Kesä tulee (v8 äänivertailua)

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Juselius
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 16 Elo 2005, 09:42
Paikkakunta: Oulu

Kesä tulee (v8 äänivertailua)

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Näin talven lähestyessä loppua on hyvä jo tässä vaiheessa totuttaa korvansa kesän kauniisiin ääniin. :wink:

http://www.donjohnii.com/Pages/Exhaust_Clips_Page.html
ei se tähän jää..
--1988 GT--
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

:lol: Tattis!! Tuollainen systeemi kun olis pakoputkishopitissa; laita siitä kuulokkeet korviin ja valitse mieleisesi soundit. Tehdään putket sen mukaan.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

BW-364 kirjoitti::Tuollainen systeemi kun olis pakoputkishopitissa
Tuolla Apex performancessa on juurikin tuollainen viritys. Tietskari odotustilassa ja impulssiostokset on taattuja... American Thunder vai Magnaflow.. Hmm.. On se kallis, mutta... Hnnh.. Magnaflow! :roll: :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jo on jenkit pöhköö porukkaa, äänittää ny pakoputkiääniä ja Suomalaiset pöhköt kuolaa niitä räkä poskella, ei helevetti en jaksa kuunnella tuollasta sontaa. Äänet ovat sitä mitä ovat mitkä putket alle laitetaan ja sillä sipuili.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Yleensä olen ollut ROKIn kanssa samoilla linjoilla, mutta tässä asiassa olen juuri eri mieltä. Äänet ovat V8-harrasteautossa erittäin tärkeät. Itse asiassa niin tärkeät, että ensimmäinen toimenpide uuden lelun saatuani on poppivehkeiden poisto, ettei vahingossakaan tule ajaessa kuunneltua muuta kuin veekasin sulosointuja. Ymmärrän hyvin, jos joku valitsee pakoputket autoonsa äänen perusteella, yleensä kyllä riittää alkuperäistyyppinen, vrt. vaikka Ford Y-bloki tai uusi Mustang. 8)
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

64puolikas kirjoitti:Yleensä olen ollut ROKIn kanssa samoilla linjoilla, mutta tässä asiassa olen juuri eri mieltä. Äänet ovat V8-harrasteautossa erittäin tärkeät. Itse asiassa niin tärkeät, että ensimmäinen toimenpide uuden lelun saatuani on poppivehkeiden poisto, ettei vahingossakaan tule ajaessa kuunneltua muuta kuin veekasin sulosointuja. Ymmärrän hyvin, jos joku valitsee pakoputket autoonsa äänen perusteella, yleensä kyllä riittää alkuperäistyyppinen, vrt. vaikka Ford Y-bloki tai uusi Mustang. 8)

Juurikin kuusseiska hooteehen uusia putkia viritellessä; äänet ne on jotka vaikutelmia aiheuttaa..."vääriä tai vain ja ainoastaan oikeita"!? 8)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

ROKI kirjoitti:Jo on jenkit pöhköö porukkaa, äänittää ny pakoputkiääniä ja Suomalaiset pöhköt kuolaa niitä räkä poskella, ei helevetti en jaksa kuunnella tuollasta sontaa. Äänet ovat sitä mitä ovat mitkä putket alle laitetaan ja sillä sipuili.
Saiskohan mistään "ROKI ei tajuu"-paitoja? :P
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

200cid kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Jo on jenkit pöhköö porukkaa, äänittää ny pakoputkiääniä ja Suomalaiset pöhköt kuolaa niitä räkä poskella, ei helevetti en jaksa kuunnella tuollasta sontaa. Äänet ovat sitä mitä ovat mitkä putket alle laitetaan ja sillä sipuili.
Saiskohan mistään "ROKI ei tajuu"-paitoja? :P
:lol: :lol: Rohkee veto, mutta ei huono, EI HUONO. :lol: :lol: :lol:
Sori Roki! :oops: Tää on sitten huumoria. Luulisin :oops:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Äänillä on merkitystä, mutta tietokoneelta kuunneltujen pörinöiden perusteella on täysin turhaa tehdä ostopäätöksiä. Tuskin noita ääniä on nauhoitettu studio-olosuhteissa ja vielä vähemmän epäilen surkeita pikku kajareita koneen kupeessa. Jos jotain todellista vertailua haluaa niin äänet pitää todeta luonnossa auton vieressä seisten. Täysin turhat sivut, tollaiset saa tehtyä millä vaan musaohjelmalla jopa itse sävellettyä - bittiä bitin eteen ja pörinää/pärtsäystä syntyy.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

Homer65 kirjoitti: Sori Roki! :oops: Tää on sitten huumoria. Luulisin :oops:
Huumoria huumoria... :lol:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Fastback kirjoitti:Äänillä on merkitystä, mutta tietokoneelta kuunneltujen pörinöiden perusteella on täysin turhaa tehdä ostopäätöksiä. Tuskin noita ääniä on nauhoitettu studio-olosuhteissa ja vielä vähemmän epäilen surkeita pikku kajareita koneen kupeessa. Jos jotain todellista vertailua haluaa niin äänet pitää todeta luonnossa auton vieressä seisten. Täysin turhat sivut, tollaiset saa tehtyä millä vaan musaohjelmalla jopa itse sävellettyä - bittiä bitin eteen ja pörinää/pärtsäystä syntyy.
Aivan!

Kylläpä kuulosti taas mukavalta tuossa päivällä kuunnella kasin jytinää ihan pakoputken vieressä. :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Juu uskotaan uskotaan, tänään viimmeksi tuli ulkona käyteltyyn. Kyllähäntuo omallatapaa rotkotta, no tärkeintä että vie eteenpäin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

SamiM kirjoitti:
Aivan!

Kylläpä kuulosti taas mukavalta tuossa päivällä kuunnella kasin jytinää ihan pakoputken vieressä. :D
Jusupliut, Sami, tämmöiset lauseet saa karehtimaan oikeen olan takaa kun oma kiesi pukeilla ilman putkistoo...No sentään toinen pakosarja paikoillaan, toinenkin ollut jo kiinni 8) . Jarrut vielä uupuu, "PIENTÄ" säätöö AOD:ssa :cry: ....Josko toukokuussa EHKÄ sais liikkeelle?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Vilkasun arvoiset on myös samalta sivustolta löytyvät kuvat.
On jokaiselle jotain,mutta loppupäässä vasta musseja... :!:

http://www.donjohnii.com/Pages/MustangPics.html
Vastaa Viestiin