foxin pulttijaon muutos 4 pulttisesta --> 5 pulttiseksi ?
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
No kyllähän jarrurullilla tuli käytyä ainakin kymmenen kertaa, mutta sitten kun tilasin jenkkilästä OIKEAT minun jarruihin kuuluvat vaijerit, niin johan rupesi pelittämään ( miten tämä liittyy muuten foxin 4-5-pulttimuutokseenAku_81 kirjoitti:Parempi vannevalikoima olis ok mutta ei hirveästi näihin nelivalovokseihin ole asiallisia vanteita mitkä alle viittis laittaa, no tietty bullitit mutta näyttää aika monella (jenkillä) niitä olevan joten jääköön viispulttisuus. Tuskinpa takalevytkään onnelliseksi tekee, montas kertaa ac474 ts hannu kävi leimalla että sai käsijarrun pitämään, kolmas kertako toden sanoi? Oishan 13" etulevyt näyttävät mutta kun ei ole mitään kunnon pannua pellin alla niin olkoot, jos ei noilla 11" ja lincolnin satuloilla pysähdy niin onhan tuolla rintajupilla vieläkin svt cobra myynnissäGT-350 kirjoitti:Aku, parempi vannevalikoima, ei muuta tolkkua periaatteessa. No oisko taakse paremmin saatavilla levyjarrusatseja?exquisite kirjoitti:
vanteita löytyy niin surkea valikoima 4-pulttijaolle. tarttis saada jotku 10" leveet tynnyrit taakse.
Itse aloin ajatella Ford Racingin jarrukonversiota ja ei ole mielestäni pahan hintainenkaan tuollaiseksi satsiksi. 11" levyt taakse, ns. Explorer conversion kit, ja menee 8.8- ja 9 -periin. Jenkeissä luokkaa $375 esim. Summitilla, kotimaassa kuulin jonkun ostaneen reilulla 400 eurolla.
Vastaus alkup. kysymykseen, tässä yksi vaihtoehto: Em. kit + esim. Moserin akselit + FRPP 5-pulttiset etulevyt jäänee vielä alle tonnin satsiksi kaikkinensa (ei taida tulla käsijarruvaijereita tuohon kittiin joten ne hankittava erikseen jos vanhat ei käy). Muutaman satasen halvemmaksi jää jos taakse jättää rumpujarrut.
Exq:lle 4-pulttiset; ei taida löytyä ihan noin leveitä mutta lienet tsekannut Citroen/Peugeot/Saab/Toyota/Ford -valikoimat? 4x108 ja ET pieni.

Itse olen ERITTÄIN tyytyväinen 5-pulttimuutokseen nimenomaan vannevalikoiman takia ja isompien jarrujen vaihtoehtojen.
Suosittelen


mites tämä mahtais toimia..
4 LUG TO 5 CONVERSION KIT - FORD MUSTANG 79-93
US $149.95
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-LUG-TO ... dZViewItem
4 LUG TO 5 CONVERSION KIT - FORD MUSTANG 79-93
US $149.95
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-LUG-TO ... dZViewItem
-91GT
Mikä ettei toimis, kunhan ei inssi leimalla huomaa...exquisite kirjoitti:mites tämä mahtais toimia..
4 LUG TO 5 CONVERSION KIT - FORD MUSTANG 79-93
US $149.95
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-LUG-TO ... dZViewItem
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Juu on laillinen jos on tarkoitettu käytettäväksi juuri sen auton ja sen vanteen kanssa, mutta muuten voi inssi rapsauttaa hylyn.ac5 kirjoitti:Toisilla vannevalmistajilla samanlainen systeemi,eli laippa pulteilla omaan
kiinni ja siihen vanne pinnapulteilla kiinni.Voi jaon ja ofsetin muuttaa samalla.Rengasliike ainakin väitti systeemin olevan hyväksytyn?Laipat pultteineen oli jotain 160e,-
Itte ku hain noita spacereita Hämeenlinnalaisista rengasliikkeistä niin parissa sanottiin ettei he sellaisia myy koska ovat laittomia. Ja se tuli vastauksena ennenkuin ehin loppuun asti kysymäänkään...
Onhan se vähän tyyriimpi jos vaihtaa levyt ja vetarit kuten ite tein, mutta kun ne vanteetki joutuu kuitenkin ostamaan jne niin sama sitten nuokin hommata niin jää tuokin spacerien kanssa puljaaminen pois...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
OZ Racingillä on myös spacereitä käytössä. Pösöön vanteita ainakin sovitellaan Fordin specseillä. Volvoon aikanaan olisin tarvinnut niin selviteltiin sitten paikallisen kauppiaan kanssa. Ei löytynyt Volvoon, joten päädyin liimaamaan ja kittaamaan spacerit vanteeseen kiinni, vähän maalia eikä katsuri huomannut mitään vaikka tarkkaan tutki jarruja. Oli sovitukset satulan ja vanteet nälillä aika tarkat, pari milliä tilaa.
Porschella tulee jotkut mallit jo tehtaalta spacereilla

Porschella tulee jotkut mallit jo tehtaalta spacereilla