
Ylätukivarren akselin asennus
Tosiaan tuliki mieleen et kuinkahan monessa Mustankisa nää akselit on jo parhaat päivänsä nähneet.. kumman antiikkinen toi rakenne, onse sen oloinen ettei jämäkkänä kovin montaa vuotta pysy. Joo näistähän tulee monikansallisia autoja, kun tarvike osaa iskee
just kattelin et moogin ja raybestos paketeissa sentään made in usa, veteral mookulin laakerit romaniaa, stefat mexikoo.. , ei kovin hyvää fiilistä oo iskeä halpamaissa leivottuja osia kotteroonsa, ja kuitenkaan hinnoissakaan tuo ei juurikaan näy.. kaikkein karsein työnjälki oli eräät made in india moottorin kummityynyt, piti hioa ja vääntää et sai paikallensa asettumaan.

Kiristysmomentti on 25-35 lbf ft (3,5-4,8 kgf m), tukiraudan kanssa.Mika M kirjoitti:Löysitkös Speedy kiristysmomentin noille kupeille ja käytitkö välissä mitään tukirautaa kiristäessä? Itse vedin kupit kiinni ilman välirautaa ja olisiko momentti jäänyt jonnekkin 40nm.
Mika
Näin tein kun itse aikoinaan (91) vaihdoin ylätukivarsien akselit. On pysynyt paikoillaan ja ehjänä ilman hitsaus toimenpiteitä. Johtuu varmaan siitä, että käsittelen autoa hyvin varovaisesti ja ajan vai hyväpintaisilla teillä ja auringon paisteessa alustaa rasittamatta. Vai onko niin, ettei kaikki osaa tehdä tuota monimutkaista asennusoperaatiota oikein vaan joutuvat harjoittelemaan useammalla kappaleella kunnes oikea asennustapa hahmottuu. Oikein asennetut hyvälaatuiset akselit kestää yli kymmenen vuotta virheettömänä kun vain muistaa parikertaa vuodessa rasvata akselit oikean tyyppisellä rasvalla. Tämän totesin kun tarkastin akselit ja vaihdoin ne kuitenkin uusiin vuonna 2001. Vanhat hyväkuntoiset ovat jossain autossa edelleen käytössä tai sitten jonkun tallin hyllyssä odottamassa asennusta.
Viimeksi muokannut Mexico65, 23 Maalis 2006, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ei se siitä asennuksesta ole kiinni, vaan eiköhän se ole siitä kiinn, kuin paljon ajetaan, ja miten ajetaan, ja missä ajetaan, ja milläkelillä ajetaan. Olipa se mimmonen klassikko tahaansa, sillä ajetaan kelikuin keli jos on tarvis.Minä kun koluuttelen kaikki kinttupolut minne vain sopii, ettei kyljet ota kiinni. Varaosien laatu ratkaisee kestävyyden, tietenkin jos ajaa vain 1000 - 5000km vuodessa, eipä juuri auto kulu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Totta jos ken tietää hyvänlaatuisista osista, niin on asiallista mainita, se on monen harrastajan etu. Nuo viimeksi ostamani ylävarret olivat sen ajan parasta ainakin myyjän mielestä, enkä hänen sanaansa epäile on sen verran pitkänlinjan musse harrastaja itsekkin. Ja eihän valmiin varren asusta, voi muuten ryssiä kui asentamalla se ylös alaisin
, että se siitä tietämättömyydestä asennus töissä. Onhan niitä sellasiakin henkilöitä jotka eivät ymmärrä hommien päälle, mut sitä vartenhan on ystävät jotka osaavat, ja sitten varsinaiset korjaamot jotka sen hoitavat. Mielestäni osien hyvä laatu on ensisijainen hyvään lopputulokseen, sitten tulee osaava asennustyön tekiä.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Jaa että varovaista ajoa? LOL!457 kirjoitti: Näin tein kun itse aikoinaan (91) vaihdoin ylätukivarsien akselit. On pysynyt paikoillaan ja ehjänä ilman hitsaus toimenpiteitä. Johtuu varmaan siitä, että käsittelen autoa hyvin varovaisesti ja ajan vai hyväpintaisilla teillä ja auringon paistessa alustaa rasittamatta.



Tuossa edellä mainitsit jo Moogin sarjan, ilmeisesti yksi parhaista. Tuota Moogin valmistamaa nivelistöä minullakin on koko etupää. Ainoa haittapuoli Moogilla taitaa olla hinta.Speedy kirjoitti:Jos puhuu hyvälaatuisista osista, tai muusta niin voihan ne mainita nimeltäkin, siitä voi olla jollekkin hyötyä, eikä tarvi kokeilemalla mennä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Eikös se ole niin ystävät hyvät
, jos kenellä on varaa ajaa näillä rakkineilla, niin on varaa myös ostaa kunnon osia, ei kait noiden TRV osienkaan pitäis olla ihan paskaa tavaraa, onhan nuo ainakin euro kotteroissa kestäneet, miks ei jenissäki.

Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Entäs miltäs kuulostaa Federal Mogul, se nimittäin omistaa Moogin tuotemerkin nykyään.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Federal mogul on aika monen muunkin tuotemerkin haltia.Arto65FB kirjoitti:Entäs miltäs kuulostaa Federal Mogul, se nimittäin omistaa Moogin tuotemerkin nykyään.
http://www.federal-mogul.com
Kyllä varmaan TRW:kin osat on ihan kelvollisia.
http://www.trw.com
En kovin mielellään tuo esille yksittäisiä tuotemerkkejä. Koska se saattaa synnyttää käsityksen, että muut on sitten ihan paskoja. Tai saa aikaan väittelyn erivalmistajien paremmuudesta. Kyllä jokaisen on viimekädessä itse päätettävä minkä valmistajan osan ostaa. Yleensä hinta (ei niinkään hinta laatusuhde) ohjaa tässäkin toiminnassa eniten.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Itse oletan, etta kaikki on vahintaan kelvollisia jollei jotain muuta ole kuulunut. Eli jos joku merkki on todella ei-ei kestavyydeltaan, niin se olisi kiva tietaa. Niinkun ettei tee samaa virhetta jne..457 kirjoitti: En kovin mielellään tuo esille yksittäisiä tuotemerkkejä. Koska se saattaa synnyttää käsityksen, että muut on sitten ihan paskoja. Tai saa aikaan väittelyn erivalmistajien paremmuudesta. Kyllä jokaisen on viimekädessä itse päätettävä minkä valmistajan osan ostaa. Yleensä hinta (ei niinkään hinta laatusuhde) ohjaa tässäkin toiminnassa eniten.

-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
KUPIT
onkos kuppien ja akselin asennus järjestyksellä väliä? kupin sisäkierre on huomattavasti harvempi kuin "ulkokierre".
Re: KUPIT
Akseli vaan väliin keskelle ja kupit kiinni, lopullinen keskitys tarvittaessa akselia pyörittämällä.mustang cs kirjoitti:onkos kuppien ja akselin asennus järjestyksellä väliä? kupin sisäkierre on huomattavasti harvempi kuin "ulkokierre".