Saa, jos autosi on aito Shelby GT-350.JoeCool kirjoitti:-65 autoissa on ilmeisesti alkuperäisesti ollut 8 tuuman perä. Jos perä nyt onkin 9 niin saako auton kuitenkin museokatsastettua?
...
8" / 9" perä
Re: 8" / 9" perä
Välityksen hammaskehän halkaisija tuumina. Ratkaiseva merkitys yleensä perän kestoon. Fordin 9-tuumaista käyttävät kovasti rääkreis-piireissä missä autoissa tahansa, kun kestää....

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Katso alla olevasta linkistä perustietoa kyseisten perien eroista. Paras ja nopein tapa tutkia, onko perä 8" vai 9" on kokeilla, mahtuuko hylsyavain kahteen alimpaan casen kiinnitysmutteriin. Jos mahtuu, niin perä on 8". Ysituumaiseen caseen ei saa hylsyä paikoilleen kahteen alimpaan kiinnitysmutteriin. Niissä on käytettävä lenkkityyppistä avainta. Tämä vinkki löytyy linkistä.
http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm
http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm
Olikos -65 vuonna K-koodi jo olemassa. Eikös siinä ole myös 9" perä.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Ihan OT:na tähän väliin kysäisen.. Kuinka kestäväksi ja hyväksi/huonoksi peräksi ränkätään "uudempien" Taunuksien 8.8" perä?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Yhden tiedon mukaan kaikissa 271 hp K koodin 65 Mustangeissa oli 9" perä.GT-350 kirjoitti:Toki oli K mutta sen kanssa 8" perä. 9" oli vain Shelbyissä.
"All Mustangs with the 271 hp 289 also came with the large nine-inch rear axel ring gear. All other Mustangs got the smaller eight-inch rear."
Lähde: Mustang Red Book, Early 1965-1990 / Petter C. Sessler / 1990
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Eikä se sitä paitsi ole edes 9" alkujaan vaan lautaspyörä 8 3/4, on myös mainittu Shop Manualissa K-koodin kohdalla. Niitä on siis vain alunperin alle laitetuissa. Varaosana tuli sitten tavallista 9" lautaspyörää. Ellei sitten ole niin, että tyypilliseen Foordin tapaan Shop Manualin tekijä meni itsekseen mittaamaan ja mittasi eri tavalla.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Jees, eli toiseen alkup. kysymykseen vastatakseni. Eikai se nyt niin tarkkaa oo mikä perä sielä on ja mistäs ne museotarkastajatkaan sitä helposti tunnistais. Ainakaan täällä vaasan seudulla pääpaino ei (tietääkseni) ole ehdottomassa alkuperäisyydessä vaan tyyliltään/ajanmukaisuudeltaan oikean mallisessa. Mutta tarkastajia on paljon, ja sitämyöten vaatimukset vaihtelee.