein tapa tutkia, onko perä 8" vai 9" on kokeilla, mahtuuko hylsyavain kahteen alimpaan casen kiinnitysmutteriin. Jos mahtuu, niin perä on 8". Ysituumaiseen caseen ei saa hylsyä paikoilleen kahteen alimpaan kiinnitysmutteriin. Niissä on käytettävä lenkkityyppistä avainta. Tämä vinkki löytyy linkistä.


http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Olikos -65 vuonna K-koodi jo olemassa. Eikös siinä ole myös 9" perä.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Toki oli K mutta sen kanssa 8" perä. 9" oli vain Shelbyissä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ihan OT:na tähän väliin kysäisen.. Kuinka kestäväksi ja hyväksi/huonoksi peräksi ränkätään "uudempien" Taunuksien 8.8" perä?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

GT-350 kirjoitti:Toki oli K mutta sen kanssa 8" perä. 9" oli vain Shelbyissä.
Yhden tiedon mukaan kaikissa 271 hp K koodin 65 Mustangeissa oli 9" perä.
"All Mustangs with the 271 hp 289 also came with the large nine-inch rear axel ring gear. All other Mustangs got the smaller eight-inch rear."
Lähde: Mustang Red Book, Early 1965-1990 / Petter C. Sessler / 1990
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kirjoissa lienee eroja. Parista kirjasta katsoin eikä löytynyt viittausta K + 9 suuntaan. Toisaalta ei suoraan kiellettykkään moista.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Eikä se sitä paitsi ole edes 9" alkujaan vaan lautaspyörä 8 3/4, on myös mainittu Shop Manualissa K-koodin kohdalla. Niitä on siis vain alunperin alle laitetuissa. Varaosana tuli sitten tavallista 9" lautaspyörää. Ellei sitten ole niin, että tyypilliseen Foordin tapaan Shop Manualin tekijä meni itsekseen mittaamaan ja mittasi eri tavalla.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
MAKA
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja MAKA »

Jees, eli toiseen alkup. kysymykseen vastatakseni. Eikai se nyt niin tarkkaa oo mikä perä sielä on ja mistäs ne museotarkastajatkaan sitä helposti tunnistais. Ainakaan täällä vaasan seudulla pääpaino ei (tietääkseni) ole ehdottomassa alkuperäisyydessä vaan tyyliltään/ajanmukaisuudeltaan oikean mallisessa. Mutta tarkastajia on paljon, ja sitämyöten vaatimukset vaihtelee.
Vastaa Viestiin