foxin pulttijaon muutos 4 pulttisesta --> 5 pulttiseksi ?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Aku_81 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:
exquisite kirjoitti:
vanteita löytyy niin surkea valikoima 4-pulttijaolle. tarttis saada jotku 10" leveet tynnyrit taakse.
Aku, parempi vannevalikoima, ei muuta tolkkua periaatteessa. No oisko taakse paremmin saatavilla levyjarrusatseja?

Itse aloin ajatella Ford Racingin jarrukonversiota ja ei ole mielestäni pahan hintainenkaan tuollaiseksi satsiksi. 11" levyt taakse, ns. Explorer conversion kit, ja menee 8.8- ja 9 -periin. Jenkeissä luokkaa $375 esim. Summitilla, kotimaassa kuulin jonkun ostaneen reilulla 400 eurolla.

Vastaus alkup. kysymykseen, tässä yksi vaihtoehto: Em. kit + esim. Moserin akselit + FRPP 5-pulttiset etulevyt jäänee vielä alle tonnin satsiksi kaikkinensa (ei taida tulla käsijarruvaijereita tuohon kittiin joten ne hankittava erikseen jos vanhat ei käy). Muutaman satasen halvemmaksi jää jos taakse jättää rumpujarrut.

Exq:lle 4-pulttiset; ei taida löytyä ihan noin leveitä mutta lienet tsekannut Citroen/Peugeot/Saab/Toyota/Ford -valikoimat? 4x108 ja ET pieni.
Parempi vannevalikoima olis ok mutta ei hirveästi näihin nelivalovokseihin ole asiallisia vanteita mitkä alle viittis laittaa, no tietty bullitit mutta näyttää aika monella (jenkillä) niitä olevan joten jääköön viispulttisuus. Tuskinpa takalevytkään onnelliseksi tekee, montas kertaa ac474 ts hannu kävi leimalla että sai käsijarrun pitämään, kolmas kertako toden sanoi? Oishan 13" etulevyt näyttävät mutta kun ei ole mitään kunnon pannua pellin alla niin olkoot, jos ei noilla 11" ja lincolnin satuloilla pysähdy niin onhan tuolla rintajupilla vieläkin svt cobra myynnissä :lol:
No kyllähän jarrurullilla tuli käytyä ainakin kymmenen kertaa, mutta sitten kun tilasin jenkkilästä OIKEAT minun jarruihin kuuluvat vaijerit, niin johan rupesi pelittämään ( miten tämä liittyy muuten foxin 4-5-pulttimuutokseen :?: ).

Itse olen ERITTÄIN tyytyväinen 5-pulttimuutokseen nimenomaan vannevalikoiman takia ja isompien jarrujen vaihtoehtojen.

Suosittelen :peukku: :boink:
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja exquisite »

mites tämä mahtais toimia..

4 LUG TO 5 CONVERSION KIT - FORD MUSTANG 79-93
US $149.95

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-LUG-TO ... dZViewItem
-91GT
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

exquisite kirjoitti:mites tämä mahtais toimia..

4 LUG TO 5 CONVERSION KIT - FORD MUSTANG 79-93
US $149.95

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-LUG-TO ... dZViewItem
Mikä ettei toimis, kunhan ei inssi leimalla huomaa...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja exquisite »

Dervish kirjoitti:
Mikä ettei toimis, kunhan ei inssi leimalla huomaa...
Kait noi on helppo napsia pois ja laittaa 4 pulttiset vanteet alle katastukseen.
-91GT
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Toisilla vannevalmistajilla samanlainen systeemi,eli laippa pulteilla omaan
kiinni ja siihen vanne pinnapulteilla kiinni.Voi jaon ja ofsetin muuttaa samalla.Rengasliike ainakin väitti systeemin olevan hyväksytyn?Laipat pultteineen oli jotain 160e,-
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

ac5 kirjoitti:Toisilla vannevalmistajilla samanlainen systeemi,eli laippa pulteilla omaan
kiinni ja siihen vanne pinnapulteilla kiinni.Voi jaon ja ofsetin muuttaa samalla.Rengasliike ainakin väitti systeemin olevan hyväksytyn?Laipat pultteineen oli jotain 160e,-
Juu on laillinen jos on tarkoitettu käytettäväksi juuri sen auton ja sen vanteen kanssa, mutta muuten voi inssi rapsauttaa hylyn.

Itte ku hain noita spacereita Hämeenlinnalaisista rengasliikkeistä niin parissa sanottiin ettei he sellaisia myy koska ovat laittomia. Ja se tuli vastauksena ennenkuin ehin loppuun asti kysymäänkään...

Onhan se vähän tyyriimpi jos vaihtaa levyt ja vetarit kuten ite tein, mutta kun ne vanteetki joutuu kuitenkin ostamaan jne niin sama sitten nuokin hommata niin jää tuokin spacerien kanssa puljaaminen pois...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Joo,vannevalmistaja hyväksyttänyt omalle mallilleen.Kyseisessä vanteessa muistaakseni iso ofset ja teräslaipoilla saadaan käymään eri autoihin sopivaksi.
Avatar
exquisite
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Touko 2005, 21:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja exquisite »

ac5 kirjoitti:Joo,vannevalmistaja hyväksyttänyt omalle mallilleen.Kyseisessä vanteessa muistaakseni iso ofset ja teräslaipoilla saadaan käymään eri autoihin sopivaksi.
mistähän vanteesta mahtaa olla kysymys?
ja mistä rengasliikkeestä?
-91GT
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

ATP INOX SS/ÖRUM:n luettelo.Tosin mokasin kyllä pahasti ton leveyden puolesta, mitä sulla oli vaatimuksena,nää näköjään vain 8"..muistikuvana oli "9,sorry

ROH:lla löytyy joitain malleja,mutta 10"??Mikähän ofsetti silloin pitäis olla?
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

OZ Racingillä on myös spacereitä käytössä. Pösöön vanteita ainakin sovitellaan Fordin specseillä. Volvoon aikanaan olisin tarvinnut niin selviteltiin sitten paikallisen kauppiaan kanssa. Ei löytynyt Volvoon, joten päädyin liimaamaan ja kittaamaan spacerit vanteeseen kiinni, vähän maalia eikä katsuri huomannut mitään vaikka tarkkaan tutki jarruja. Oli sovitukset satulan ja vanteet nälillä aika tarkat, pari milliä tilaa. :lol:

Porschella tulee jotkut mallit jo tehtaalta spacereilla
Vastaa Viestiin