Ryytyy yli 4000rpm

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Ryytyy yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja veekoo »

302 4V 600cfm Holley, 14" pahvisuodin, performer imusarja, shorty headerit ja flowmasterit. Karjeton pervonix sytka, racinging jakaja ja 9mm tulpanjohdot.

Ongelma: Ryytyy yli 4000rpm. Mika voisi olla ongelma? Imupuoli ahdistaa? Sytty pielessa ylakierroksilla? 15 degp erusennakko. Kay ihan ok yli 4000rpm, mutta Teho puuttuu..

Muuten kiipeaisi puuhun alavannolla, jos renkaissa pito piisaisi.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Pensanpaine...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

JXA-26 kirjoitti:Pensanpaine...?
6 PSI. Uus pumppu, ei pitaisi antaa lutkun periksi... :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Nokka-akseli?
Venttiilijouset liian löysät.
Vika venttiili säädöissä, kantaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Venasaadot voisikin olla. Korvakuulolta siella on jotain pienta meneillaan valilla, joten ne olis tarkotus saadattaa jollakin asiantuntijalla. Useimmissa pajoissa taallakin on vaan sen verran siloposkista pojua, ettei ne oikein osaa kuin noita uudempia keksintoja... :roll: :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nokka juu, oma 280h, 351, huipputeho Compin 280H nokalla 5100 rpm, omilla kansilla mistä pahkat poistettu pako puolelta, Ed.perf.

Kone ei hyydy senkään jalkeen, teho alkaa laskea 6000 rpm.

Edellinen nokka tuntui hengettömältä 4000 asti, .412 nostoa 206/212 .050 nostoa... Eli ei välttämättä mitään "vikaa"...
Avatar
CO = häkä
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Kesä 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja CO = häkä »

Nokkaketju !! Omastain oli venynyt ja oireet juurikin tuo, vääntöä vaan ei jengaa.....
-69 Ht / 302 4v HO / Toploader / 8" / aito suomiauto
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

CO = häkä kirjoitti:Nokkaketju !! Omastain oli venynyt ja oireet juurikin tuo, vääntöä vaan ei jengaa.....
Nokkaketju == timing chain?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

veekoo kirjoitti:
CO = häkä kirjoitti:Nokkaketju !! Omastain oli venynyt ja oireet juurikin tuo, vääntöä vaan ei jengaa.....
Nokkaketju == timing chain?
Sepä se. Jos meinaat vaihtaa, nii laita kaks rivinen. ns. "double roller".
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

musse67 kirjoitti:Sepä se. Jos meinaat vaihtaa, nii laita kaks rivinen. ns. "double roller".
Tai jos haluaa hifistellä niin ratasjakopää mallia "loud & whine" kuulostaa kuin olisi ahdettu :wink: Jos haluaa satsata tosi laatuun niin milodonin ratas on sitä mistä maksatkin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

saako varmasti ruokaa ylhäällä.....jos vetää laihalle 4000 jälkeen niin johan hyytyy :?:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

petska kirjoitti:saako varmasti ruokaa ylhäällä.....jos vetää laihalle 4000 jälkeen niin johan hyytyy :?:
Kylla se kay, mutta puhti puuttuu.. :( Bensapumppu on uusi, joten siita ei pitaisi ahdistaa. Samoin kaasari. Isompi ilmanpuhdistin ja nokkaketju on tyolistalla ongelman setvimiseksi..

EDIT: Viikonlopun kruisissa vuorilla (!) alkoi haisemaan bensa. Loytyi 1 kpl inan loysa letkunkiristin bensalinjasta, mutta ei se kylla selita ryytymista. Ainoastaan Miehekkaan hajun moottorijarruttaessa.. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Noniin. Pistin 3" korkean konnasuotimen ja tunkkasin alipaine ennakkoa hieman. Nyt kiertaa! Toi alipainejuttu tuli ohimennen yhdelta hepulta. Tulppasin sen ensin kokonaan ja kun alkoi kiertamaan, niin puoli kierrosta auki riitti.. :shock: Pienesta on naemma kiinni.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin