Lukottaminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Viesti Kirjoittaja koppa »

Tossa ois jotain tietoja peristä->

http://www.kevinstang.com/Ninecase.htm
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Perään tuli pitkällisen harkinnan jälkeen powertraxin no-slip lukko. Hyvin pitää eikä juurikaan kilkattele rauhallisessakaan ratti-tapissa pyörittelyssä (siis rauhallisessa) parkkipaikalla. Satunnaisesti on jokin kilahdus kuulunut perästä. Vähäisten kokemusten perusteella olen tyytyväinen valintaani.
Viimeksi muokannut 65HT, 11 Kesä 2006, 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kokemuksia powertraxin lukosta osa 2:
Muutaman kerran tullut ojennettua oikeaa nilkkaa oikein kunnolla, ihan testimielessä vain... :D Ei pauka lukko, mutta kyllä pitää. Mutkassakin jos lyö nilkan suoraksi ei pauka perä, napsahtaa vaan lukko päälle ja perä alkaa siirtyä sivulle, kahden mustan viivan saattelemana. Ei tosin kovin pitkää viivaa piirrä näillä tehoilla, mutta kuitenkin.
Viimeksi muokannut 65HT, 29 Touko 2006, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Jab
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Marras 2004, 10:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jab »

Helmi homma hyvältä kuulostaa. Tuo sama lukko odottaa pääsyä autoon. Siinä lukossahan on semmonen pieni jousitettu välys akseleissa.
Kuinka lukko käyttäytyy kun vaikka vaihdetaan vaihde draivilta pakille kilahtaako siinä vai hoitaako jouset homman hienosti kotiin?
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Arvatenkin riippuen hiukan tyhjäkäyntikierroksista, itsellä tyhjäkäynti noin 600 rpm ei kolahtele.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Oliko tyyris paketti? Tilasikko ämeriikasta vai ostitko kotikonnuilta?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tradepartsista hommasin. Hintaa lukolla vajaa 500 €. Lock-Right malli olisi selkeästi halvempi, mutta pitää kyllä sitten kovaa pauketta.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kertoileppa jatkokokemuksia kunhan niitä ehtii karttumaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
mercstang
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Capri -79
Mustang GT -95

Viesti Kirjoittaja mercstang »

Onkos tämä nyt sitten PowerTraxin No-Slip vai Lock-Right -malli?
Kuva
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

65HT kirjoitti:Tradepartsista hommasin. Hintaa lukolla vajaa 500 €. Lock-Right malli olisi selkeästi halvempi, mutta pitää kyllä sitten kovaa pauketta.
Oletkos kokenut ja kuulut sen Loc Ricin toiminnassa, että paukkaako se ny niin kovin, senhä pystyy passaamaan jousivoimaa muuttamalla sen kolahtelun vennommat tai jäykemmät jouset ei se ole senkummempaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

mercstang kirjoitti:Onkos tämä nyt sitten PowerTraxin No-Slip vai Lock-Right -malli?
Kuvassa on No-Slip. Lock-Rightissa on mm. ristitapin ympärille tulevat osat erilaiset.

Powertraxin nettisivulla kovasti kehuvat että No-Slip on huomaamaton käytössä, eli että se ei pauku kaarteissa. Aivan kuten 65HT:n kokemukset kertovat.
dearborn65
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Joulu 2004, 19:57

Viesti Kirjoittaja dearborn65 »

Miten nämä palalukot(powertrax/detroitlocker) kytkeytyy pois päältä? Joutuuko pakittamaan tms? Toimiiko myös peruutettaessa?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

dearborn65 kirjoitti:Miten nämä palalukot(powertrax/detroitlocker) kytkeytyy pois päältä? Joutuuko pakittamaan tms? Toimiiko myös peruutettaessa?
Kytkeytyvät pois ihan itsestään. Esim. kaarrettaessa akseleiden pyörimisnopeusero aiheuttaa irtikytkeytymisen ja kiihdytettäessä lukko kytkeytyy päälle (ristitappi/-tapit aiheuttavat lukkoon kytkevän voiman). Tästä johtuu, että kiihdytettäessä mutkassa lukon tarttuessa useimmiten syntyy hauskaa sivuluisua. Taitavat toimia myös peruuttaessa.

Aika monen valmistajan sivuilla on kuvattu lukon toiminta.
dearborn65
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Joulu 2004, 19:57

Viesti Kirjoittaja dearborn65 »

Siksi kyselen kun tuo washington ei oo kotikielenä :(
Tuntuu mielipiteiden mukaan olevan tuo palalukko suosikki. Millainen hintataso ja mistä voin ruveta kyselee?
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tästä muutama viesti ylöspäin on mainittu yksi hinta ja ostopaikka. Toki sen voi ostaa myös muualta mm:
- peter nyman
- seppo niemensivu
- racersplace
- yms. yms.

Kyllähän sitä toimittaa varmaan lähes kaikki tavarantoimittajat. Asennuspalvelut tietysti erikseen, ellei itseltä onnistu.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin