Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kurjaa kayntia selvitellessa pari pyttya paljastui vajaapuristeisiksi.. Kylmana ok, mutta lamposena katoaa. Onko kellaan ollu moista? Syy voi olla taannoinen veto yhta kamaroa vastaan, jonka voitto ilmeisesti makso padan.. Olisikohan vihdoin aika alkaa saastamaan siihen kraaterimoottoriin vaiko riittaisiko ihan joku pikkuremppa..?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Venttiilit kavi mielessa, kun se taannoin poksutteli & kalkatteli jonkin verran ennen viritysta ja venttiilien saato on ollu listalla tovin aikaa. Mitenkahan tuon pystyisi selvittamaan, onko se venat, pahvi vaiko jotain vakavampaa? Muuten kuin avaamalla siis? Vetta se ei sylje ulos ollenkaan eika kauheasti oljyjakaan. Siis normaalia enempaa. Toki tota huonokayntisyytta on ollu ilmassa vasta tovin, joten pitanee seurailla, mitka liemet mahdollisesti saa kyytia..?
Mulla oli eräässä seevyn pikkuplokissa joku vetäny säädöt pohjaan, kylmänä kävi ok, mutta kuumana alko ontumaan, uusien nostimien ja säätöjen jälkeen toimi taas hjuvin
Teetä tai tee ohivuotomittaus. Silloin kuulet korvalla mistäpäin kone falskaa. Eli plugi kiinni tulpan paikalle (kuten puristuksia mitatessa) ja ilmaa pyttyyn. Jos tuhisee putkessa on männänrenkaat menettäneet pontensa jos tuhisee öljykorkista niin venttiilit vuotaa. Jos taas tulee kuplia veteen, niin kansipahvi on menetettyä.
Mustang GT -88 "Mustikki" Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt" Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Foxy Lady kirjoitti:Teetä tai tee ohivuotomittaus. Silloin kuulet korvalla mistäpäin kone falskaa. Eli plugi kiinni tulpan paikalle (kuten puristuksia mitatessa) ja ilmaa pyttyyn. Jos tuhisee putkessa on männänrenkaat menettäneet pontensa jos tuhisee öljykorkista niin venttiilit vuotaa. Jos taas tulee kuplia veteen, niin kansipahvi on menetettyä.
Ohivuoto mittaus tietenkin paras tapa selvittää ongelma.
Tarkennus:
-jos suhisee pakokanavaan (pakoputkeen) niin pakoventtiili vuotaa
-jos suhisee imukanavaan (imusarjaan) niin imuventtiili vuotaa
-jos suhisee kampikammioon (venttiilikoppiin) niin männän renkaat vuotaa
-jos suhisee (kuplii) vesitilassa (syylarissa) niin kansipahvi vuotaa
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Jepjep.. Mannanrenkaat valskaa kahdessa pytyssa ja toisessa niista myos imuventtiili. Tais tulla reissu moottorikauppaan. Olisko tollanen rebuildattu 351W GT40 kansilla ja rullanokilla hintansa vaarti..?