saattaa näkyä kyllä tapahtumissakin
nyt alkaa jo helpottaa..
Nuo ovat niitä oppikirja termejä jolla ei ole itse työn suorituksessa mitään merkitystä, ainakaan ei minulle merkaa mitään, lopputulos on sama veti tai työnti jälki on yhtä siisti. Muuta eroa ei ole kuin hitsaussuunta erottuu saumasta, ja ei sitä opikkaan kuin tekemällä, sananlaskukin on että työ tekijäänsä opettaa ja kysymän pitää jos ei mitä tiedä.BW-364 kirjoitti:Minä kyselin kaverilta hitsausniksejä. Vastaus: "Sitä ei opi kuin hitsaamalla." Varmasti näin mutta selvisi ainakin se, että saumaa ei vedetä vaan työnnetään! Onko näin?Eli jos ei tiedä hitsaamisesta yhtään mitään niin kuin minä, niin tyhmänkin tuntuiset niksit ovat tarpeen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Make_O
- Aktiivi
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
- Auto: Ford Galaxie XL -68
- Paikkakunta: Siuntio
Mukava olis omastakin projekteista laittaa kuvia nettii,mutta oon todennut muitten palstojen juttujen perusteella missä on ollu puhetta että näitä palstoja ja kotisivuja valitettavasti seuraa kaikenlaisia kusipäitä mitkä sitten tulostaa kuvia ja tarinoita sivuilta ja raportoi muutoksista AKEen.. Eli oon täs kaikessa hiljaisuudessa todennut että pidän kaikki muutokset ja osat omana tietona ja rakentelen autoja kaikessa hiljaisuudessa... "Kellä onni on se onnen kätkeköön" taitaa päteä tässäkin asiassa.. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47095 tos on pikkasen juttua asiasta ...
Ford Galaxie XL 1968
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Tossa linkissä kyllä puistattavia kokemuksia eräillä...Pistääpä miettimään...Vaikkakaan omassa kun ei mitään "laitonta" ole...Jos ei sitten valmistusmaata sellaiseksi katsota?

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Juu, ei ole pelti töissä, mutta kun ruvetaan rakenteita hitsaamaan, niin saattaa olla lujuuksissa isokin ero. Jälki voi olla molemmissa siisti, siksi esim. pysty saumar hitsataan aina ylös päin, vaikka alamäkeen tulee kyllä nätti sauma...ROKI kirjoitti:Nuo ovat niitä oppikirja termejä jolla ei ole itse työn suorituksessa mitään merkitystä, ainakaan ei minulle merkaa mitään, lopputulos on sama veti tai työnti jälki on yhtä siisti. Muuta eroa ei ole kuin hitsaussuunta erottuu saumasta, ja ei sitä opikkaan kuin tekemällä, sananlaskukin on että työ tekijäänsä opettaa ja kysymän pitää jos ei mitä tiedä.BW-364 kirjoitti:Minä kyselin kaverilta hitsausniksejä. Vastaus: "Sitä ei opi kuin hitsaamalla." Varmasti näin mutta selvisi ainakin se, että saumaa ei vedetä vaan työnnetään! Onko näin?Eli jos ei tiedä hitsaamisesta yhtään mitään niin kuin minä, niin tyhmänkin tuntuiset niksit ovat tarpeen.
OIkeassa kyllä olet siinä että ohut peltiä hitsatessa ei merkitystä, kun vaan hyvä tulee, eli kait jokaisella vähän oma tyylinsä...
Totta turiset mosse! rakenne hitsaukset vaatii jo paljon enemmän kuin pellille roiskinta, pusty ja lakisauman hitsaus on sitten oikeiden hitsarien heiniä jotka sen hallittee. Jollaintapaa itsekkin osaan mut yritän pysytellä niistä erossa, velipojat on niihin ammattimiehiä ne saa roiskia paksut raudat kiinne itse keskityn ohytlevypuoleen. Sen liimausta riittääkin työnalla olevissa projekteissa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302