Moottorin irrotus/kiinnitys
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Moottorin irrotus/kiinnitys
Neuvokaas amatööriä kuinka earlyn nokalta saa mottorin pois pahemmin mitään rikkomatta. Nyt on tunkki C-4 automaatin alla, sekä kaikki yläpuolelta irrotettavissa olevat koneen kiinnityspultit(6kpl). Talja on valmiina ja siitä menee köydet moottorin kumityynykiinnikkeiden alta, sekä edestä damperin takaa, sekä takaa jostakin missä köysi tuntui pysyvän.
Mitä pultteja on mahdollisesti vielä irrottamatta? Paljonko mahtaa alakerta painaa? Kannet on siis irti.
Mitä pultteja on mahdollisesti vielä irrottamatta? Paljonko mahtaa alakerta painaa? Kannet on siis irti.
Viimeksi muokannut Tahavo, 28 Huhti 2007, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuri vähän aikaa sitten tehtynä, unohtui irrottaa se pultti joka pitää vaihdelaatikon mittatikun tuubia siellä kannen takapäässä kiinni....
Öljyä lattialle kun tuubi irtos lootasta ja tallinomistajalta kauhee valitus, että nyt ei sit voi maalata ikinä enää tuota lattiaa. No täälläkin nähdyllä videolla henkilö sitten "kumitti" sen lattiansa...se siitä maalauksesta.
Öljyä lattialle kun tuubi irtos lootasta ja tallinomistajalta kauhee valitus, että nyt ei sit voi maalata ikinä enää tuota lattiaa. No täälläkin nähdyllä videolla henkilö sitten "kumitti" sen lattiansa...se siitä maalauksesta.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mulla ei kumityynyissä ollut pultti/mutteri kiinnitystä, vaan pultit on hitsattu kiinnikkeisiin kiinni, että konetta pitäisi nostaa että pultit nousee ylös kannattimien reiistä. Onko normaalia?
Varmaan on myös joku koneen ja laatikon välinen kiinnitysmutteri vielä kiinni kun ei inahtanutkaan
No huomenna jatkuu yritys.
lisätty: muistaako joku ulkoa monellako pultilla kone on laatikossa kiinni?
Varmaan on myös joku koneen ja laatikon välinen kiinnitysmutteri vielä kiinni kun ei inahtanutkaan

lisätty: muistaako joku ulkoa monellako pultilla kone on laatikossa kiinni?
5:llä, tai kuudella. Mikä kone sulla on? Kaikki 302:t on kuudella, early 289:t viidellä (C3, C4 -vuotiset), C5/C6 -alkuiset 289:t kuudella. Koneen koodi?
Koneen kumityynyt...jos jätät ne koneeseen kiinni, riittää kun ruuvaa sen yhden ison mutterin auki sieltä alta. Jos jätät ne noston ajaksi runkoon, niin sitten vaan pultit irti lohkosta...
Koneen kumityynyt...jos jätät ne koneeseen kiinni, riittää kun ruuvaa sen yhden ison mutterin auki sieltä alta. Jos jätät ne noston ajaksi runkoon, niin sitten vaan pultit irti lohkosta...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Pari huomiota: kone lähti lopulta irti, kun nosti laatikkoa ja konetta samassa suhteessa vuoron perään. Kone tuli ylös liian takapainoisena koska turbiinista lorahti öljyt pihalle
kaippa sinne saa öljyä lisättyä samaa kautta mistä tulivat ulos?
Talja ei nostanut mottia tarpeeksi ylös, joten nyt se pitää laskea takaisin parrujen päälle ja täytyy yrittää virittää taljahässäkkää ylemmäs. Järkevintä olisi ollut nostaa kannet paikallaan esim. tuolla rokin systeemillä. Taistelu jatkuu ruokatauon jälkeen.

Talja ei nostanut mottia tarpeeksi ylös, joten nyt se pitää laskea takaisin parrujen päälle ja täytyy yrittää virittää taljahässäkkää ylemmäs. Järkevintä olisi ollut nostaa kannet paikallaan esim. tuolla rokin systeemillä. Taistelu jatkuu ruokatauon jälkeen.
Sulla jäi vissiin turbiinin pultit irrottamatta vetolevystä? ne kun olisit irrottanut, olisi moottori noussut helpommin ylös. Voihan moottorin nostaa ilman kansia tolla rokin mainitsemalla systeemillä kun laittaa ketjun kulmittain kannenpulttien reijistä.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Joo enhän mä noita juttuja älynnyt. Mutta lähti se lopulta irtimusse67 kirjoitti:Sulla jäi vissiin turbiinin pultit irrottamatta vetolevystä? ne kun olisit irrottanut, olisi moottori noussut helpommin ylös. Voihan moottorin nostaa ilman kansia tolla rokin mainitsemalla systeemillä kun laittaa ketjun kulmittain kannenpulttien reijistä.

Biltemasta voisi hakea moottoripukin kun näytti saavan aika edullisesti.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
En löytänyt haulla vinkkejä moottorin paikalleen laittoon, joten kysyn täällä: minulla on nyt C-4 laatikko vielä paikoillaan. Kumpi olisi parempi tapa laittaa moottori takaisin? Ottaako laatikko myös irti ja laittaa koko paketti kerrallaan, vai pelkkä moottori niin kuin sen irtikin otin? Jos otan laatikon irti, niin mahtuuko se nousemaan konehuoneen puolelta pois?