Mikä laturi mahtuu Motorcraftin tilalle FE:hen?
Mikä laturi mahtuu Motorcraftin tilalle FE:hen?
Laturin vaihto edessä. Ongelmana on että ainakin FE-koneisessa vm. 69 laturi ei saa olla kovinkaan pitkä (kiinnityspinnasta 108 mm). Mikä sopii tilalle?
Mielellään hommaisin sisäisellä säätimellä varustetun laturin?
Mielellään hommaisin sisäisellä säätimellä varustetun laturin?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mikä laturi mahtuu Motorcraftin tilalle FE:hen?
Soitto Niemensivun Sepolle ratkaisee asian.karjal kirjoitti:Laturin vaihto edessä. Ongelmana on että ainakin FE-koneisessa vm. 69 laturi ei saa olla kovinkaan pitkä (kiinnityspinnasta 108 mm). Mikä sopii tilalle?
Mielellään hommaisin sisäisellä säätimellä varustetun laturin?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Shop manualin mukaan kaikissa kasikoneisissa '70 musteissa on sama laturi. Kutvosessa on vahan laiskempi, jos ei ole ilmastointia... Oletettavasti sama tilanne 69:ssa. Eli perus foordia. Pari kolme palikkaa, jotka kuitenkin kaikki sopii yhteen..
Eli jos jotain eroa on, niin bracketeissa ja/tai hihnapyorassa. Edelleen veikkaisin, etta uuden mustin (SN95) laturi menee "heittamalla".

Mene lähimpään autosähkökorjaamoon ja kysy että jos saisit verrata romulatureita alkuperäiseen ja sitten kun sopiva löytyy, niin tilaat samanlaisen uuden. 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Boschilaisessa sekin hyvä puoli että akseli on samaa vahvuutta mitä motorcraftissa. Käy tarvittaessa vanha hihnapyörä uuteen laturiin.Antti66HT kirjoitti:Bosch
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Joo on muuten bochi parempi yksinkertaisempi korjata, jos tarvii joskus korjata, säädin hiili paketti laturin päässä kahdella pienellä ruuvilla kiinni. Motorcrafti pitää purkaa kokonaan ennen kuuin saa etes hiilet vaihdettua.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302