Moottorin irrotus/kiinnitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Moottorin irrotus/kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Neuvokaas amatööriä kuinka earlyn nokalta saa mottorin pois pahemmin mitään rikkomatta. Nyt on tunkki C-4 automaatin alla, sekä kaikki yläpuolelta irrotettavissa olevat koneen kiinnityspultit(6kpl). Talja on valmiina ja siitä menee köydet moottorin kumityynykiinnikkeiden alta, sekä edestä damperin takaa, sekä takaa jostakin missä köysi tuntui pysyvän.
Mitä pultteja on mahdollisesti vielä irrottamatta? Paljonko mahtaa alakerta painaa? Kannet on siis irti.
Viimeksi muokannut Tahavo, 28 Huhti 2007, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ei tuossa ihmeitä, kumityynyjen pultit pois, piuhat irti ... turbiinin pultit/mutterit kaveri avuksi niin ei kun tempomaan
:krooh:
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Itse tein levyn joka nosti imusarjasta keskeltä kaasarin pulteista. Motti ja laatikko olivat aika kivassa tasapainossa, joutuu nimittäin taiteilemaan loppuvaiheessa aika paljon ( paketti on aika pystyssä kun tulee ulos )
1966 HT 347 Stroker
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kannen takapäähän pultti, ja kannen etupäähän toisellelaitaa pultti ja ketju niihin , nousee siististi pois.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Juuri vähän aikaa sitten tehtynä, unohtui irrottaa se pultti joka pitää vaihdelaatikon mittatikun tuubia siellä kannen takapäässä kiinni....
Öljyä lattialle kun tuubi irtos lootasta ja tallinomistajalta kauhee valitus, että nyt ei sit voi maalata ikinä enää tuota lattiaa. No täälläkin nähdyllä videolla henkilö sitten "kumitti" sen lattiansa...se siitä maalauksesta.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla ei kumityynyissä ollut pultti/mutteri kiinnitystä, vaan pultit on hitsattu kiinnikkeisiin kiinni, että konetta pitäisi nostaa että pultit nousee ylös kannattimien reiistä. Onko normaalia?
Varmaan on myös joku koneen ja laatikon välinen kiinnitysmutteri vielä kiinni kun ei inahtanutkaan :shock: No huomenna jatkuu yritys.
lisätty: muistaako joku ulkoa monellako pultilla kone on laatikossa kiinni?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

5:llä, tai kuudella. Mikä kone sulla on? Kaikki 302:t on kuudella, early 289:t viidellä (C3, C4 -vuotiset), C5/C6 -alkuiset 289:t kuudella. Koneen koodi?

Koneen kumityynyt...jos jätät ne koneeseen kiinni, riittää kun ruuvaa sen yhden ison mutterin auki sieltä alta. Jos jätät ne noston ajaksi runkoon, niin sitten vaan pultit irti lohkosta...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

302 on ja koodi on E8 tai 3 SB. Eli kaikki kiinnityspultit pitäisi sitten olla irti ja kumityynyjen mutterit on irti, niin kaippa se oli vaan voiman puutetta ettei irronnut.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Pari huomiota: kone lähti lopulta irti, kun nosti laatikkoa ja konetta samassa suhteessa vuoron perään. Kone tuli ylös liian takapainoisena koska turbiinista lorahti öljyt pihalle :( kaippa sinne saa öljyä lisättyä samaa kautta mistä tulivat ulos?
Talja ei nostanut mottia tarpeeksi ylös, joten nyt se pitää laskea takaisin parrujen päälle ja täytyy yrittää virittää taljahässäkkää ylemmäs. Järkevintä olisi ollut nostaa kannet paikallaan esim. tuolla rokin systeemillä. Taistelu jatkuu ruokatauon jälkeen.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Sulla jäi vissiin turbiinin pultit irrottamatta vetolevystä? ne kun olisit irrottanut, olisi moottori noussut helpommin ylös. Voihan moottorin nostaa ilman kansia tolla rokin mainitsemalla systeemillä kun laittaa ketjun kulmittain kannenpulttien reijistä.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

musse67 kirjoitti:Sulla jäi vissiin turbiinin pultit irrottamatta vetolevystä? ne kun olisit irrottanut, olisi moottori noussut helpommin ylös. Voihan moottorin nostaa ilman kansia tolla rokin mainitsemalla systeemillä kun laittaa ketjun kulmittain kannenpulttien reijistä.
Joo enhän mä noita juttuja älynnyt. Mutta lähti se lopulta irti :) Mielenkiintoinen yksityiskohta oli kun lohkosta löytyi alumiinilaatta jossa luki: Aaron`s automotive products. Springfield ja sitten sarjanumero.
Biltemasta voisi hakea moottoripukin kun näytti saavan aika edullisesti.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

AARONS on legendaarinen moottori ja vaihteisto putiikki....
tehdasrempattuja tekniikoita on tännekkin jokunen eksynyt :wink:
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

En löytänyt haulla vinkkejä moottorin paikalleen laittoon, joten kysyn täällä: minulla on nyt C-4 laatikko vielä paikoillaan. Kumpi olisi parempi tapa laittaa moottori takaisin? Ottaako laatikko myös irti ja laittaa koko paketti kerrallaan, vai pelkkä moottori niin kuin sen irtikin otin? Jos otan laatikon irti, niin mahtuuko se nousemaan konehuoneen puolelta pois?
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Anna vaan lootan olla paikallaan, muista laittaa turbiini ensin lootaan, ja tarkista että se on varmasti perillä, ja ennen turpiinin kiiinnitystä vetolevyyn varmista että tyhjennysproppu tulee vetolevyn vastaavaan reikään.
:krooh:
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Vetolevy varmaan kiinnitetään valmiiksi momenttiin kampiakselin päähän? Ja turbiinin kiinnitys vetolevyyn on se vaihe minkä voi tehdä moottorin ollessa paikallaan?
Vastaa Viestiin